14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

afbeelding in .png grijs met IE?

Ik krijg van enkelen te horen dat de transparante png-afbeelding van de afbeelding op de beginpagina van mijn website http://www.henkvrieselaar.nl/ een grijze achtergrond heeft met Internet Explorer op Windows. Kan iemand dit controleren en is daar eventueel wat aan te doen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Is een bekende bug. IE ondersteunt geen PNG transparantie. Er bestaat een script dat IE png compatible maakt. Dit zou je in je head moeten opnemen. Of gifs gebruiken, die werken wel goed. Er is hier meer info over beschikbaar in de diepe krochten van het macosx.nl forum archief;-)

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    MacBeer

Dat klopt.

IE op Windows kent geen transparantie in PNG bestanden. Andere browsers wel, Internet Explorer uiteraard niet. In versie 7 van IE op Windows die weldra verschijnen zal is er mogelijk wél transparantie mogelijk in PNG bestanden.

Je bent helaas gebonden aan het werken met GIF bestanden. Er is wel een hele gecompliceerde manier om toch transparantie van PNG bestanden in IE voor Windows te tonen, zogenaamde ‘PNG behaviour’. Maar dit lijkt me te omslachtig.

Bijdrager
    klaus

Is helemaal niet zo omslachtig hoor Bjorn. Valt reuze mee!

Bijdrager
    vriesela

Bedankt. Voorlopig heb ik er eerst maar een jpg van gemaakt en achtergrond wat aangepast.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Hmm PNG behavior werkt goed hoor, maar niet als background met css?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”vriesela”

Bedankt. Voorlopig heb ik er eerst maar een jpg van gemaakt en achtergrond wat aangepast.

Dat je er een JPG van maakt, betekent (als ik het goed begrijp — ik heb de afbeelding in kwestie niet bekeken) dat de afbeelding ook met een éénkleurige achtergrond werkt. In dat geval is het alleen een kwestie van de PNG opslaan als transparant, maar met de gewenste achtergrondkleur. Hoe dit moet met het programma dat je gebruikt weet ik niet, maar in The Gimp doe je dit door ervoor te zorgen dat de achtergrondkleur waarmee je kunt tekenen, de kleur is die je als achtergrond voor de PNG wilt hebben.

Het effect van deze eenvoudige aanpassing is dat IE-gebruikers een egale achtergrond zien in de kleur die je opgeeft, en mensen met een echte browser zien gewoon de achtergrond van de pagina door de afbeelding heen zoals jij dat eigenlijk wilt.

Bijdrager
    freshface
    ”iPod

Hmm PNG behavior werkt goed hoor, maar niet als background met css?

Jawel, daat heb je die filter voor.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Maar dat werkt bij mij dan weer niet. Ofzo. Heel vreemd, misschien eens op andere windows checken. Deze is van school en die doet veel niet.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Hmm, heel raar als ik een plaatje met die png behavior doe dan krijg ik zon ranje en zo’n vakje met zo’n rood kruisje op windows… hoe kan dat?

Bijdrager
    iPod Jimmy

En ik krijg het ook maar niet weg, ik geraak nu echt gefrustreerd!

Bijdrager
    freshface

Werkt perfect op infekt.be en freshface.be

PS: Je kan je eigen post ook editen ipv altijd een nieuwe te plaatsen.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Maar ik snap niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet… grr… ik zal eventjes op jou site kijken en wat dan het verschil is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.