9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    hhavinga

Advies: welke Imac is het beste voor mij?

Hallo,

Ik heb dringend advies nodig. Voor de meesten waarschijnlijk een hele makkelijke vraag. Ik ben nu in het bezit van een Imac 21″ van 1 jaar oud. Bij inruil krijg ik hier nog goed geld voor dus ik wil een 27″ aanschaffen. Ik weet alleen niet welke goed voor mij is. Ik gebruik veel mail, pages, keynote, numbers, internet maar geen zware programma’s. Ik gebruik de Imac zakelijk (ik ben zelfstandig) en ik stap over op een 27″ omdat ik vaak heel veel programma’s open heb (met name pdf-jes bekijken, voorstellen maken met veel beeld in keynote, foto’s bewerken enz.)

Nu heeft de 27″ een 2700 MHz of een 3100MHz, wat is het verschil en belangrijker: is het voor mij waarneembaar ? En de videokaart: bij de ene zit deze “onboard” en bij de ander niet, wat is hier het verschil en wat is voor mij belangrijker?

Ik hoor heel graag jullie advies! Ik ben zelf geen computerheld……

groeten Henriëtte

Bijdrager
    sven551

wrm hou je niet gewoon die 21, en sluit je er gewoon nog een scherm aan heb je ook meer ruimte.
    en de 21 die je nu hebt is goed genoeg voor wat jij er mee doet, ik zie niet in wrm je een imac van een jaar oud in zou ruilen als alles nog goed en snel werkt.

Bijdrager
    poing

wees tevreden met de mac die je nu hebt is mijn advies succes met je werkzaamheden.

Bijdrager
    SanderTreur

Volgens mij kun je inderdaad beter een scherm eraan koppelen, dan heb je meer schermruimte voor minder geld. De snelheid van de 27″ heb jij niet nodig.

Bijdrager
    stel maar

Mocht je toch een 27″ willen omdat het gewoon kan of dat het netter staat. Dan is het wel duidelijk dat de 2,7Ghz voldoende is. Volgens mij zijn beide videokaarten los van het main board.

Bijdrager
    Buzz

Twee beeldschermen op je bureau aan één computer is lang niet altijd handig. Ik vind het dus niet zo raar dat je een 27″ wil. Als ik hoor wat je er mee doet denk ik dat je met de goedkopere 27″ prima uit de voeten zal kunnen. Natuurlijk is het verschil tussen het goedkopere en duurdere model wel te merken. De vraag is of jij het geld er voor over hebt. Beide 27″ iMacs hebben trouwens een degelijke videokaart ingebouwd. Die in de duurste iMac is alleen weer wat sneller.

Bijdrager
    sven551

het verschil tussen 2.7 ghz of 3.1 ga je echt niet merken als je ermee doet wat de TS zegt

Bijdrager
    computer space

Neem een MacMini met een 30 inch scherm. Met 1600 vertikale pixels heb je de ultieme fallus op je desk. 27 inch is zo duf tegenwoordig. 1440 pixels vertikaal: lame! En net te kleine pixels ook.

Bijdrager
    hhavinga

Thnx allemaal…… Is me duidelijk dat ik de snelheid niet nodig heb en niet zal merken. En idd: ik zou tevreden kunnen zijn met wat ik heb, maar een groter scherm is wel heel erg fijn met mijn werkzaamheden (overzicht). Alles werkt nu idd goed op de 21″ maar ik krijg er echt een super goed bedrag voor terug waardoor ik niet veel heb afgeschreven, dus als ik het wil doen moet het nu….

De optie met een 30″ scherm en een MacMini ga ik nu onderzoeken.

In ieder geval allen bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.