17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Martijn

Advies voor upgrade / tweede videokaart MacPro3,1 (2008)

Hey!

Ik heb een Mac Pro (MacPro3,1) uit begin 2008 die nog vlot zat is en prima draait op macOS Sierra (ook al kan dat officieel niet). Ik heb er een SSD op een PCI kaart in gestopt en maximaal werkgeheugen en ik zat nu te overwegen om de videokaart te vervangen (of er een bij te zetten).

Ik heb op het forum gezocht, maar vind alleen oude topics, en was dus benieuwd of mensen advies hebben m.b.t. het plaatsen van een nieuwe kaart. Op dit moment zitde standaard kaart erin en heb ik twee schermen aangesloten via DVI:

Ik gebruik verder geen spannende software, maar het zou mooi zijn als de grafische effecten net iets soepeler kunnen lopen en er eventueel een derde scherm aangesloten kan worden (bij voorkeur via DVI). Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven (zeg rond de 50 EUR), dus vandaar dat ik hoopte dat er hier iemand tips / ervaringen kan delen.

Dank!

Geblokkeerd
    Carp

Een ATi 4870 of 5770, maar dat zal je €100 of meer kosten.
    Een PC versie zal nog wel lukken voor die prijs.

Moderator
    Night

Let hierbij echter op de bios compatibiliteit met de Mac, anders verlies je je boot screen.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Martijn

@TheBigZ Dank voor de tip!

Geblokkeerd
    Carp

Night zit te slapen

BigZ was een slechte tip;

http://link.marktplaats.nl/m1123471489

http://link.marktplaats.nl/m1121260678

Intussen bij een Apple Reseller;

‘Meneer als uw ATI 5770 kapot is, is uw MP afgeschreven, want als wij die voor u moeten bestellen, in Amerika, kost die $400 plus douane en verzendkosten.’
    ps, ik kocht dus een ‘kapotte Mac Pro’

Dat soort ‘voorlichting’ word er gegeven, treurig.

Bijdrager
    Martijn

@Carp:

Hoe zit dat dan met die eerste, die blijkbaar uit een Dell komt? Gaat dat gewoon werken? Ben ik dan m’n bootscreen kwijt?

Geblokkeerd
    Carp

Bij die Dell heb je geen bootscreen idd, maar voldoet aan je eis €50,-
    De andere heb je bootscreen, voor €75

Bootscreen is overigens ook niet nodig, met je oude GPU achter de hand kan je altijd nog….
    Ik draai al een paar jaar met GPU’s zonder bootscreen, ik mis helemaal niks.

Bijdrager
    Martijn

OK, dank

Bijdrager
    Martijn

@Carp
    Ik heb die PC-kaart inmiddels binnen, maar ik heb zo te zien een voedingskabel nodig naar het moederboard en die zat er niet bij. Heeft iemand enig idee wat dat precies voor type kabel is en waar ik die kan vinden?

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

Geblokkeerd
    Carp
    Bijdrager
    Martijn

Ah, top! Bedankt!
    Ik zal het wel laten weten als alles werkt (of finaal mislukt;) ).

Bijdrager
    Martijn

Hij werkt :).
    Heb wel de zaag in het aluminium moeten zetten, want de kaart was te lang, maar hij lijkt het prima te doen :).
    Dank voor de hulp, @Carp in het bijzonder!

Geblokkeerd
    Carp

Hahaha, ja ik snap wel dat je de zaag erin hebt gezet, maar dat was niet nodig geweest, schuin erin steken, dan gaat het wel.
    Goed te horen dat je voor weinig toch geholpen bent!

Bijdrager
    Martijn

Haha, nee, het ging echt niet passen hoor:

De Mac versie heeft een andere afmeting.

Geblokkeerd
    Carp

OK dan, nou zit dat stuk er verder voor spek en bonen aan, dus idd, de zaag erin.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.