7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Igor44

Afbeelding wijzingen bij rollover andere afbeelding

Ik ben op zoek naar een manier om een afbeelding in het midden van een pagina te laten veranderen als de gebruiker met zijn muis over 1 v/d 4 knoppen op de pagina rolt. Dus niet de standaard rollover techniek in Dreamweaver. In Flash is dit volgens mij heel gemakkelijk maar ik wil dit graag in HTML/CCS/Javascript doen. Weet iemand of en hoe dit kan? alvast heel erg bedankt!:D

Bijdrager
    iJoost

Dat kan. Gewoon bij de knoppen de mousein- en mouseout-events van een klein stukje JavaScript voorzien en daarin het element van de IMG-tag benaderen (getElementById) en dan aan het src-attribuut daarvan een andere URL toekennen.

Ken je wel een beetje JavaScript? Want anders wordt het wat moeilijker natuurlijk.

Bijdrager
    Igor44

Bedankt voor je reactie:) Mijn Javascript kennis is beperkt tot het gebruiken van de jQuery bibliotheek. Maar volgens mij staan deze acties ook wel in de ingebouwde tag bibliotheek van Dreamweaver. Ik ga er i.i.g. eens goed naar kijken. Is er toevallig ook iemand die een kant en klaar scriptje of oplossing kent? (stiekem toch lekker makkelijk :P )

Bijdrager
    ilias
    Bijdrager
    iJoost
    ”Igor44″

Is er toevallig ook iemand die een kant en klaar scriptje of oplossing kent?

Goed, dan haak ik weer af. Niet mijn soort vraag. Succes ermee.;-)

Bijdrager
    Igor44
    ”iJoost”
    ”Igor44″

Is er toevallig ook iemand die een kant en klaar scriptje of oplossing kent?

Goed, dan haak ik weer af. Niet mijn soort vraag. Succes ermee.;-)

Begrijp me niet verkeerd, Ik ben je heel erg dankbaar voor je antwoord en ik heb ook zeker goed gekeken naar die methode. Ik was meer benieuwd of er misschien nog andere methoden waren. En omdat het maar een klein deel v/d website is met lage prioriteit heb ik het liefst lekker makkelijk een scriptje. Het is nu gelukt met de oplossing van ilias waarvoor dank!:)

Bijdrager
    iJoost

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben alleen niet ge├»nteresseerd in het toepassen van “scriptjes”. In mijn beleving leidt dat slechts tot slechte websites (omdat de scriptjes in de regel om te beginnen al bagger zijn en omdat ze toegepast worden zonder te weten wat je doet). Dus dan haak ik beleefd weer af. Dat is alles.

Maar mooi dat het is opgelost.;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.