11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    baziel

Afbeelding rode tint geven

Hoi iedereen,

Ik zou graag een volledige afbeelding een rode tint geven.Meer bepaald het effect creëren zoals op deze afbeelding.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze afbeelding kan transformeren naar een rode tint?

Ik heb Adobe Photoshop, Fireworks en Aperture ter beschikking:)
    Alvast bedankt

Bijdrager
    Buzz

Een goed begin is in Photoshop, menu Image -> Adjustments -> Hue/Saturation. Dan Colorize aanvinken en spelen met de sliders.

Bijdrager
    JBStudio

Wat Buzz_D zegt lijkt me inderdaad het allersnelst! Voor de NL versie:
    Afbeelding-Aanpassingen-Kleurtoon/Verzadiging (cmdU). Vervolgens ‘Vullen met kleur’ aanvinken.

Bijdrager
    Frank Visser

Wat hierboven staat kan, of je zet je afbeelding om in grijswaarden, gooit er een rood vlak overheen en zet hem op transparantie of overvloeimodus.
    Er zijn vele opties, succes!:)

Bijdrager
    baziel

Sorry heren maar ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.

Het gaat om een andere afbeelding (een gewone afbeelding waar er meerdere kleuren aanwezig zijn, i.t.t. het voorbeeld dat ik hierboven aangaf). Als ik dan met Hue en Saturation ga spelen in Photoshop veranderen alle kleuren..

Het komt erop neer dat alles in de foto rood zou moeten zijn.

Excuses voor de verwarring.

Bijdrager
    baziel
    Frank op 28 februari 2014

Wat hierboven staat kan, of je zet je afbeelding om in grijswaarden, gooit er een rood vlak overheen en zet hem op transparantie of overvloeimodus.
    Er zijn vele opties, succes!:)

Ohja natuurlijk..:)
    Bedankt voor de snelle reacties:)

Bijdrager
    Frank Visser

Ohja natuurlijk..:)

Dan heb je geen last van de andere kleuren nee, alsjeblieft & succes:)

Bijdrager
    Buzz
    baziel op 28 februari 2014

Sorry heren maar ik heb mijn vraag verkeerd gesteld.

Nee, we hebben de vraag wel begrepen, maar je hebt het antwoord verkeerd gelezen. Je moet natuurlijk wel Colorize aanvinken. Dat haalt de oorspronkelijke kleuren weg, verandert het in monochroom, en met de sliders kan je vervolgens de nieuwe kleur, kleurverzadiging en lichtheid bijregelen. Dan heb je veel controle over het eindresultaat. Het werkt veel beter en sneller dan met een transparant kleurvlak. Probeer het maar eens uit.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt i.p.v. “Hue/Saturation” ook “Photo Filter” gebruiken. Als filter kies je dan “deep red” je zet de density op max en preserve luminosity uit.

Bijdrager
    baziel

Allemaal mooie tips!
    Ik werk sporadisch met Photoshop dus apprecieer deze info wel. Thanks:)

Bijdrager
    cmug

Duo tonen kan ook optie zijn. Twee dichtbij elkaar liggende rode tinten kiezen. Zie deze uitleg
    http://designertoday.com/Tutorials/Photoshop/2395/How.To.Make.a.Duotone.Image.Adobe.Photoshop.Tutorial.aspx

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.