19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    aeltae

Afbeeldingen toevoegen op website via een ‘finder venster’

Beste leden,

Op een website om iets te verkopen is er dus de mogelijkheid om afbeelding van je te verkopen product te uploaden. Ik heb een paar foto’s van het product genomen en die staan nu op mijn macbook pro (ik kan ze bekijken in de foto’s app op mijn macbook). Nu wil ik uiteraard op die website de bestanden van die foto’s toevoegen maar dat lukt niet, omdat ik de foto’s niet kan vinden via het pop-up venster.

Als ik op de knop van die website klik om foto’s toe te voegen krijg ik dus een finder venster met in de linker kolom de zaken zoals ‘bureaublad’, ‘documenten’, ‘afbeeldingen’, ‘downloads’ etc. Maar ik vind de foto’s nergens. Als ik op ‘afbeeldingen’ daar klik zie ik de ‘foto’s bibliotheek’ staan maar die kan ik niet aanklikken, die staat in het lichtgrijs.

Weet er dus iemand hoe ik via zo’n venster om afbeeldingen toe te voegen mijn foto’s ook effectief kan toevoegen?:D
    Hopelijk is de uitleg wat duidelijk.:)

Bedankt alvast

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Staat er een „Kies bestand”-knop op de website? Zo eentje:

Zo ja, dan kun je de foto zo daarop slepen uit Foto’s of uit de Finder — je hoeft er niet op te klikken.

Bijdrager
    aeltae

Nee, het is een “+” knop en als ik daarop klik krijg ik meteen onderstaand venster:

En via dat venster vind ik dus die foto’s niet terug. Zoals je kan zien kan ik ook geen foto’s bibliotheek aanduiden om daarin te zoeken…

Bijdrager
    tarmac58

Een copy van de foto naar je bureaublad slepen en hem dan vandaar exporteren?

Hij ziet nu namelijk alleen maar mappen en die gaat hij natuurlijk niet willen uploaden

Ik roep ook maar wat…..

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>tarmac58 op 7 december 2020 om 19:39</p>
    Een copy van de foto naar je bureaublad slepen en hem dan vandaar exporteren?

Hij ziet nu namelijk alleen maar mappen en die gaat hij natuurlijk niet willen uploaden

Ik roep ook maar wat…..

Ja, op die manier lukt het wel denk ik. Maar het klinkt zo omslachtig. Is er echt geen ‘rechtstreekse’ manier via dat venster?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 7 december 2020 om 19:52</p>

Ja, maar als ik daar op klik krijg ik maar een heel beperkt aantal foto’s. Ik heb zelfs de indruk dat dat enkel screenshots zijn die ik vanop mijn iPhone genomen heb.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dan gebruik je meerdere bibliotheken? Dit werkt alleen met je systeembibliotheek. Als ik in zo’n venster ‘Foto’s’ kies zie ik alle foto’s en albums die in mijn (standaard) systeembibliotheek staan, eventueel via uitklap-driehoekjes.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zijn de foto’s uit de app Foto’s. Als jij daar niet al je foto’s in hebt staan, heb je ze vast ergens anders bewaard. Wij weten niet hoe jij dat allemaal hebt gedaan…

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 7 december 2020 om 19:58</p>
    Dan gebruik je meerdere bibliotheken? Dit werkt alleen met je systeembibliotheek. Als ik in zo’n venster ‘Foto’s’ kies zie ik alle foto’s en albums die in mijn (standaard) systeembibliotheek staan, eventueel via uitklap-driehoekjes.

En hoe kan ik zien wat mijn standaard systeembibliotheek is? Of hoe kan ik deze aanpassen?
    Ik bewaar wel een groot deel van mijn foto’s in iCloud om opslagruimte op mijn macbook vrij te houden. Kan het daar ook aan liggen?

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>Hansi2124 op 7 december 2020 om 20:00</p>
    Dat zijn de foto’s uit de app Foto’s. Als jij daar niet al je foto’s in hebt staan, heb je ze vast ergens anders bewaard. Wij weten niet hoe jij dat allemaal hebt gedaan…

Al mijn foto’s staan wel degelijk in de app foto’s (en iCloud)

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Als de button ‘Use as System Photo Library’ grijs is in je voorkeuren is dat dus je systeembibliotheek. Met diezelfde knop pas je het aan voor een niet-systeembibliotheek.

Volgens mij maakt het niet uit of je iCloud Foto’s gebruikt (dat kan zelfs alleen met je systeembibliotheek)…

Bijdrager
    Antwoordapparaat

aeltae op 7 december 2020 om 19:55

Ja, maar als ik daar op klik krijg ik maar een heel beperkt aantal foto’s. Ik heb zelfs de indruk dat dat enkel screenshots zijn die ik vanop mijn iPhone genomen heb.

Heb je wel goed gekeken wat je dan ziet, naar beneden gescrolled  en driehoekjes uitgeklapt etc? Als de foto’s in je syteembibliotheek staan moet je ze echt kunnen vinden op deze manier.

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 7 december 2020 om 20:28</p>

aeltae op 7 december 2020 om 19:55

Heb je wel goed gekeken wat je dan ziet, naar beneden gescrolled  en driehoekjes uitgeklapt etc? Als de foto’s in je syteembibliotheek staan moet je ze echt kunnen vinden op deze manier.

Ja ik heb alle driehoekjes uitgeklapt.
    Maar zou het iets te maken kunnen hebben met dat een groot deel van mijn foto’s op iCloud staan? via de foto’s app kan ik ze wel zien maar kan het zijn dat dat niet lukt via dat venster op die verkoopswebsite?

Sleutelbeheerder
    Night

Normaal gesproken worden die dan gedownload als ze ‘nodig’ zijn. Maar het zou inderdaad zomaar kunnen dat dat op deze manier niet goed werkt.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Inderdaad: Apple Support to the rescue 👍🏻. Oorzaak en oplossing in dit artikel:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204669

Dit kan gebeuren wanneer u iCloud-foto’s gebruikt en u in de voorkeuren ‘Optimaliseer Mac-opslag’ hebt ingeschakeld.

Sleutelbeheerder
    Night

Eigenlijk is dat natuurlijk weer niet lekker. Enerzijds wordt je de oplossing geboden om onbezorgd foto’s op te slaan, zomnder je Mac opslag teveel te belasten, maar anderzijds werkt dat dan weer niet goed. Daar had Apple wel beter in kunnen zijn.

“It just works” is – helaas – steeds vaker een kreet uit het verleden aan het worden.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Klopt, niet logisch, en ook onnodig lijkt me. Je zou ze gewoon moeten kunnen zien, ook als je de ‘optimaliseer’ optie gebruikt. Dit maakt het niet intuïtiever, helaas.

Bijdrager
    aeltae

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 7 december 2020 om 21:04</p>
    Inderdaad: Apple Support to the rescue 👍🏻. Oorzaak en oplossing in dit artikel:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204669

Dit kan gebeuren wanneer u iCloud-foto’s gebruikt en u in de voorkeuren ‘Optimaliseer Mac-opslag’ hebt ingeschakeld.

Dat verklaart het inderdaad!

Bedankt voor de hulp. Wel een beetje onhandig dat je dan een apart album daarvoor moet aanmaken. Dan is er eigenlijk amper nut van opslag in iCloud.:p
    Maar ok, nu weet ik tenminste wat er gaande is!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.