5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SterAppel

Afbeeldingen omzetten naar pdf bestanden.

Klinkt gemakkelijker dan het volgens mij is.

Van een klant heb ik gedurende de afgelopen maanden en van leveranciers meer als 3 gig aan afbeeldingen die we willen gaan catogariseren

Hij wil van elke afbeelding een pdf bestand (zo klein mogelijk) wat hij in filemaker importeert.

Ik werk met CS2

Ben al bezig geweest met Bridge, die de inhoud van een map keurig verdeelt zoals je dat zelf wil in Indesign en keurig de bestandsnaam erbij zet en vervolgens als pdf bewaart! Echter worden dat meerdere pagina’s terwijl het voor elke afbeelding een nieuw pdf bestand met automatisch bestandsnaam zou moeten zijn!

Andere optie is om elk betsand te openen in photoshop en als pdf bestand weg te schrijven door een Handeling vast te leggen. Mwaar duurt telang

Iemand idee? Automator ken ik niet…

Bijdrager
    sedikit

En openen in “Voorvertoning” en dan (helaas per foto, één voor één))/printen/kiezen voor PDF?

Bijdrager
    QriZ24

kun je in photoshop geen batch aanmaken;

file > automate > contactblad 2

1 foto per pagina en dan opslaan als pdf?

Bijdrager
    SterAppel

Wat sedikit zegt is tot nu toe de snelste manier. Het gaat om veel bestanden van meer dan 20 mb en de manier zoals QriZ24 die beschrijft zijn toch en aantal handelingen en het bestand wordt te groot

Maar bedankt zover beste mensen.

Bijdrager
    QriZ24

maar je kunt toch een handeling opnemen en via Batch een nacht alles laten omzetten?

misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.