30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    Tenvox

    AE 802.11n knippert oranje groen… HELP!

    Ik heb sinds een nieuwe Ziggo Modem problemen met mijn AE. Ik heb twee stuks en allebei verbonden met de Ziggo modem via ethernet. Één van de twee werk stabiel. De andere blijft knipperen waarbij Groen even stabiel blijft en vervolgens overgaat in een knipperende oranje led. Wie kan iets betekenen in het oplossen van dit probleem.

    Alvast bedankt
    Edward

    Bijdrager
    Shmoo

    Er is een firmware update.. moet je even de AirPort-configuratie app openen dan kun je hem updaten.

    Bijdrager
    Tenvox

    Dank voor je reaktie. Is helaas update.

    Bijdrager
    McPim

    Opgelost dus? Of bedoel je ‘Is helaas geen update’?

    (Met het uitklapmenu in de avatar naast je naam kun je je tekst aanpassen. En je dubbele post weghalen.)

    Bijdrager
    Tenvox

    Dat laatste, was al update. Probleem nog niet opgelost helaas.

    Bijdrager
    McPim

    – Bedoel je met een ‘AE’ een Airport Express of een Airport Extreme?
    – Als zo’n ding oranje knippert staat er in het Airport-configuratieprogramma wat het probleem is. Wat staat daar?

    Bijdrager
    madcat
    Bijdrager
    GastonM

    Je nieuwe Ziggo modem is waarschijnlijk een nieuw type waarbij het modem zelf ook als router fungeert. Je Airport Extreme knippert waarschijnlijk omdat er een zogenaamde dubbele NAT is gedetecteerd. Dat wil zeggen dat er twee routers achter elkaar functioneren, wat niet ideaal is. Oplossing is het nieuwe Ziggomodem in brugmodus te laten zetten, zodat de routerfunctie wordt uitgezet en het alleen nog als modem functioneert. Dat kan afhankelijk van het type op een speciale webpagina of door Ziggo te bellen.

    Zie ook hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

    Bijdrager
    McPim

    @GastonM: dat kan, maar is wel gokken. TS heeft 2 stuks AE zegt ie, Express of Extreme dus. Ik neem aan dat hij 2x dezelfde bedoelt maar het is ook weer niet logisch dat hij twee Extremes heeft. Als hij z’n modem in bridge-mode zet werkt alleen LAN1 nog dus moet hij z’n setup veranderen (want nu allebei op modem aangesloten). Misschien kan Tenvox eerst wat meer info geven, zoals gezegd even in de utility kijken of daar staat waarom ie knippert.

    Bijdrager
    Joffry

    802.11n is Airport Express. Oplossing is zoals GastonM zegt: de routerfunctie van het modem door Ziggo laten uitzetten. Kost 1 telefoontje.

    Bijdrager
    Martin67

    Als ik het goed begrijp zitten er twee Routers in een Ziggo kast die mogelijk ook een router functie heeft. Dat is vragen om problemen. Hier een stappenplan.
    stap 1: Van de Ziggo kast een domme modem maken (zorgt dus alleen dat het internet het huis binnenkomt)
    stap 2: Een AE op de modem aansluiten en de router functie laten vervullen
    stap 3: De tweede AE aansluiten op de eerste AE en in brugmodus zetten.

    Bijdrager
    fred44nl
    Joffry op 08 januari 2017

    de routerfunctie van het modem door Ziggo laten uitzetten.

    dan heb je meteen ook geen WifiSpots meer:)

    Bijdrager
    Shmoo

    dan heb je meteen ook geen WifiSpots meer:)

    Alsof er ook mensen zijn die dat soort fratsen gebruiken.

    Kinderen van 12 jaar zijn al ervaren MB-managers.

    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

    …ik denk eerder dat ze in een wereld leven waar een MB geen drol kost, en ze gewoon kunnen blijven doorsurfen:-P

    Bijdrager
    Tenvox

    Hi allen, dank voor alle info so far. Het zijn inderdaad twee airport extremes. Nieuwste model. De foutmelding van de airport assistent zegt dat er geen ethernet-wan-poort is aangesloten. Dat is natuurlijk niet waar. Er zit een écht werkende ftp kabel in. Zelf getest. En wel in de juiste poort van mijn AEx. Waar ik achter ben gekomen is dat bij geen wifi activiteiten op ipad, iphone of laptop, het ledje groen blijft. Zodra ik iets ga doen via wifi gaat hij weer oranje knipperen en blijft groen aansluitend branden en dat wisselt elkaar dan af.

    Bijdrager
    Tenvox

    Dat geldt trouwens voor één van de twee AEx. De ander werkt gewoon goed.

    Bijdrager
    fred44nl

    hoe heb je beide AEx’en ingesteld ??
    maak nieuw netwerk aan èn bridgemode, als het ziggo modem ook als router werkt.

    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

    “Knipperen bij activiteit” staat uit? Stekker er al eens uitgehad?

    Bijdrager
    Tenvox

    Beide in ‘maak draadloos netwerk aan’. Geen bridge mode omdat dit met mijn vorige ook niet het geval was. Ja, en dan is dat niet iets waar je aan denkt als je dat niet verteld wordt. Dus in de standaard mode. Stekker er al meerdere keren in en uit gehaald. Ook harde resets. Van alle onderdelen. Dus meerdere keren alles volledig opnieuw geïnstalleerd. Heb inmiddels Ziggo ook even een PBtje gestuurd of dat van die Bridge mode klopt. Zijn over het algemeen wel snel van reaktie via FB. Dus of die Ziggo Compal Connect Box nu in de Bridge mode moet dat weet ik dus niet. Is het dan niet dat beide niet zouden moeten werken. Dat is namelijk wel het geval. Verder staat hij wel in de 2,4 GhZ modus. Kan dat nog wat uitmaken? Nee toch?

    Bijdrager
    fred44nl

    als het Ziggo modem als router fungeert, dan moeten de AEx’en in bridge mode staan.
    anders heb je 2x NAT achter elkaar en dat is nergens voor nodig.

    Bijdrager
    Martin67

    @Tenvox met je bericht, zorg je voor ruis.

    Begin bij het begin. Haal de twee AE’s uit de ethernet poorten en geef ze een factory reset.

    Laat de Ziggo kast als domme modem instellen. Afhankelijk van het model kan je dit zelf, of moet je daar de Ziggo Service voor bellen.

    Let op! we hebben het niet over brugmodus. Echt gewoon het router gedeelte van de kast uitschakelen.

    Als de Ziggo kast in Modem is gezet (afhankelijk van het model) werkt er nog maar een poort (ethernet 1).

    Volg hierna de stappen zoals genoemd in mijn eerdere post.

    Bijdrager
    Tenvox

    Beste Martin67

    Als de Ziggo kast in Modem is gezet (afhankelijk van het model) werkt er nog maar een poort (ethernet 1).

    ,

    Als ik hem in modem instel en dus maar één poort tot mijn beschikking heb hoe ga ik dan mijn andere AE aansluiten? Ik ben niet van plan allerlei losse kabels door mijn huis te laten lopen omdat een router/modem niet naar behoren werkt. Ik heb namelijk ook nog twee andere aansluitingen op mijn ziggo router/modem zitten. Namelijk twee vaste wand outlets waar twee vaste werkplekken staan. Die gaan ook direct in deze Ziggo. Kortom ik heb alle poorten (4x) toch echt nodig. Moet ik dan een losse stand-alone router aanschaffen?

    Bijdrager
    McPim

    Daar heb je helemaal gelijk in Tenvox (en dat noemde ik ook al), Ziggo in bridge mode is niet handig in jouw situatie want maar één poort. Kun je oplossen met een switch maar dat kan altijd nog, waarom niet eerst focussen op het probleem van de AE zelf?

    Kijk nog eens naar de reacties van fred44nl: in je Airport Utility, bij je knipperende AE, heb je in het 3e tabje ‘Wireless’ staan ‘Create a wireless network’, prima. Wat staat er in het 4e tabje ‘Network’? Staat daar ‘DHCP and NAT’, óf ‘DHCP Only’, óf ‘Off (bridge mode)’. Dat laatste is wat er moet staan, en heeft niks met de brugmodus van het Ziggo modem te maken.

    Bijdrager
    Tenvox

    Dank McPim,

    Dacht ook even dat ik nu helemaal gek werd. Ik heb gekeken en beide AEx staan in Network ‘Bridgemodus off’.

    Bijdrager
    McPim

    Kijk, nou wordt het interessant :wink: Hebben we dat ook uitgesloten (geen dubbele NAT). Ik neem aan dat van beide AE’s alle andere instellingen verder exact gelijk zijn? Heb je ze al eens fysiek met elkaar gewisseld, dus de ene aan de netwerkkabel van de andere en andersom? Blijft dezelfde AE dan knipperen of gaat de andere knipperen?

    Bijdrager
    Tenvox

    Beide zijn identiek qua instellingen. Uiteraard staat onder tab INTERNET andere ip’s bij DHCP. Ik heb wel een keer de netwerk kabels geswitched in de Ziggo. Uiteindelijk bleef deze AEx (woonkamer) knipperen (LET OP!) met knipperen bedoel ik dat hij op groen gaat…. blijft branden en vervolgens bij internet activiteit verspringt op knipperend amber en gaat dan na een paar seconden weer op vast groen.

    Dus het switchen van de kabels, wat hetzelfde is als de AEx’s omruilen, heeft niets opgeleverd.

    Bijdrager
    McPim

    Thanks. En ik begrijp wat je met het knipperen bij activiteit, en verder groen bedoeld. Het switchen van de kabels in de Ziggo is niet hetzelfde als het switchen van de AE’s :wink: De error die je ziet (‘Nothing is connected to the WAN port’) komt niet heel vaak voor en zou kunnen betekenen dat er toch iets niet helemaal goed is met de fysieke verbinding. Wat jij met het wisselen hebt uitgesloten is dat het niet aan een fysieke poort van je Ziggo modem ligt. Wat je met het wisselen van de AE’s uitsluit is dat er geen probleem met de kabel of stekker naar de knipperende AE is: knippert na wisselen de (verwisselde) woonkamer AE -> probleem met verbinding. Knippert nog steeds de oude AE (op de nieuwe plek) -> probleem nog steeds in dezelfde AE, en bekabeling zeker in orde.

    Bijdrager
    Tenvox

    Aha, helder. Hoe ver rijkt je kennis met het doormeten van de bekabeling. Ik heb een UTP/FTP tester en deze kan ik op de bekabeling loslaten.
    Er zitten acht lampjes en mijn vraag is even als deze van 1 t/m 8 lopen op de één, moeten deze dan synchroom 1t/m8 meelopen met het andere deel van de tester?

    Ik ga sowieso jouw voorstel nog even doen. Moet wel nu weg en ben vanmiddag weer terug om dit te doen. Bedankt zover.

    Bijdrager
    McPim

    Ligt aan het type tester: ik heb een VDV Scout Pro (Klein Tools) waarbij ik een ‘afsluiter’ aan de ene kant van de kabel zet. Aan de andere kant zit de tester met een LCD display met 2 rijtjes 1 t/m 8. De nummers moeten corresponderen zo niet zie je waar een eventueel verwisselde draad zit. Ik denk dat het AE wisselen meer zekerheid biedt óf het überhaupt aan de verbinding ligt. Zo’n lampjes tester zegt niet alles, er kunnen andere storingen zijn dan alleen een verwisseld draadje.

    Ik lees wel wat het oplevert (y)

    Bijdrager
    Tenvox

    Hi McPim,
    Heb de twee AEx omgewisseld. Helaas…. de positie in het huis welke AEx storing geeft, geeft wederom hetzelfde probleem. Dus het ligt aan de positie in het huis.

    Heb nog een netwerkdiagnose gedaan van Ziggo en hier krijg ik een ethernet storing wat heel vaag klinkt. Sinds deze nieuwe Ziggo modem/router is dat probleem ontstaan op die positie van de AEx in de woonkamer. Ik had dat probleem wel op de slaapkamer. Daar had ik achteraf wel een kabel issue. Daar zit inmiddels een nieuwe kabel en die werkt nu naar behoren.

    Dus het probleem zit nu op de AEx welke voorheen geen problemen gaf. Schiet mij maar in een emmer.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.