5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    robbeijns

afbeelding insluiten in Illustrator 10

Ik ben een logo in Illustrator 10 aan het maken.
    Het logo bestaat uit 1 steunkleur. Hier importeer ik een afbeelding uit Photoshop (ook in dezelfde kleur – monotoon). Als ik deze afbeelding in wil sluiten, wordt deze geconverteerd naar rgb en komt dus niet mee als ik mijn steunkleur uitprint. Laat ik de afbeelding gekoppeld staan, dan gaat het wel goed.
    Wat gebeurt er tijdens het insluiten van de afbeelding.

Bijdrager
    rvanheukelum

Ook mogenlijk: bewaar je beeld als z/w Tif, en hang er in Illustrator een kleur aan.

Bijdrager
    walterb

Dit hebben ze weten te verbeteren in CS, het is niet mogelijk om een eenkleur plaatje zo in te sluiten. Oplossing is inderdaad te linken, of bijvoorbeeld een bitmap-tif te bewaren en in te sluiten, die kun je een kleur geven in illustrator.
    Er zal wel een conversieslag plaatsvinden, een monotone is een een-kanaalsplaatje en wellicht heeft de software daar problemen mee. Ik dacht dat InDesign er wel mee kon omgaan.

Bijdrager
    helix

in illustrator 10 moet je een monotone of duotone vanuit photoshop nog als eps bewaren en dan plaatsen in illustrator, automatisch wordt het steunkleur dan toegevoegd aan je stalenpalet, daar kan je het gebuiken om je objecten in Ill. te kleuren

in de CS versie kan je gewoon de psd file plaatsen zonder meer met behoud van steunkleuren

als het een logo betreft zou ik nooit gebruik maken van gerasterde elementen, dit geeft alleen maar problemen bij uitvergrotingen (resolutie van het beeld) en conversies naar andere formaten (shiften van de kleuren)

Bijdrager
    Gauloises

Maak van het Photoshop bestand een greyscale tiff. Plaats deze in illustrator. Teken daarover een vlak in de gewenste steunkleur. Nu staat dit vlak een plaats hoger als de geplaatste tiff. Zorg dat dit vlak onder de geplaatste tiff staat, laat dit vlak geselecteerd en selecteer de tiff erbij. Nu heb je ze beide geselcteerd. Gan naar je Transparantie-palet in illustrator en selecteer daar “Make opacty mask”, Je hebt nu een “negatief” gekleurd beeld, alleen nog even “invert mask” aanvinken, nu is de tiff positief.
    Op deze manier kun je het illustrator doc. ook gebruiken in InDesign of XPress.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.