6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

Advies voor realiseren van mini-sociaal-netwerk autocoureurs

Beste OMT’ers,

Ik heb net iemand gesproken die een website wil gaan maken.
    Hij wil een website waarop je je rondetijd kan invoeren van een bepaald parcours, bijvoorbeeld: Rondje Gooi.
    ook moet er dan een link komen van elk parcours, in dit geval dus Rondje Gooi.
    Als je daarop klikt moet je de beste tijden van het parcours rondje gooi kunnen zien, inclusief wie zo snel was en een ranglijst en dergelijke.
    hopelijk begrijpen jullie mijn verwoording van het idee;
    Hoe kan ik het beste zo’n website maken, niet in iWeb natuurlijk.
    Hebben jullie een systeem of iets dergelijks waarin ik zoiets kan realiseren?

Heel erg bedankt,
    mt

Bijdrager
    Thoomas
    mattietissen op 22 april 2011

Hebben jullie een systeem of iets dergelijks waarin ik zoiets kan realiseren?

Een systeem heb je niet nodig, het kan prima met PHP en MySQL. Ik weet alleen niet of je daar handig mee bent, want zo niet is het erg lastig om het op een andere manier te doen (of je kan het laten doen).

Bijdrager
    paradoxdesign

Snuffel eens rond op http://www.joomla.com, en dan vooral tussen de extensies..joomla is een opensource cms systeem wat vrij gemakkelijk installeert, je kunt hier ook met communities werken en er is vast een extension geschreven voor wat jij wilt..!

Bijdrager
    MichMich

Of je bouwt het leuk met een Facebook-koppeling… Dan is het voor mensen veel aantrekkelijker om mee te doen en hun netwerk te betrekken.

Bijdrager
    mattietissen

Update:
    Na wat brainstormen heb ik iets bedacht:

1. Een doodnormale homepage
    2. (2de pagina) een forum. neem omt.nl. je hebt verschilllende onderdelen: de lounge, iPad hardware etcetera.
    Als je dit nou zou ‘vervangen’ in: Fiets, Hier kan je je ervaringen delen over fiets x
    en in: parcours.
    en dan een topic dat heet rondje gooi.
    dan kunnen bezoekers o.a. daar hun tijden posten, en dan kunnen de andere bezoekers bijvoorbeeld zeggen: wow wat een toptijd, of met welke fiets heb je dat gedaan, wanneer. etcetera. dit zou dan bijvoorbeeld met een joomla plugin kunnen. (het forum)
    3. een aparte pagina met daar de highscores van het gooi met 1. jan (51. minuten en 8 seconden) 2. klaas (54 minuten en 4 seconden). en natuurlijk van de andere parcours.
    Dit kan natuurlijk handmatig, zelfs in iWeb.
    Maar mooier zou natuurlijk zijn om zelf je scores te kunnen intypen en dat ze dan automatisch verschijnen.
    Dit moet dan in php en mysql kunnen??
    Wat vinden jullie van dit idee?

@Thoomas
    Nog niet echt handig in:lol:, maarja alles is te leren.

@paradoxdesign
    Hartstikke bedankt voor de tip; ik heb even wat gesnuffeld en vond alleen wat scorebord addons voor PU Arcade, maar wel goede forum plugins.

@michmich
    Ja dat kan later eventueel nog komen, eerst de kern nog

alvast hartstikke bedankt voor de reacties

Bijdrager
    oostie

@paradoxdesign
    Als je met een CMS wilt gaan werken, neem dan drupal, deze heeft veel meer functionaliteit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.