13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    LighScan

Afbeeldingen op OMT

Je commentaar ondersteunen met een afbeelding kan in sommige gevallen handig zijn. Ik heb – sinds de laatste keer dat ik de img-functie gebruik hebt – nu een probleem hiermee.

Als ik de dienst van Imageshack gebruik, en de directe link kopieer en tussen img-tags zet, krijg ik niet de afbeelding te zijn maar een forbidden afbeelding.

Bij het gebruiken van BayImg lijkt het goed te gaan (afbeelding tussen img-tags), maar zodra ik post toont hij niets. Enkel een lege ruimte.

Afbeelding
    ( )

Tot slot de uploadfunctie van OMT zelf: geeft een foutmelding terwijl het om een simpel jpg’je gaat van 86kb.

Bijdrager
    stavos

Even de extensie van je afbeelding veranderen van .JPG naar .jpg en de OMT upload functie werkt wel.:wink:

Bijdrager
    LighScan

Kan ik het zo instellen dat de screenshot-software van OSX zelf dit automatisch opslaat in .jpg? Als ik telkens de extensie moet veranderen is het ook maar wat omslachtig. Bedankt voor de tip trouwens!

Bijdrager
    stavos

Als het goed is wel. Mijn screenshots hebben tenminste een extensie in kleine letters. Waar je het in moet stellen kan ik je nu, vanaf een iPhone, alleen niet zo snel vertellen…

Bijdrager
    SunKeeper

Screenshots hebben wel een extensie in kleine letters voor zover ik weet.

Zodra je een foto van een camera pakt staat dat wel in hoofdletters, hoe je dat veranderd weet ik niet. Dus ik ben het ook altijd maar handmatig aan het veranderen, naast de afmetingen.

Ach, na een tijdje gaat het vanzelf.:smile:

Inactief
    Anoniem

@LightScan .. screenshots in .jpg? Plak onderstaande code in de Terminal en herstart je Mac.

<br />
    defaults write com.apple.screencapture type jpg<br />

Bijdrager
    Yggdrasil

@ diotav: Uitloggen volstaat hoor.;)

Bijdrager
    sedikit

Weer een argument voor mijn meest favoriete programmaatje, SnapNDrag:
    http://www.macupdate.com/app/mac/12087/snapndrag
    Je kunt een screenshot saven in JPG, PING, TIFF en GIF. Ik heb hem permanent op JPEG(JPG) staan. Je kunt het screenshot rechtstreeks slepen naar waar je maar wilt.
    Voor het plaatsen van een screenshot gebruik ik “tinypic”:
    http://tinypic.com/
    afbeelding uploaden, de jpg (kant&klaar al voorzien van img) kopiƫren, en plakken op een forum. Klaar! Zoals dit screenshot van SnapNDrag:

[IMG]http://i54.tinypic.com/syl6c0.jpg[/IMG]

Bijdrager
    LighScan
    diotav op 31 augustus 2011

@LightScan .. screenshots in .jpg? Plak onderstaande code in de Terminal en herstart je Mac.

</p>
    <p>defaults write com.apple.screencapture type jpg</p>
    <p>

Dan doet hij het alsnog in hoofdletter JPG waardoor OMT het niet herkend.

@Sedikit: tinypic is wel een goeie tip, bedankt!

Moderator
    unSOUND

Dat is wel vreemd, bij mij krijgen screenshots gewoon de extensie in kleine letters… Welke versie van OS X draai je ?

Bijdrager
    LighScan

10.7 Lion, en geen rommel-meuk programma’s die zogenaamd het systeem zouden verbeteren. Hij maakt het standaard in JPG (hoofdletters) aan.

Edit: ik was vergeten af te melden na het uitvoeren van die commando-regel. De laptop gaat altijd in sluimerstand na gebruik. Het probleempje met de extensie is opgelost!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Waarom JPEG in plaats van de standaard PNG, trouwens?

Bijdrager
    LighScan

Bij mij en een andere Mac (waar ik persoonlijk niet mee werk, en voor zover ik kan zien ook geen meuk op staat) neemt die screenshots standaard in JPG (hoofdletters).

Bij mij is het inmiddels al verholpen dankzij die commando-regel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.