30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

Afbeeldingen zoeken met Google erg traag

Hallo allemaal,

De laatste tijd gaat het zoeken van afbeeldingen met Google gaat heel traag. Ik krijg wel snel de zoekresultaten te zien maar de bijbehorende afbeeldingen zie ik niet, ik zie alleen een leeg kader waar de plaatjes zouden moeten staan. Na een tijd (een minuut of 5?) zijn de plaatjes wel zichtbaar. Ook de afbeeldingen van de video’s bij Youtube worden niet direct getoond. Dit probleem heb ik zowel met Firefox als Safari en zowel op een iMac als een Macbook Pro. Het gekke is dat met een windows machine dit probleem zich niet voordoet. Wellicht dat het iets te maken heeft met de Experiabox van KPN? Ik heb dat ding al aan en uit gezet en terug gezet op de fabrieksinstellingen (las ik in een andere topic over traag internet met de experiabox) maar helaas zonder resultaat. Wie weet een oplossing?

Danim

Bijdrager
    Pieterr

Klinkt meer als een probleem met je DNS settings.

Bijdrager
    Danim
    ”Pieterr”

Klinkt meer als een probleem met je DNS settings.

Ook enig idee hoe het te verhelpen is? Ik heb al open DNS geprobeerd, helaas geen resultaat.

Danim

Bijdrager
    Pieterr

Heb je alleen die Experiabox, of zitten er nog andere routers (bv een AirPort Express of Extreme) in je netwerk?

Bijdrager
    Danim

Alleen de experiabox, geen andere routers.

Danim

Bijdrager
    wouwout

waar heb je de dns instellingen veranderd? in de experiabox of OS X?

Moderator
    unSOUND

Ik heb hetzelfde probleem, en heb ook de Experiabox ( De grijze Siemens ). Het veranderen van de DNS servers had bij mij geen enkel effect. Maar niet alleen Google iamges doet raar, ook andere Google-gerelateerde zaken gaan soms ineens erg traag. Ik zou de mogelijkheid dus nog niet uitsluiten dat de oorzaak bij Google zelf zit. Andere optie is de FireWall van de Siemens router.

Bijdrager
    Danim

Heb firewall op de experiabox uitgezet en nu komen de plaatjes wel normaal tevoorschijn. Wel vreemd dat er geen problemen zijn met windows en dat de google gerelateerde sites in combinatie met OS-X wel last hebben van de firewall van de experiabox. Iemand wellicht een idee hoe ik met de firewall wel ingeschakeld toch normaal kan internetten?

Bijdrager
    wouwout

Mooi, OS X heeft ook een firewall dus probleem opgelost!

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb ok de FireWall van de Siemens uitgezet, maar nog steeds komen de plaatjes soms ineens niet goed binnen. 5 minuten later vaak ineens wel, vandaar mijn vermoeden dat het probleem wel eens bij Google zou kunnen liggen.

Bijdrager
    wouwout

ik gebruik de google afbeeldingen functie vaak en heb dit probleem nog nooit meegemaakt met mijn UPC verbinding en Arris modem, of mijn t-mobile data verbinding (die ik voor m’n macbook gebruik).

Moderator
    unSOUND

Juist omdat het ook met schering en inslag gebeurt en ook weer weg is is het denk ik ook vrij moeilijk om vast te stellen. Ikzelf heb het probleem pas de laatste weken, terwijl ik al jaren dezelfde verbinding heb.

Bijdrager
    Edwin66

Ervaar het probleem ook pas sinds de laatste weken en alleen op OSX machines, zowel met Safari als met Firefox.
    Heb hier al 2,5 jaar een internet verbinding met internetplusbellen van KPN in combinatie met een Siemens modem/router.
    Windows machines en Windows via Parallels op een OSX machine doen het overigens prima via Google.

Moderator
    unSOUND

Het zou ook nog aan JavaScript kunnen liggen. Onlangs heb ik een ander probleem gehad met Google die traag reageerde, dat bleek aan een JavaScript te liggen. JavaScript in de browser uitgeschakeld, probleem opgelost. Wellicht is dat hier ook een oplossing ? Ik kan het nu niet testen, omdat Google het nu weer gewoon goed doet…

Bijdrager
    Pieterr

unSOUND, merkte je nog een verschil tussen Tiger of Leopard, of trad het probleem op beide OS X versies op? Wat gebruikt de TS?

Moderator
    unSOUND

Zowel bij Tiger als Leopard.

Bijdrager
    Danim
    ”unSOUND”

Het zou ook nog aan JavaScript kunnen liggen. Onlangs heb ik een ander probleem gehad met Google die traag reageerde, dat bleek aan een JavaScript te liggen. JavaScript in de browser uitgeschakeld, probleem opgelost. Wellicht is dat hier ook een oplossing ? Ik kan het nu niet testen, omdat Google het nu weer gewoon goed doet…

Hoe kan ik JavaScript uitzetten?

Moderator
    unSOUND

Safari > Voorkeuren > Beveiliging

Daar het vinkje weghalen bij “Gebruik Javascript”

Overigens is dit puur een testmetjode. Javascript uitzetten heeft zo zijn nadelen.

Bijdrager
    Danim

Javascript uigezet en firewall op de experiabox weer aangezet en het probleem is weer terug. Firewall uitgezet en het probleem is weer weg. Lijkt er echt op dat de firewall in combinatie met OSX en google niet echt lekker werkt. Vreemd, maar ik kan er niets anders van maken. Wellicht dat een update van ofwel OSX ofwel aan de kant van Google het plaatjesprobleem echt gaat oplossen.

Bijdrager
    wouwout

klinkt toch echt als een probleem dat alleen met kpn verbindingen voorkomt. Dat is de onderscheidende factor en daar zou logischerwijs de oplossing moeten komen.

Bijdrager
    appletick

Hier hetzelfde probleem. Ook ik heb de grijze Siemens Experiabox in gebruik.

Heb dezelfde mening als Unsound. Het verschijnsel is inconsequent terwijl mijn instellingen niet veranderen; dan kan het alleen aan de andere partij liggen. Ofwel aan de Siemens ofwel aan Google.
    Met bijvoorbeeld Flickr heb ik dit probleem helemaal niet. Dus ligt het denk ik aan Google.
    Ook met Google zoeken op woorden gaat het overigens weleens mis, blijft ook alles hangen.

In hoeverre is het trouwens onveilig om je Experiaboxbeveiliging uit te zetten als je firewall op de computer aanstaat?

Bijdrager
    Neptunus

Heeft het niet iets te maken met Google Analytics?

Bijdrager
    appletick

Met Google maps had ik ook altijd problemen.
    Allemaal grijze vakjes ipv de satt.foto’s die er horen te staan. met in- en uitzoomen werd het helemaal een ramp.

Heb net toch nog eens even gekeken of er geen Google / Experia problemen zijn bij de windows-gebruikers.
    Hetzelfde verhaal dus… bijvoorbeeld: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291667

Inloggen op de box en de beveiliging naar medium zetten ipv high geeft de oplossing.
    De Experia ervaart Google’s manier van benaderen als een attack.

Moderator
    unSOUND

Mijn Experiabox heeft die instelling weer niet. Dat komt waarschijnlijk omdat er een stuk of 4 verschillende routers zijn gebruikt onder de naam ExperiaBox. Zowel van Siemens als van Thomson…

Bijdrager
    appletick

@ Unsound

Heb je wel onder firewall op attack detection geklikt? Op firewall zelf kun je alleen kiezen uit aan of uit.
    Bij mij ziet het er zo uit:

en

Als je die mogelijkheid niet hebt zou ik wat gaan zeuren bij kpn, dan krijg je vast een nieuwe met wel die keuze in het menu.

Moderator
    unSOUND

Je hebt helemaal gelijk. Had alleen bij FireWall zelf gekeken. :)

Bijdrager
    GeryKa

Toevallig dat ik dit artikel nu nog tegenkom, en verklaat gelijk een hoop.
    Sinds anderhalve week heb ik nu ook zo’n grijze siemens experiabox van KPN. Omdat soms het internet in eens niet meer wilde ben ik maar eens gaan rommelen met DNS, maar toen dat ook geen verschil mate de Firewall in de Box wat terug gezet naar Medium. Daarna gaat alles zonder problemen.
    Met mijn Belkin draadloze modem had ik ook de laatste tijd ook soms in eens problemen en SYN FLOOD meldingen in de logs. Google Maps had bij mij vrijwel nog nooit gewerkt. Als ik het probeerde bleek de modem dus te flippen.
    Nu heb ik dat hele probleem met die instelbare firewall in de ExperiaBox gelijk gefixt.

Schijnbaar kun je met Safari dus zo snel requests doen naar google dat diverse modems het als een flood detecteren. Met Firefox lukte openen van Google Maps soms wel nml.

Bijdrager
    iberno

Ook hier 1 en al herkenning… ook een Experiabox KPN internet plus bellen en sindsdien (kan ik nu terug leiden) heb ik dit probleem ook… ga volgende keer eerst mijn Java eens proberen en anders die firewall van de Experiabox… iemand schreef hier dat OSX of Google hier een update voor zou moeten doen, ik denk eerder dat KNP dit moet doen… De ‘fout’ ligt bij KPN en niet bij Google of Apple… dus als meer mensen dit probleem tegen komen wellicht een idee om een gezamenlijke actie te ondernemen??? Bijv. 1 topic waar iedereen z’n handtekening (digitaal) kan zetten???? Die Experiaboxen kunnen namelijk ook een update krijgen… dus laat ze daar maar eens zweten 8)

Bijdrager
    iberno

nou nog geen minuut later deed het zich alweer voor… java uit hielp niet, nu de firewall uit…. jeetje!!! Ik kan nog niet eens met m’n ogen knipperen of de afbeeldingen staan al in beeld! Internet op zichzelf lijkt ineens veel sneller… k tik t in en wil met mijn ogen knipperen, maar dat hoeft niet eens… Dit ligt dus echt aan de Experiabox…

Bijdrager
    SoSuMe

Firewall in de instellingen van de ExperiaBox uitgezet en alles werkt weer als de brandweer!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.