6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mooirood

Afbeelding locken in Word

Weet iemand of je een afbeelding in Word kan vergrendelen zodat deze niet meer verplaatst kan worden?

Edit: of beter nog, hoe je ervoor kunt zorgen dat de ‘header and footer’ in de preview van het document niet softer van kleur worden.

Sleutelbeheerder
    Night

De zgn. ‘softere’ gedeelten geven aan dat je aan het werk bent in een ander gebied. Dat kan niet anders ingesteld worden

Afbeeldingen die in een document opgenomen zijn, kunnen niet gelocked worden. Je hebt de keuze uit 2 mogelijkheden:
    • Afbeeldingen in de tekst (deze lopen mee als de tekst veranderd)
    • Afbeeldingen buiten de tekst (deze lopen niet mee, als de tekst veranderd)

Bijdrager
    mooirood

In aanvulling op mijn vorige vraag: Kun je in Word tekstkaders locken en unlocken, en zo ja: Waar?

Tnx

Bijdrager
    Star65

Ik weet niet of het in Word ook zo werkt, maar in Pages is locken [command] +L, unlocken is [option] [command] +L

Bijdrager
    mark-a-mac

Hiervoor gebruik je meestal de truc de figuur in kop- of voettekst te plaatsen. Dat kan overal op de pagina. Door vervolgens met de rechtermuisknop de figuur (of het tekstvak) te selecteren kun je in het menu ‘Figuur/Tekstvak opmaken’ kiezen voor de verschillende opties als tekst over de figuur heen, tekstomloop et cetera. Try it, zou ik zeggen.

Bijdrager
    Schaapherder_Design

Beetje late reactie: het is mij gelukt door de illustratie als achtergrondpatroon te bewaren.

/uploads/community/c16132cd3e3c1312e6acb77408f451d7a3a76bf5_91194.png

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.