23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    SRV

Advies Webdesign

Binnenkort start ik met mijn nieuwe baan als grafisch vormgever
    waarin ik ook veel websites ga ontwerpen (dreamweaver)
    Ik heb nu veel ervaring met drukwerk en alles wat er mee te maken heeft.

Waar moet ik veel tijd in stoppen om het goed te leren!
    Ik ben al in dreamweaver gedoken natuurlijk (voor dummie’s)
    – zijn frames passé
    – zijn CSS het belangrijkste voor opmaak.
    – zijn tabellen taboe etc.

Bijdrager
    klaus

Eerst en vooral zal je niet in 1 2 3 alles onder de knie hebben, daarvoor is er teveel info, en teveel zaken die je moet weten, en natuurlijk ontbreek je dan ook wat ervaring, maar dat komt wel.

Ik zou me vooral verdiepen in het ontwerpen van websites met CSS, volgens de xhtml standaard. Het heeft nog weinig zin de html standaard te volgen als je nu pas begint.

Bijv : http://www.w3schools.com
    en natuurlijk W3C zelf natuurlijk.

Frames zijn idd niet meer aan te raden om te gebruiken.
    Tabellen kan je nog prima gebruiken, alleen enkel waarvoor ze dienen (tabulaire data, en niet voor opmaakdoeleinden)

en voor meer links, en erg veel info, bekijk de sticky in dit subforum.
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=33914

Bijdrager
    SRV

Dank je wel.

Is het gebruik van lagen aan te raden?
    Dit geeft natuurlijk veel ontwerpvrijheid maar geeft dit geen problemen
    met de browsers.

Bijdrager
    computer space

Bedoel je de z-index in CSS? Volgens mij wordt die vrij breed ondersteund. Ik ben er geen bugs mee tegen gekomen. Lagen zal wel een DW ding zijn dat vertaald wordt naar div’s met z-index. Ik zou ook niet te snel vanuit DW starten, maar dat is misschien een andere discussie. Zelf een goede CSS layout maken in Smultron oid (teksteditor met kleurtjes voor de tags en multidocument om snel in een groot project te werken) op basis van een conceptschets is uiteindelijk helderder werken denk ik.