17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MCNONAMUS

Advies voor Smartphone gevraagd, compatibel met OSX

Ik zit hier even met een dilemma en vraag jullie ervaringen voor een Smartphone die aan de volgende voorwaarden moet voldoen: (maar geen Iphone…)

* Ical en Adresboek moeten probleemloos gesynct kunnen worden (Is er een telefoon die ook submaps van adresboek overneemt, behalve de Iphone?) en zonder Mark’s Space want dat werkt hier ruk met Nokia/Sony
    * Makkelijk typen (qwerty toetsenbord) voor email e.d.
    * WIFI on board
    * Gmail IMAP4 met meerdere accounts tegelijk aan kunnen (Sony K810i moet ik switchen)
    * Lange standbye tijd hebben (minimaal 3 dagen) bij veel bellen

Ik heb de Sony Xperia en de Nokia E71 in gedachten, maar de 1e heeft Microsoft:( en Nokia’s zijn vrij snel leeg…

Ik heb in de winkel ook een HTC gezien, maar die was al stuk toen ie uit de doos kwam.
    Blackberry vind ik onwijs mooi, maar begrijp dat daar een apart abbo voor nodig is om te mailen/internetten?

Het is voor privé gebruik trouwens.

Budget is beperkt, voor 2e hands ca. EUR 225,00

Bijdrager
    Osiso

Ga voor de E71. Moest bij je eisen meteen aan dat toestel denken. Een collega van mij heeft ‘m en die is er heel tevreden over. Batterijduur is natuurlijk grotendeels afhankelijk van hoe je het toestel gebruikt, maar aan die drie dagen zou je wel moeten komen, bij normaal tot zwaar gebruik.

Bijdrager
    prullenbak

HTC zou ik niet doen bij een mac. (of eigenlijk zoiezo niet…:P ) draaien windows mobile, en naast dat dat niet lekker werkt, werkt t niet lekker met je mac.

Ik snap niet waarom geen iphone, terwijl ie aan al je eisen voldoet?

Je zou aan een G1 kunnen denken (he, toch stiekem een htc:P )

Bijdrager
    fatboysmart

Zonder meteen kritiek te hebben op je keuze ben ik toch benieuwd wat voor jou de redenen zijn om niet voor een iPhone te kiezen?

Bijdrager
    MCNONAMUS

De “oudere” Iphone heeft geen 3G en alleen touchscreen beviel me niet en de nieuwe is te duur en vaak simlocked.

Ik heb een KPN abbo…

Bijdrager
    Bor

Wat is je probleem met het touchscreen van de iPhone?

Bijdrager
    bekhof

Sorrie, maar ik heb een Nokia E65 (die kan dat ook allemaal wel zo’n beetje geloof ik), maar ruil hem zo snel mogelijk in tegen een iPhone. Waarom? Een iPhone werkt gewoon! Dat is het allergrootste verschil met de Nokia. Email, internet? Drama! Dat probeer je 2 keer uit en daarna doe je het gewoon niet meer. Veel te omslachtig en te traag, en dan wil ik het over de interface maar niet hebben.

Beter een paar centen extra uitgeven voor iets dat wél werkt, dan continue ergernis!

Bijdrager
    McLoe

Je kan je iPhone ook in België kopen, 100% simlockvrij. Werkt prima met mijn KPN-abbo. Toegeven, kost even €625,- (16gb versie) maar dat betaal je anders ook wel in de vorm van hogere abonnementskosten. De batterijduur is niet geweldig; ’s nacht steevast aan de oplader anders haalt ‘ie het eind van de middag niet. Kwestie van wennen.

Bijdrager
    MCNONAMUS
    ”Bor”

Wat is je probleem met het touchscreen van de iPhone?

Bij touchscreen (althans op de Apple) was het sms’en en emailen nou niet mijn handigste kant (dikke vingers?)
    Verder was het een super toestel, maar niet veel bedrijven vinden dat;-)

Ik heb hier nog een oude blackberry liggen, werkt zeer goed, alleen kan ik er niet mee emailen…
    Als iemand dat dingetje kan hacken is het al goed, met een standbye tijd van een dikke week een zeer fijn toestel.

Dus een BOLD die emailen kan zonder die Ierse server is het einde.

Ik heb nu een E51 (die gaat terug naar de eigenaar) en ik ben geen Nokia fan, daar werkt alles goed mee, internet, email alles!
    Alleen is die geen vriendjes met de fabrieks bluetooth carkit en de batterij is wel erg snel leeg (1 dag)
    Ik zoek ook een iets grotere, vandaar de gedachte aan E71.

@Bekhof, heb je soms vodafone? Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar, maar het werkt super fijn nu met andere instellingen!

Bijdrager
    Mr. Nathan

Is de N79 een beetje compatibel met Mac OSX?
    en met welk programma dan eigenlijk?

Bijdrager
    Xigh

Ik ben de gelukkig eigenaar van de Nokia E90. Hij is wat groter dan je misschien gewend bent, maar dat resulteert wel in een volledig Qwerty toetsenbord en een (intern) scherm met hetzelfde formaat als dat van de iPhone. Een betere camera en zo zijn er nog wat dingen. Nadeel is dat het ding inderdaad vrij snel leeg is. De E71 (en ook de E61) staan goed bekend om hun lange stand by tijden en zijn verder behoorlijk hetzelfde als de E90, je levert alleen in op schermformaat.

Mijn reden om geen iPhone te hebben is dat ik een hekel heb aan touchscreens (ja ook aan die o zo geweldige touchscreen van de iPhone). Het is een gadget, niet iets praktisch. Maar dat is gezien het succes van de iPhone allemaal afhankelijk van de gebruiker. Ik heb gewoon liever fysieke knoppen. Dat is m’n voornaamste reden. Ik ben ook niet onder de indruk van de App store maar daar is Jailbreaken voor ontwikkelt.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Wat vind jij “snel leeg”?

Is dat na een dag, na een week of al na een halve dag?:)

Ik merk dat Nokia’s zeer snel leeg lopen als bluetooth aan staat, mijn 2e telefoon een Sony heeft geen enkele moeite met de combinatie bluetooth, Imap4 en dergelijke tegelijk aan.
    Gaat zeker met intensief zakelijk bellen een dag of 5 mee!

Bijdrager
    Xigh

Als ik kijk naar hoe ik nu met m’n telefoon om ga (de E90) dan zou ik zeggen dat er zo’n 5/10 smsjes per dag uit gaan, er 5 minuten per dag gebeld wordt. Ik het alarm iedere dag instel en 3 keer laat afgaan (snooze). Daarnaast meermalen de tijd check (telefoon openklappen) en de kalender en de notities naloop (zo’n 3 keer per dag) dan denk ik dat hij twee, misschien net 3 dagen mee kan. Maar dan hebben we het wel over volledig leeg.

Ik kan 3 films kijken (met oordopjes in) voordat de batterij leeg is (toevallig een keer getest), de Tomtom met externe ontvanger houdt het 6 uur uit van volledig vol naar volledig leeg.

Ik ben het soort die z’n telefoon gewoon ’s avonds aan de lader hangt, dus het kan zijn dat mijn accu al heel ver heen is, maar dit zijn mijn tijden. Het is in ieder geval beter dan de iPhone;) De E61 en ik denk de E71 dan ook, zijn monsters wat dat betreft. M’n broertje laadt zijn E61 een keer in de twee weken op, maar dan is hij nog niet leeg. Maar hij doet er verder dan ook niet zo veel mee als ik.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Het is een E71 geworden….

Maar of het aan de E71 ligt, of aan de combi met de Apple, maar ik ben om de haverklap een adresje kwijt.

Eerst dacht ik dat ik misschien per ongeluk iets gewist had, maar nee, het viel me steeds vaker op, zeker toen ik telefoonnrs van vrienden verloor!

Wat ik nu doe is (met MobileMe gebruik) alles op de Apple zetten en dan hard versturen naar de E71.
    Ik sync dus niks meer terug van E71 naar OSX.

Verder (als je het sync probleem vergeet) is de E71 een fantastisch toestel.
    Heb er weinig rariteiten mee, en emailen en dergelijke werkt prima.

Toch wordt het weer tijd voor een Iphone, heb net wat centjus gebeurd dus ga er een in België of Italië halen.

Moderator
    unSOUND

En anders had de E90 nog een alternatief geweest, voor ik een iPhone had gebruikte ik die met veel genoegen…

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik wil(de) gewoon geen risico meer lopen, een belangrijk adres kwijtraken is niet zo fijne gedachte…

Toch gek, ik neem aan dat jij voor dat syncen ook het speciale tooltje van Nokia gebruikte?

Moderator
    unSOUND

Nee, gewoon iSync.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.