6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Aidovive

Afbeeldingen importeren IN Photo Booth

Ik heb vanaf een aantal Macs/iPads in der loop de tijd foto’s gemaakt met Photo Booth. Nu zou ik deze graag allemaal importeren in de Photo Booth-library van 1 Mac. Hoe doe ik dit? Is er wellicht een Photo Booth tool dat importeren in Photo Booth mogelijk maakt?

Bijdrager
    Emielgroendijk

Gewoon je foto’s opzoeken op je HD en slepen in die map?

Bijdrager
    Aidovive

@Emielgroendijk Dat heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Probeer dit eens:

1. Stop Photo Booth;
    2. Maak een kopie van het bestand ~/Afbeeldingen/Photo Booth-bibliotheek (zodat je die kopie later terug kunt zetten als de rest van dit verhaal niet blijkt te werken);
    3. Klik met rechts op ~/Afbeeldingen/Photo Booth-bibliotheek en kies “Toon pakketinhoud” uit het menu;
    4. Kopieer de foto’s naar de map Pictures;
    5. Open het bestand Recents.plist met Teksteditor;
    6. Zoek het volgende stuk op:
      <array><br />
      	<string>Foto op 15-01-12 om 11.11.jpg</string><br />
      </array>

en zet daar de bestandsnamen van alle gekopieerde foto’s op dezelfde manier bij; je krijgt dan iets als

<array><br />
      	<string>Foto op 01-04-11 om 23.59.jpg</string><br />
      	<string>Foto op 28-12-11 om 13.37.jpg</string><br />
      	<string>Foto op 15-01-12 om 11.11.jpg</string><br />
      </array>

enz.

7. Open Photo Booth om te zien of dit werkt.
    Bijdrager
    Aidovive

@Jakko Westerbeke Hartelijk dank voor je uitleg, ik ga het proberen! Het zijn erg veel bestanden, en hebben ook andere namen, dus zal wel even tijd kosten. Dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat kun je oplossen door niet alles met de hand te doen. Kopieer bijvoorbeeld de bestanden naar de map Pictures, selecteer ze allemaal en druk op ?C om alles te kopiƫren. Ga dan naar Teksteditor en plak (?V) zodat je een lijst met namen krijgt. Als je dan in Teksteditor de zoekfunctie opent en aangeeft dat je regeleindes wilt zoeken (dat is het makkelijkst te doen door een regeleinde te kopiƫren en dan in het zoekveld te plakken) en vervangen door

</string><br />
    	<string>

(liefst met een tab voor de <string>, hoewel dat niet noodzakelijk is) heb je er weinig werk aan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.