7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    propimp

Afbeeldingsprocessor voor PNG

Hoi,

Ik heb een vraag mbt een grote batch vrijstaande TIFF beelden om te zetten naar vrijstaande PNG afbeeldingen.
    Zou helemaal mooi zijn als ik ook gelijk de afmetingen kan aanpassen.

Het vreemde is dat ik door middel van een actie in photoshop de vrijstaand TIFF beelden wel omgezet krijg naar PNG maar dan vult photoshop m zelf aan met een witte achtergrond.

Er moet toch een manier zijn waarmee dit makkelijker is.

Hoor t graag

Bijdrager
    readefries

Je kunt Imagemagick installeren, en in de console intypen:

convert *.tiff -type png

Imagemagick kun je op verschillende manieren installeren, via home brew is het makkelijkst:

brew install imagemagick

Als je nog geen home brew hebt, kun je het gemakkelijk installeren door het volgende uit te voeren:
    ruby -e “$(curl -fsSL https://raw.github.com/mxcl/homebrew/go)”

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik wilde Automator voorstellen, maar na even te testen blijkt dat dat ook een transparante achtergrond vervangt door wit, dus dat gaat het niet worden:(

Bijdrager
    MacKevin11

Ik doe dat met Powerpoint, maar dat zal ik nu maar ff niet gaan uitleggen
    (is ook niet relevant denk ik)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

PowerPoint lijkt me toch niet echt het geschiktste gereedschap om afbeeldingen mee om te zetten naar een ander type … Als je dit veel moet doen is het genoemde ImageMagick waarschijnlijk je beste keuze.

Bijdrager
    MacKevin11

Ik weet wel zeker dat ImageMagick beter is natuurlijk, maar voor een simpele afbeelding is dat zo gedaan in ieder geval.
    Dus als je er maar een paar hebt denk ik dat ’t wel voldoet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je er maar een paar moet doen is Voorvertoning waarschijnlijk nog altijd een beter programma dan PowerPoint voor dit soort bewerkingen:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.