7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fje89

Afbeelding doorschijnen in lopende tekst

Beste mensen,

Ik heb een vraag over web ontwikkeling die niet direct heel echt technisch is maar ik ben vooral opzoek naar het antwoord of het mogelijk is.
    Ik zou graag willen weten of het mogelijk is (in bijvoorbeeld html5?) om door een stuk tekst een 1 kleurige afbeelding te laten verschijnen. Daarmee bedoel ik dat de lossen letters in de lopende tekst de als het waren fungeren als een soort pixels, die in een groter geheel een 1kleurige afbeelding/icoon weergeven.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, nogmaals het gaat mij niet om hoe het technische deel werkt, maar of het mogelijk, hoe dit effect wordt genoemd in html en of jullie voorbeelden weten waar ik dit kan vinden?

(p.s. een extra bonus vraag ;), is er ergens op het internet misschien een pagina waar dit effect gekoppeld word aan een webcam beeld, dus het webcambeeld word opgebouwd uit verschillende letters)

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes!

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is het geen waar je naar op zoek bent, background clipping in css.

Zoek eens op: css + background + text + clip

Bijdrager
    fje89

daar lijkt het al wel op! Bedankt! Het enige is dat je nu letterlijk een afbeelding er achterzet. Ik zoek meer naar een voorbeeld die laat zien dat de daadwerkelijke letters als gekleurde pixels zijn. De letters zijn in die volgorde gekleurd zodat er een als je naar de tekst als geheel kijkt icoon/beeld te zien is.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kun je eens een afbeelding maken in Photoshop van het geen dat je wilt maken, dan wordt het iets duidelijker wat je wilt maken.

Bijdrager
    fje89

Zoiets?
    (moet nu een skyline voorstellen;))

/uploads/community/89555b95728be6fbd2bc678e900fa9416be8f0d7_38344.png

Bijdrager
    Shmoo

Dat is een heel moeilijk voorbeeld en ik ben bang dat dit niet mogelijk gaat zijn.

Adobe is bezig om iets voor elkaar te krijgen dat precies het tegenovergestelde moet doen van wat jij wilt doen. Teksten om een uitgesneden object heen te laten lopen zoals je dat vaker ziet in InDesign.
    http://webplatform.adobe.com/shapes/

Maar wat jij wilt doen is denk ik niet mogelijk. Misschien dor alle teksten blauw te maken en dan een transparante vector shape er bovenop te leggen en daar weer een css filter aan te hangen zodat de teksten op die plekken zwart worden maar ik ben bang dat dit de achtergrond ( tussen en naast ) de teksten ook doet veranderen in zwart of grijs.

Bijdrager
    KarelWillem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.