19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    beekje

afbeeldingen gebruiken in Pages

Hoe kan ik in Pages een afbeelding laten doorlopen over 2 tegenover elkaar liggende pagina’s? Het is voor in een boek.
    Ik heb geprobeerd de afbeelding op de 2 pagina’s te plaatsen zodanig dat het lijkt of het één afbeelding is maar dat lukt niet goed, er verdwijnt altijd één van de 2 afbeeldingen. Ik zoek wel een vlugge oplossing, het gaat over een 60-Tal afbeeldingen!

met dank

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, pagina’s naast elkaar lukt wel.

Nu nog die afbeelding laten doorlopen.
    Want die wil (kan?) maar op één van de twee pagina’s zichtbaar zijn.

Bijdrager
    beekje

Twee pagina’s naast elkaar is geen probleem sinds een van de laatste updates van Pages. Maar die foto laten doorlopen over de twee pagina’s??? Ik heb er al uren op aan het zoeken geweest!!!

Bijdrager
    pinkie

Is helaas niet mogelijk op een eenvoudige manier. De enige optie (die ik ken) is om de afbeelding in twee stukken te knippen en een helft op iedere tegenoverliggende pagina te zetten. Dan nog hangt het ervan af hoe je het gaat publiceren of je tussen die twee helften een marge zult zien.

Bijdrager
    Shmoo

Moet je ‘m dan niet als achtergrond instellingen. Volgens mij was het zoiets in die richting.

Bijdrager
    jasper050

Bedoel je dit? 1 foto op de ene pagina en dan nog een keer op de andere en dan in elkaar schuiven zodat het past.

Bijdrager
    beekje

Aan Jasper,

Ja zoiets maar als ik de foto over de twee  pagina’s wil zetten verdwijnt altijd het stuk ofwel op de eerste pagina ofwel op de tweede pagina. Ik heb al geprobeerd de foto eerst op de eerste pagina te zetten en dan nog eens op de tweede en ze dan zodanig te vergroten dat het de ganse pagina inneemt maar op een gegeven moment wordt één van de 2 pagina’s wit.

Bijdrager
    beekje

Aan  Shmoo, als achtergrond heb ik nog niet geprobeerd! Ik ga het vanavond proberen

Bijdrager
    beekje

<p class=”cite”>beekje op 27 juli 2018 om 13:10</p>
    Aan  Shmoo, als achtergrond heb ik nog niet geprobeerd! Ik ga het vanavond proberen

Wat ik voorlopig kan doen is de afbeelding op de 2 pagina’s plaatsen, op iedere pagina de helft ervan afknippen en ze dan tegen elkaar plakken, maar ik vermoed dat er een prettiger manier van werken moet zijn. Ik hoop nog altijd dat iemand de oplossing vindt.
    Al hartelijk bedankt voor de verschillende reacties

Ik wou in dit bericht een afbeelding (prinsscreen) toevoegen, maar hoe doe ik dat? ik kopieerde de link maar dit werkte blijkbaar niet

Bijdrager
    pinkie

Ja, dat kan wel maar komt heel precies en nauwkeurig en kost dus wat aandacht. 

Bijdrager
    KarelWillem

Alles kan, maar niet zoals het zou moeten kunnen in Pages.

Probeer bijvoorbeeld eens je afbeelding te kopiëren als je hem op pagina 1 hebt verkleind of vergroot. Plakken op pagina 2 resulteert dan in een foto op het originele formaat, niet het formaat zoals je die op pagina 1 hebt ingesteld. Reuze irritant natuurlijk.

Bijdrager
    pinkie

<p class=”cite”>KarelWillem op 27 juli 2018 om 13:43</p>

Probeer bijvoorbeeld eens je afbeelding te kopiëren als je hem op pagina 1 hebt verkleind of vergroot. Plakken op pagina 2 resulteert dan in een foto op het originele formaat, niet het formaat zoals je die op pagina 1 hebt ingesteld. Reuze irritant natuurlijk.

Dat probleem herken ik niet, bij mij plakt ‘ie wat ik heb gekopiëerd. Ik heb wel andere irritaties met Pages (7.1 (5683)) en toch gebruik het zo goed als standaard voor al mijn tekstverwerking en pagina-opmaak.

Bijdrager
    beekje

aan Pimkie,

ja zoiets maar dat vraagt wel wat tijd he!

Bijdrager
    beekje

ik gebruik enkel Pages, maar ik ben er nog niet uit wat soms het beste is , het als tekstverwerking gebruiken of als pagina-layOut

Ik gebruik meestal tekstverwerking maar dat is wel irritant als er veel afbeeldingen zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>KarelWillem op 27 juli 2018 om 13:43</p>

Probeer ook eens het resultaat van een formule uit Numbers te plakken in een Pages-document … Zowel „Plak” als „Plak en pas stijl aan” én „Plak resultaat van formule” levert een zwevende tabel met één cel op. De enige manier om de uitkomst in de tekst te krijgen is eerst via een ander programma te gaan, zoals Teksteditor. En als ik het toch heb over knip-en-plakergernissen aan Pages, dan is het feit dat stijlen niet meegekopiëerd worden tussen documenten nog een grote.

Moderator
    Night

Zoals iMovie er is voor het simpele familie-videowerk en FinalCutProX voor de grotere projecten waaraan meer eisen gesteld worden, zo is Pages ook leuk voor het eenvoudige huis-tuin-en-keuken gebruik. Wil je echter meer, dan gebruik ik al gauw Indesign.

Bijdrager
    beekje

<p class=”cite”>Night op 27 juli 2018 om 21:20</p>
    Zoals iMovie er is voor het simpele familie-videowerk en FinalCutProX voor de grotere projecten waaraan meer eisen gesteld worden, zo is Pages ook leuk voor het eenvoudige huis-tuin-en-keuken gebruik. Wil je echter meer, dan gebruik ik al gauw Indesign.

Ja maar de prijs van Indesign is me te duur, ik moet het doen met de programma’s die ik heb!

Bedankt in elk geval voor het antwoord

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>beekje op 27 juli 2018 om 15:34</p>
    ik gebruik enkel Pages, maar ik ben er nog niet uit wat soms het beste is , het als tekstverwerking gebruiken of als pagina-layOut

Gebruik het op de manier die het beste lijkt voor het document dat je voor ogen hebt, zou ik zeggen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.