10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    margra57

afdrukken in numbers

Hallo,

Even hulp vragen want ik kom er niet uit.
    Ik open een excel bestand in numbers, geen probleem, maar als ik wil afdrukken open er veel witte pagina’s erbij en als ik afdruk drukt hij die pagina’s ook af.
    Ik heb het vermoeden dat ik iets moet veranderen aan het excel-bestand, maar ik ben er nog niet achter hoe.
    Jullie een idee?

Bijdrager
    SunKeeper

Je hebt er veel teveel witruimte in zitten.

Het handigst lijkt mij om de info uit je blad te kopiëren naar een nieuw Numbers-document, lege kolommen en rijen weghalen en dan afdrukken.
    Of je moet die kolommen en rijen zo proberen weg te halen, maar dat kunnen er aardig wat zijn.

Zo moet het eruit komen te zien: (dat ding rechtsonder verslepen)

Geblokkeerd
    Bento

Ik gebruik dat k*t numbers niet maar bestaat er geen menuoptie als Set print area.

Bijdrager
    cmug

“geen menuoptie als Set print area”. Als je geen andere optie’s wilt toepassen dan deze, wordt je wereldje wel erg beperkt.***
    Even selecteren kopieren en plakken in Pages, in enkele seconden heb je wat je wilt.
    Of maak een Cmd-Shift-4 screen-shot in 1 seconden en geef dan print commando.
    Hoe makkelijk wil je het hebben ?
    *** tip: vanaf nu nooit meer je software upgraden, dan hou je precies wat je hebt en wat je kent.

Bijdrager
    cmug

Hmm.. nog even tip voor Topic starter. Als je oude Numbers ook hebt. Open je document, dan : Archief/Exporteer naar / Numbers ’09
    Nu heb je het opgeslagen in de oude versie. Deze oude versie doe je ‘optie muis klik’ en kies uit sub-menu: Open met / Numbers 2.3
    In de oude numbers zit wel een weergave / afdrukweergave functie. Utleg hier .
    Tot slot bij Numbers / Reageer op Numbers kun je rechtstreeks feedback geven aan Apple en om deze functie vragen. Er zijn meer mensen(klik) die deze functie terug willen.

Geblokkeerd
    Bento

Reactie van Bento verwijderd door moderator om volgende reden:

Beledigen van andere gebruikers is niet toegestaan.
    Graag houden aan de huisregels:

Fatsoen

Fatsoen is weliswaar een subjectief begrip, maar we doen een beroep op het gezonde verstand. Het volgende is niet toegestaan:

Persoonlijke aantijgingen of beschuldiging en belediging
    Taalgebruik dat in de normale, alledaagse omgang onwenselijk is, zoals vloeken en schelden
    Openbaar maken van persoonsgegevens zonder uitdrukkelijke toestemming
    Afbeeldingen of video’s van schokkende aard
    Expliciet seksuele, openlijk gewelddadige, bewust kwetsende bijdragen
    Het veroordelen of discrimineren van bevolkingsgroepen, minderheden of religies
    Bijdragen die het gebruik van drugs aanmoedigen
    Alle naakt ‘onder de navel’
    Topics of posts die geen enkel nut dienen (informatie noch vermaak)
    Topics of posts die bedoeld zijn de sfeer in de OMT community negatief proberen te beïnvloeden

Geblokkeerd
    Bento
    Bento op 27 februari 2014

Reactie van Bento verwijderd door moderator om volgende reden:

Beledigen van andere gebruikers is niet toegestaan.
    Graag houden aan de huisregels:

Fatsoen

Fatsoen is weliswaar een subjectief begrip, maar we doen een beroep op het gezonde verstand. Het volgende is niet toegestaan:

Persoonlijke aantijgingen of beschuldiging en belediging
    Taalgebruik dat in de normale, alledaagse omgang onwenselijk is, zoals vloeken en schelden
    Openbaar maken van persoonsgegevens zonder uitdrukkelijke toestemming
    Afbeeldingen of video’s van schokkende aard
    Expliciet seksuele, openlijk gewelddadige, bewust kwetsende bijdragen
    Het veroordelen of discrimineren van bevolkingsgroepen, minderheden of religies
    Bijdragen die het gebruik van drugs aanmoedigen
    Alle naakt ‘onder de navel’
    Topics of posts die geen enkel nut dienen (informatie noch vermaak)
    Topics of posts die bedoeld zijn de sfeer in de OMT community negatief proberen te beïnvloeden

Beledigen? Ben je wel goed? Ik stelde een vraag. Poerstamper!
    ____
    MODERATOR
    Opnieuw ben je weer beledigend naar een andere forumgebruiker. Graag fatsoenlijk omgaan met mensen zoals hierboven te lezen is in de huisregels.

Moderator
    Maarten

Ik heb nu maar even je originele bericht laten staan. Fatsoenlijk gedragen is het enige wat we van je vragen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    koen
    Bento op 27 februari 2014

Ik stelde een vraag.

Zonder vraagteken? :twisted:

Bijdrager
    KarelWillem
    margra57 op 27 februari 2014

… en als ik afdruk drukt hij die pagina’s ook af…

Ja, standaard worden alle pagina’s in een document afgedrukt.

Maar het staat je vrij er zoveel van af te drukken als je wilt toch?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.