30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Berrt

Afbeelding toevoegen

Hoe voeg ik een afbeelding toe bij mijn vraag op het Forum.
    Mijn afbeelding zit al in mijn foto album.
    Ik kan het met de zoekfunctie niet vinden.
    Alvast dank.

Bijdrager
    julesp
    Bijdrager
    pinkie

@julesp, jij wist dus al van het bestaan van deze sticky maar wat als je nu echt als nieuweling gaat zoeken, wat vindt je dan?
    Welnu, hier het zoekresultaat, lekker duidelijk.

Vind je het gek dat mensen dingen niet kunnen vinden.

Moderator
    Poezenbeest

Die lange link van jou was ook lekker duidelijk… Zelf heb je dus ook nog het een en ander te leren… Heb het even in je eigen bericht voorgedaan, zodat je dat voortaan ook zelf kan.

Owja… als je een zoekopdracht linkt, geef dan ook even de zoektermen aan die je hebt gebruikt,,,

Bijdrager
    pinkie

Bedankt Zerk, ik zal de eerste zijn die toegeeft nog veel te kunnen leren, gelukkig zijn er mensen zoals jij die mij daar fijntjes op wijzen. Ik heb gezocht op “plaatje toevoegen” en op “afbeelding toevoegen”, die laatste heb ik niet gelinkt.

Ik wil alleen maar aangeven dat het soms te gemakkelijk is om te zeggen: “Dan moet je beter zoeken”, want dat levert lang niet altijd iets bruikbaars op. Het was niet mijn intentie om iemand tegen het hoofd te stoten. Jouw reactie daarentegen vind ik enigszins afzeikend overkomen en voor een moderator, die tenslotte een voorbeeldfunctie heeft, niet gepast.

Bijdrager
    Yaris

Niet akkoord, pinkie. De reactie van Zerk is een beetje sarcastisch maar niet afzeikend. Jouw reacties zijn ook niet altijd een voorbeeld van positieve en vriendelijke communicatie.

”pinkie”

Ik kan me niet herinneren dat ik heb gevraagd om je mening of het wel of niet slim is. Waarom geef je niet gewoon antwoord of, als jet het antwoord niet weet, hou je niet gewoon je mond?

Bijdrager
    pinkie

Het is slechts mijn mening, geef er niet teveel waarde aan en niemand hoeft het ermee eens te zijn. Of wordt het nu een bash pinkie draadje:wink: Je vergeet inhoudelijk te reageren op wat ik heb gezegd.

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Je vergeet inhoudelijk te reageren op wat ik heb gezegd.

Een forum is vrij simpel in opzet. Je wordt lid, en dan kun je posten. Maar er zijn ook nog zoiets als wenselijkheden. Daarin staat dat voor je begint met posten, je de Regels en Stickies gelezen hebt. En bij die Stickies staat ook de uitleg over het posten van plaatjes. Dat had je dus kunnen weten, als je gewoon gedaan wordt wat er van je wordt gevraagd in de Regels en Wenselijkheden, die je moet jezen voor je je eerste bericht post… Wat jij nu dus ( namens de topicstarter ) doet is zonder te lezen een contract tekenen, en daarna klagen dat je niet alles wist waarvoor je tekende… dan had je maar moeten lezen voor je tekende…

Bijdrager
    Yaris

Ach, mijn eigen reacties op dit forum zijn soms ook wat sarcastisch of geïrriteerd. Een forum wordt volgeschreven door mensen en die mensen hebben hun eigen gevoelens, humeur, kwaliteiten en gebreken. De topicstarter is geholpen en dat is het voornaamste.

Bijdrager
    pinkie

@unSOUND, ik ben het zeker niet met je oneens. Maar nu heeft een nieuweling inderdaad vergeten, laten we positief blijven, de regels eerst te lezen. Dan kan van hem niet worden verwacht dat hij ze weet en dus krijg je dit soort vragen. Naar mijn mening is het productiever om iemand dan vriendelijk op het bestaan van de regels te wijzen, hetgeen zo af en toe ook wel gebeurt, in plaats van de veel vaker voorkomende minder vriendelijke manier. Ik kan me best voorstellen dat iemand die nieuw is een vraag stelt zonder eerst alle regels door te nemen. Je hebt tenslotte een vraag en die wil je graag beantwoord zien.

Ach ja, je merkt wel, het is hier in Engeland nog een uurtje vroeger dan bij jullie:D Ik erger me soms gewoon omdat ik denk dat het zoveel prettiger kan.

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Dan kan van hem niet worden verwacht dat hij ze weet en dus krijg je dit soort vragen.

Punt is dat je er in ieder geval 2 maal op wordt gewezen. Bij je aanmelding, en bij het schrijven van je post staan er diect onder 2 rode zinnen met links naar de wenselijkheden… Over het hoofd zien kun je ze dus nauwelijks, waarbij het dus vaak neerkomt dat men is gewoon ongeduldig is… Dat is misschien een beetje kort door de bocht, maar dat is helaas wel wat de dubbele topics uit het verleden laten zien. Ik weet eindeloos veel leden die elke keer weer zonder te zoeken topics starten, ook al wordt ze in elk topic verteld dat ze eerst even moeten zoeken… degrelijk dwars gedrag levert minstens even veel iritatie op als de reacties erop…

”pinkie”

Je hebt tenslotte een vraag en die wil je graag beantwoord zien.

Daar twijfel ik ook niet aan. Maar een forum is niet bedoeld als alternatief op zelf zoeken, het is een verlengstuk ervan. Zelfredzaamheid is essentieel, niet alleen op internet. Als je er dus gewoonte van gaat maken om niks meer zelf te doen, maar alles gelijk maar te vragen aan anderen kan dat verregaande gevolgen hebben op je verdere prestaties, op alle vlakken.

”pinkie”

Ach ja, je merkt wel, het is hier in Engeland nog een uurtje vroeger dan bij jullie:D Ik erger me soms gewoon omdat ik denk dat het zoveel prettiger kan.

Wat jij wellicht in het voordeel hebt is dat je hier minder komt dan de mensen die klagen. Die mensen zien het nu eenmaal veel vaker fout gaan dan jij, en zijn wellicht ook gewoon wat harder / bitterder. Of je nu agent bent in een klein dorp waar nooit iets gebeurt, of in een probleemwijk in Rotterdam, het verschil in ervaring zal hoe dan ook je houding veranderen. Of dat terecht is ? Misschien niet.

Bijdrager
    pinkie

Opvallende conclusie unSOUND, ik kom op dit forum tenminste 10 keer elke dag. Ik reageer echter niet altijd.

Bijdrager
    Pieterr
    ”pinkie”

Ik erger me soms gewoon omdat ik denk dat het zoveel prettiger kan.

Dat denk ik inderdaad ook wel eens: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1823997#1823997

”pinkie”

Hoe kleinzielig kun je nou eigenlijk zijn? Nou, heel erg blijkbaar. Bloody hell, you’re a disaster, grow up.

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Opvallende conclusie unSOUND, ik kom op dit forum tenminste 10 keer elke dag. Ik reageer echter niet altijd.

Dat weet ik ook niet zeker, ik zei daarom ook “wellicht”. Ik weet alleen van mezelf dat ik steevast elk topic lees, waardoor ik meerdere uren achter elkaar hier vertoef. En dan lees je helaas ook een hoop dingen waar je moedeloos van kan worden, en wellicht wordt ik dat wel sneller dan jij… zou gewoon kunnen.

Bijdrager
    MacbookTo

Ook ik heb wel eens problemen met het zoeken naar iets. Je komt inderdaad in een lange waslijst te recht met draadjes die zo op het eerste oog niets met je vraag te maken lijken te hebben.

Bijdrager
    Pieterr

Iedereen heeft wel eens problemen met zoeken naar iets.
    Mensen zoals unSOUND en andere regelmatige forumbezoekers (ik mag mezelf er ondertussen toe rekenen) hebben daarbij wel het voordeel dat ze hetgeen ze zoeken meestal al eens eerder hebben zien langskomen. Dan is zoeken dus eigenlijk meer “terugvinden”. Voor iemand die nog nooit gezien heeft wat ie precies zoekt, is het lastiger…

Bijdrager
    pinkie

Precies Pieterr, mensen zien vaak de meest voor de hand liggende dingen volledig over het hoofd. Ik denk dat unSOUND zijn spelfouten in zijn eerste post in dit draadje in eerste instantie gewoon over het hoofd heeft gezien. Daarna heeft hij correcties uitgevoerd maar er staat er nog steeds eentje die hij denk ik niet gezien heeft:D
    Dit is een fenomeen dat heet “inattentional blindness”. Iedereen heeft daar last van en dus kun je nooit zeggen dat “iemand iets maar had moeten zien want het is overduidelijk” want dat was waarschijnlijk niet het geval voor die persoon.

Kijk voor de gein eens hier: http://uk.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4 en concentreer je goed op het witte team.

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Ik denk dat unSOUND zijn spelfouten in zijn eerste post in dit draadje in eerste instantie gewoon over het hoofd heeft gezien. Daarna heeft hij correcties uitgevoerd maar er staat er nog steeds eentje die hij denk ik niet gezien heeft:D

Nee hoor, ik heb de eerste keer alleen een regeltje aan de post toegevoegd. Die spelfout heb ik inmiddels aangepast. :wink:

Bijdrager
    Pieterr
    ”pinkie”

Kijk voor de gein eens hier: http://uk.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4 en concentreer je goed op het witte team.

Die kende ik al.:-) Ook leuk: The McGurk effect. Wat zegt deze man?

Bijdrager
    pinkie
    ”unSOUND”
    ”pinkie”

Ik denk dat unSOUND zijn spelfouten in zijn eerste post in dit draadje in eerste instantie gewoon over het hoofd heeft gezien. Daarna heeft hij correcties uitgevoerd maar er staat er nog steeds eentje die hij denk ik niet gezien heeft:D

Nee hoor, ik heb de eerste keer alleen een regeltje aan de post toegevoegd. Die spelfout heb ik inmiddels aangepast. :wink:

Maar je had hem dus in eerste instantie niet gezien terwijl het recht voor je neus staat 8)

Moderator
    unSOUND

Maar het “inattentional blindness” effect is nog geen reden om de Stickies over het hoofd te zien… :evil:

Bijdrager
    pinkie

Maar dat is precies wat ik bedoel, je ZIET sommige dingen nu eenmaal niet terwijl ze je recht in je gezicht aanstaren, daar kan niemand wat aan doen en dus kun je het niemand kwalijk nemen. Waarschuwing, we komen nu op mijn vakgebied, ik weet waarover ik schrijf 8)

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Maar dat is precies wat ik bedoel, je ZIET sommige dingen nu eenmaal niet terwijl ze je recht in je gezicht aanstaren

Mijn spelfout was echter het gevolg van een ander effect, namelijk doordat de juiste letters er wel stonden, maar in een andere volgorde. Dat effect is dus zoals ik al zij geen reden om een complete zin ( of topic ) over het hoofd te zien…

Maar we dwalen nu wel heel erg af…

Bijdrager
    pinkie

Ja, we dwalen af maar ik vind het wel een interessante discussie. Het inattentional blindness effect doet zich niet alleen voor bij spelfouten maar zorgt ervoor dat mensen in het algemeen de meest voor de hand liggende dingen over het hoofd zien. Wanneer meer mensen dat zouden weten en begrijpen dan zouden we minder snel een “beschuldigende” vinger hoeven op te steken naar die mensen die een sticky over het hoofd zien. Let wel, ik heb het nu niet over die categorie mensen die geen moeite doen om iets te vinden maar zelfs wanneer je wel moeite doet vind je het soms gewoon niet. Punt:wink:

Moderator
    unSOUND

Nadeel is dat je op internet niet ziet wat iemand gedaan heeft voor hij/zij een topic startte… En als mensen op een bepaald punt 10 topics per dag starten stuk voor stuk voor vragen die al vaker gesteld zijn, of hun topics al van te voren beginnen met “sorry dat dit topic reeds bestaat, maar…” Dan geef je mensen nu eenmaal minder snel het voordeel van de twijfel. Dat er uitzonderingen zijn, is nog geen reden niet uit te gaan van de regel. Dat was meer mijn punt.

Bijdrager
    pinkie

Ik weet natuurlijk niet of je vaak vliegt maar zo ja, dan wil misschien niet verder lezen:evil:
    De meest voorkomende oorzaak van incidenten bij luchtverkeersleiders is het feit dat ze dingen over het hoofd zien. Niet omdat ze niet goed opletten maar domweg omdat ze, net als iedereen, een blinde vlek hebben. Gelukkig zijn er in de luchtverkeersleiding nog een heleboel andere maatregelen genomen om de zaak veilig te houden :innocent:

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

Ik weet natuurlijk niet of je vaak vliegt maar zo ja, dan wil misschien niet verder lezen

Nee, ik vlieg niet vaak. Ik ben 2 maal opgestegen, en 1 maal geland… In tegenstelling tot de meeste….

Bijdrager
    pinkie

Maar weer even (een beetje) terug on topic. Ik vind de zoekfunctie van het forum nog steeds niet bijster goed. Ik krijg meestal heel veel niet gerelateerde antwoorden hetgeen niet uitnodigt om door te zoeken. Ben ik de enige?

Moderator
    unSOUND

Nee, je bent niet de enige, Maar mede daarom heb ik indertijd een handleiding met tips geschreven… Als je die toepast is het veel makkelijker om die speld in de hooiberg te vinden…

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=45562

Bijdrager
    pinkie

Kijk, die heb ik dus nog nooit gezien, die handleiding.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.