6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tijn22

AdWords fraude

Heeft iemand wel eens te maken gehad met klikfraude bij AdWords? Ik krijg wel regelmatig een klikkwaliteits correctie op mijn te betalen bedrag, maar voor mij was het altijd onzichtbaar dat er verkeerd werd geklikt. Vandaag zag ik dit in mijn overzichtje, en dat had ik echt nog nooit gezien:

Een CTR van 177% ? :?

Ik heb Google al gemaild, want dit is natuurlijk onmogelijk..

Bijdrager
    Vin

sorry maar wat is adwords?

edit: volgens mij weet ik t al…

Bijdrager
    Daan.
    ”tijn22″

Heeft iemand wel eens te maken gehad met klikfraude bij AdWords? Ik krijg wel regelmatig een klikkwaliteits correctie op mijn te betalen bedrag, maar voor mij was het altijd onzichtbaar dat er verkeerd werd geklikt. Vandaag zag ik dit in mijn overzichtje, en dat had ik echt nog nooit gezien:

Een CTR van 177% ? :?

Ik heb Google al gemaild, want dit is natuurlijk onmogelijk..

Dat betekend dus dat mensen twee keer op jouw advertentie hebben geklikt. bijvoorbeeld in tabbladen geopend o.i.d.

BTW wat betaal jij veel voor je klikken 50 cent / klik.
    Ik zit op gemmideld 3 cent / klik.

Bijdrager
    tijn22
    ”Daan.”

Dat betekend dus dat mensen twee keer op jouw advertentie hebben geklikt. bijvoorbeeld in tabbladen geopend o.i.d.

Dat was mijn idee ook, maar ik dacht altijd dat Google het zelf bijhoudt en elke klik maar 1 keer registreerd. In de url van de link in de advertentie zit een unieke code, deze code kan maar 1 keer worden gebruikt. Als je 10 keer op dezelfde advertentie klikt, registreert Google deze maar 1 keer. En het lijkt dus alsof dat niet gebeurt is.[/quote]

”Daan.”

BTW wat betaal jij veel voor je klikken 50 cent / klik.
    Ik zit op gemmideld 3 cent / klik.

Tsja.. Dit is dan ook de duurste campagne die loopt. Andere campagnes die lopen zitten meestal onder de 10 cent per klik. Maar het product wat verkocht wordt is ook relatief duur, dus het heft mekaar weer een beetje op. Laten we het erop houden dat het wel uit kan:) (Als er maar niet te vaak wordt gefraudeerd…)

Bijdrager
    Daan.

OK, ik ben benieuwd naar de reactie van google hierover.

Bijdrager
    Brac

Er zijn meer mensen (en bedrijven) die twijfelen over de betrouwbaarheid van adwords. Als je als gemiddeld grote site een CTR van 100% bij Google zou hebben dan kreeg je bijna zeker een ban van Google. Je saldo ben je dan kwijt en er word vertelt dat dat word teruggegeven aan d adverteerder. Maar de vraag is of ooit iemand wat van dat geld ontvangt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.