7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Chris

Afbeeldingen in FOTO exporteren naar webversie

in IPhoto kon ik mijn foto’s exporteren naar een webversie. Momenteel vind ik daar niks van terug in FOTO. Er kan wel ge-exporteerd worden, doch de afbeeldingen zijn nog te groot voor mijn doeleinden. Ik heb een bestandsformaat van ongeveer 60 of 70 KB nodig, meer niet.
    Kan er iemand mij verder helpen ?

Thx
    Chris

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij zitten dat soort functies er (nog) niet in..

Wat ik altijd doe is voordat ik alle afbeeldingen upload drop ik ze even in dit programmaatje.
    Gratis en werkt het beste van ze allemaal.

https://imageoptim.com

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gooi je foto’s in een map en gebruik Automator om ze te verkleinen — zie bijvoorbeeld deze uitleg.

Wat dat ImageOptim betreft … als ik dat zo lees denk ik: „Ik weet het niet …” Bestanden worden vervangen door geoptimaliseerde versies? Dat klinkt als een goede manier om per ongeluk bestanden kwijt te raken. Goed, het verplaatst de originelen naar de prullenmand, maar dat moet je net maar weten (of meldt het dat erbij?). En kun je kiezen hoe groot de bestanden moeten worden?

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt ook gewoon aangeven in de instellingen dat de originele bestanden aangepast en overschreven worden maar niet iedereen wil die instelling aan hebben staan.

Verder optimaliseerd het alleen de bestanden, het haalt bepaalde data uit de bestanden en voert geen compressie uit in de vorm van kwaliteitsverlies.
    Dat soort dingen hoor je in een fotoeditor te doen.

Bijdrager
    Chris

Heb het opgelost via “mail”. een andere oplossing had ik niet.
    thanks voor de tips..

Chris

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een andere oplossing had je wel: zie m’n reactie over Automator hierboven:)

Bijdrager
    Chris

Ja, ik hou dit zeker in gedachten, maar ik heb nu geen tijd om te experimenteren met Automator…Ik heb die foto’s nu nodig, en eerlijk gezegd ben ik niet zo’n held met automator..

Chris

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.