15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    God

Afbeeldingen opslaan

Bijdrager
    Synapse88

drag and drop my firend, drag and drop

Bijdrager
    God

Bijdrager
    macmickey2

Sleur en pleur….oftwel selecteer de afbeelding en sleep die naar je bureaublad. Of klik erop met je ctrl toets ingedrukt….bewaar afbeelding…

Bijdrager
    sypie

Korte uitleg:

Drag = slepen
    Drop=loslaten

Lange uitleg:

Klik met je muis op het betreffende plaatje van de website. Sleep dit plaatje naar je buroblad en laat daar de muisknop los. En dan komt het spannendste nog: Het plaatje verschijnt zowaar op je buroblad.

Wat ook kan is: CTRL + muisklik op het plaatje en dan in het menu “afbeelding opslaan als…”

Je zou eigenlijk met 1 ding rekening moeten houden in OSX (als dit je eerste ervaringen zijn) Het is makkelijker werken dan windows.

Owjee, daar heeft de Topicstarter (TS) al binnen 10 minuten antwoord. Dat is een goede service van Macosx.nl

edit: Tegelijkertijd heb ik hier een item van aangemaakt voor mijn prive wiki. Mensen die willen helpen met het opzetten van een mac wiki, laat het weten…

Bijdrager
    JJmac
    ”TJB”

Zoals ik al zei, ben een net nieuwe gebruiker van Mac. Kun je ietsjes specifieker zijn?;)

TJB

Gooi al je emoties aan de kant en probeer makkelijk te denken, osx zegt van zelf als iets niet lukt.

Bijdrager
    sypie

Het is al 21.00 uur geweest, ik denk dat de TS op bed is gegaan. Moe van het leren van OSX;-)

Bijdrager
    Martn

Niet zo sneu doen luitjes, het is moelijk om makkelijk te denken als je gewend bent om moeilijk te denken….???!!?

Bijdrager
    EclipX

Je kan natuurlijk ook gewoon een rechterklik doen op de afbeelding & dan selecteer je “Bewaar afbeelding in ‘X’ ”

Bijdrager
    sypie

En dat hangt er weer vanaf welke browser je gebruikt volgens mij? Mijn voorbeeld komt uit Firefox.

Bijdrager
    Nisei
    ”sypie”

Wat ook kan is: CTRL + muisklik op het plaatje en dan in het menu “afbeelding opslaan als…”
    Je zou eigenlijk met 1 ding rekening moeten houden in OSX (als dit je eerste ervaringen zijn) Het is makkelijker werken dan windows.

Eh, zo werkt het ook al jaren onder Windows (rechtermuisknop op het plaatje -> afbeelding opslaan als…) dus ik snap je opmerking niet helemaal:roll:

Bijdrager
    Mac-Freak
    ”Martn”

Niet zo sneu doen luitjes, het is moelijk om makkelijk te denken als je gewend bent om moeilijk te denken….???!!?

Kusje :P (leuk steekje)

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”Nisei”
    ”sypie”

Eh, zo werkt het ook al jaren onder Windows (rechtermuisknop op het plaatje -> afbeelding opslaan als…) dus ik snap je opmerking niet helemaal:roll:

Nee ik ook niet, maar wel als die opmerking zou slaan op het drag&drop systeem, want da’s wel beter geregeld dan bij Windows.

Bijdrager
    macmickey2

Euh..wie zegt dat TS een meerknopsmuis heeft? Daarom werkt in ieder geval de tip met de ctrl toets altijd…:wink:

Bijdrager
    Nisei

Het ging dan ook om het stukje wat na die tip kwam;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.