4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    boekeloo

AE doet t niet

Gisteren een AE aangeschaft in Ngein.
    Geprobeerd maar t lukt niet.

vraag 1: hij doet bij aanvang (als ik m in t stopkontact steek) t een en ander (even groen) maar daarna springt hij op knipperend geel. (ook na resetten).
    Zou hij niet gewoon op groem moeten staan?

Ik heb een Speedtouch met daar aan twee iMacs en een Airport Extreme (waar mijn iBookje t mee doet). Alles staat op handmatig. Mijn Airport staat op 10.0.0.160 en deelt uit 10.0.0.161 tot 10.0.0.165.

Als ik de software van de AE geinstalleerd heb dat start de AE assistent op en dan zegt hij dat hij alle instellingen op DHCP gaat zetten wat ik niet wil.

Dan ga ik in mijn Airport huplprogramma en daar kies ik WDS want dat wil ik. Hij herkent mijn AE wel en vraagt zelf om een wachtwoord. Daarna werkt hij de AP bij maar bij het lezen van de AE gaat het mis daar kan hj niet lezen…

Wie is hier de reddende engel of is mijn AE niet oke??

Bijdrager
    beammeup

…heb ik ook last van gehad. Echter zonder Airport Express,… maar met een 2e base-station.
    Heb op advies van de helpdesk van Apple het kanaal verlaagd naar 2.
    Geen idee wat dat precies allemaal betekent maar sindsdien verloopt alles hier vlekkeloos.
    (volgens mij wordt dan het bereik opgeofferd voor een sterker signaal.)
    Misschien kun je dat eens proberen,… en zorg in elk geval voor de meest recente software in je basestation!

:o

Bijdrager
    Tjerker

Wellicht eerst eens testen op automatisch? Weet je of ie het doet of niet…

Bijdrager
    boekeloo

Het verlagen van t kanaal werkte niet voor mij.

Het toch maar standaard draaien van de Airport Express Assistant wel.

Na nogal wat veranderingen heb ik het voor elkaar gekregen. T ding brand groen, ik kan inloggen via mijn AP extreme en via mijn APE.

Het streamen van iTunes lukt van al mijn Mac’s (ook die gewoon op t vaste netwerk zitten).

Printen doet het ook dus ik ben gelukkig!!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.