16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Afbeeldingen zoeken volgens grootte in Google niet meer mogelijk.

Tot gisteren was het perfect mogelijk om grotere afbeeldingen van een afbeelding te zoeken in Google. Ze werden gesorteerd op klein, middelgroot en groot. Vandaag is die optie verdwenen. Dat is zeer onhandig. Ik slaag er ook niet in om feedback naar google te zenden.

https://www.google.com/tools/feedback/intl/en/

Hoe activeer je die feedback? ik vind die knop niet.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie nog steeds gewoon de optie om te zoeken/filteren op formaat.

Bijdrager
    sedikit

Als het nou ècht niet gaat in Google, en je hebt absoluut afbeeldingen nodig, kun je het natuurlijk ook doen met de zoekmachine DuckDuckGo:

https://duckduckgo.com/

Het is maar een voorbeeld (!):

-zoek op bal

-je krijgt een venster, voorlopig zonder afbeeldingen.

-kies afbeeldingen

-de rest wijst zichzelf:

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  sedikit.

Bijdrager
    KarelWillem

Mac Hammer Fan op 15 februari 2018 om 21:10
    Tot gisteren was het perfect mogelijk om grotere afbeeldingen van een afbeelding te zoeken in Google. …

Geen probleem hoor. Dat gaat nog prima.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    MDF

Lukt bij mij ook gewoon perfect met Google. Niets gewijzigd…

Bijdrager
    Groentenboer

Er is wel degelijk iets veranderd. De optie toon afbeelding is niet meer beschikbaar. Als die werd aangeklikt, opende de afbeelding (en alleen de afbeelding) op ware grootte op een apart tabblad. Daar was de afbeelding dan eenvoudig op te slaan. Nu heb je de optie om op “Bezoeken” te kiezen. Dan wordt de pagina waar de afbeelding staat geopend. Als je voor Opslaan kiest, wordt de afbeelding op Google (https://www.google.nl/save) opgeslagen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad, Groentenboer begrijpt wat ik bedoel. In bovenstaand venster van hem kon je vroeger zoeken naar grotere afbeeldingen. Nu niet meer.:(

Vroeger kreeg je toen een overzicht van dezelfde afbeeldingen gesorteerd van klein naar groot en kon je deze met de beste resolutie kiezen, dat was niet noodzakelijk de grootste. Nu is die optie daar weg.

Google

Blijkbaar kun je hierboven wel via tools zoeken op grote afbeeldingen maar het is beslist minder handig dan vroeger. Er is wel degelijk iets verslechterd.

Daarom blijft mijn vraag: hoe zend je feedback naar google?

Bijdrager
    KarelWillem

http://www.google.nl

Rechts onderin > Instellingen > Feedback verzenden

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u wel KarelWillem. Ik slaag er echter niet in een screenshot te nemen van hetgeen ik wil.

Het is onderstaande afbeelding dat ik naar hen zou willen versturen. Zoals je kunt zien is zoek naar afbeelding daar verdwenen.

zoek

Zo was het vroeger. Ik kon toen klikken op “zoeken op afbeelding” en sorteren volgens grootte.

vroeger

EDIT: ik heb toch een screenshot kunnen versturen nu. Er stond een link rechts onderaan het zwarte venster “Feedback verzenden” en daar lukte het wel.

google +

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik vermoed dat Google wil dat we wat bewuster worden van het feit dat op veel afbeeldingen auteursrecht rust. Ook getuige de opmerking onder iedere afbeelding:

Op afbeeldingen kan auteursrecht rusten

Het is nu lastiger om vanuit de Google zoekresultaten een afbeelding van het internet op de computer op te slaan. Het kan uiteraard nog via een omweg maar rechtstreeks zoals voor de wijziging gaat niet meer.

Bijdrager
    Shmoo

Die button hebben ze idd. weggehaald om het stelen van afbeeldingen minder mogelijk te maken. Zal binnenkort wel weer terugkomen wanneer veel mensen gaan klagen want dit soort dingen zijn net zo irritant als het deactiveren van een rechtermuisklik op een website.

Google is vaak te ijverig in bepaalde dingen en dan willen ze het te perfect maken. Dit zijn van die voorbeelden waar Google gewoon faalt in functionaliteit terwijl ze de wereld wel willen vertellen hoe het zou moeten als het op gebruikersgemak aankomt.

https://www.theverge.com/2018/2/15/17017864/google-removes-view-image-button-from-search-results

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Cursor

Google has removed the ‘View Image’ button from Image Search.

Licensing deal between Getty Images and Google

https://www.dpreview.com/news/0296286190/google-has-removed-the-view-image-button-from-image-search

Bijdrager
    MDF

De foto die ik zoek staat links met daaronder de tekst dat op de afbeelding auteursrechten kunnen rusten.
    Maar als ik die foto dan sleep naar het bureaublad is het wél in de volle aangeboden resolutie.
    Vroeger moest je eerst nog op de knop klikken ‘toon afbeelding’ .

Eigenlijk gaat het nu sneller (voor mij)

/// edit, gaat blijkbaar toch niet voor alle foto’s. ???

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 1 week geleden door  MDF.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Mijn petekind heeft de ultieme oplossing gevonden voor mijn Google probleem.

Via het camera-icoontje kan je blijkbaar nog zoeken op afbeeldingen. Nu bekom ik weer een hele reeks dezelfde afbeeldingen gesorteerd van klein naar groot.:)

Moderator
    Night

Die optie is inderdaad gewoon ongewijzigd gebleven.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.