4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    roy

AE Verbinden aan een XP pc om draadloos te benaderen

Is het mogelijk om een netwerk aan te leggen tussen een xp pc en een ibook g4 met behulp van een airport express basisstation zodat de ibook draadloos verbinding kan maken met de xp pc. Ik heb al een tijdje zitten rommelen maar mij lukt het niet. Zoeken levert ook niets op.
    Het is de bedoeling dat die xp pc aan een beamer komt zodat er een soort gigantische thuisbios ontstaat.

Bijdrager
    iJoost

Ja dat kan. De XP met een kabeltje of ook draadloos? In het eerste geval de Airport Express in bridge mode zetten.

Verspreid IP-adressen dus aan (voor de DHCP-server) en dan kiezen voor Een reeks gezamelijke IP-adressen… (dus geen NAT maar bridge mode).

Als de XP er ook draadloos aan moet maakt het niet uit hoe je die tweede keus hebt staan.

Bijdrager
    roy

De XP bak moet via een kabel verbonden worden. Kan ik die dan rechtstreeks in de ethernet poort van de AE hangen, als deze in bridge mode staat?
    Ik neem aan dat je met bridge mode bedoelt “een reeks gezamelijke IP-adressen (alleen via DHCP)” in het tabje netwerk. (ik moet echt beter lezen….)

Als ik dit dus doe krijg ik de melding dat ik het internet tabje niet heb ingevuld. Hoe zit ik dit dat uit want daar zit ik eigenlijk al de hele tijd naar te zoeken.

Edit 3
    Ik moet een ip adres invoeren bij het internet tabje maar welke? 10.0.1.1 of in de range die de dhcp server uitdeelt?

Bijdrager
    iJoost

Ja. Klopt. Zet ‘m gewoon op Ethernet met Configureer via DHCP (kan ie zichzelf een IP-adres geven, of als ie dat verdomt kies je een vast IP-adres buiten de range van de DHCP-server maar wel in hetzelfde subnet). Dat zeg ik.;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.