7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    h4a

Advies voor One product shop (digitale download distributie) gevraagd

Ik heb 1 digitaal product (een ebook in PDF) dat ik wil vermarkten middels een webshop. Nu heb ik wat voor onderzoek gedaan en kwam ik automatisch uit op het standaardsysteem van Shopify i.c.m. Fetch.

Mijn voorkeur heeft om het in WordPress te doen, vanwege de betere blog functionaliteiten en het oog wil ook wat. Echter kom ik alleen shops of modules tegen die gemaakt zijn voor meerdere fysieke produkten en niet voor downloads, laat staan 1 produkt.

– Hebben jullie voor mij tips/adviezen welke ecommerce plugin hierbij zou kunnen passen?
    – Of moet ik wellicht WordPress loslaten en een ander systeem hiervoor gebruiken?

Vereisten zijn:
    – Veiligheid
    – In zo min mogelijk stappen uitchecken
    – Automatische Faktuur mogelijkheden
    – Download is uniek en moet na een x-tijd niet meer actief zijn

Hoor het graag.

Bijdrager
    flyerking

Ik zou eens kijken naar woocommerce, weet niet zeker of het bij jou maar iig wel met wordpress

Bijdrager
    rdesign

WOOcommerce is best oké. Magento is natuurlijk ook een oplossing. Even een custom ‘CMS-page’ bouwen, en daar een ‘Voeg toe aan winkelmandje’-button plaatsen.

Magento biedt volgens mij volledige ondersteuning voor digitale (‘tijdelijke’) aankopen.

– Veiligheid
    Magento wordt gebruikt door duizenden webshops, veiligheid is meer dan oké.
    – In zo min mogelijk stappen uitchecken
    OPC (One Page Checkout) is een betaalde extensie, sowieso ’t geld waard.
    – Automatische Faktuur mogelijkheden
    Yup.
    – Download is uniek en moet na een x-tijd niet meer actief zijn
    Niet zeker, volgens mij kan dit.

Bijdrager
    rdesign

Even voor je nagekeken, dit zegt de Magento-website:

Downloadable
    Downloadable products are similar to virtual products, except that they include the ability to add one or more digital files for download. Files can either be uploaded via the Admin interface, or by uploading directly to the server via FTP and then added by URL. When a customer buys a Downloadable product, Magento will generate a secure, encrypted link (so that the customers can’t see the file’s real location) for that customer to download their file.

This category might include products such as:

• Music/MP3s
    • Computer Software

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou (voor je eigen gemak en zekerheid) ook een iDeal plugin overwegen.

Bijdrager
    Shmoo

Wat dacht je van gewoon een pagina aanmaken en dan een soort contactformulier er onder plaatsen ?

Das de meest simpele oplossing en je hebt geen onzin met zware plugins installeren of een compleet nieuw CMS (Magento) voor het verkopen van één digitaal product.

Met Gravity Forms kun je zelf al dit soort formulieren aanmaken en kost 35 USD.
    Dan is er een iDEAL plugin voor de Gravity Forms.

En als je het dan allemaal auto. wilt hebben zal je voor een paar tientjes ook nog wel iemand kunnen vinden die kennis van PHP heeft die je er een stukje code tussen kan plaatsen dat alles automatiseert.

Waarschijnlijk ben je dan voor 99,- klaar en heb je een systeem waar de rest van je website-/hosting nooit problemen mee zal hebben.

Bijdrager
    h4a

Dank voor jullie reacties!

@rdesign: Magento kan, maar ik vind de blogfuncties en het pakket heel erg zwaar. Heb begrepen dat ik qua hosting opeens met de prijs in de lucht schiet. Op zich niet erg, maar wel als ik maar 1 product heb i.p.v. meerdere. Bedankt voor de tip.

@Night: paypal, ideal en creditcard komen er sowieso in.

@Shmoo: Klinkt goed. Enige punt waar ik dan over in zit, is de download en distributie van de content. Na betaling moet er iedere keer een unieke link getimed beschikbaar komen. Shopify doet dit heel goed met Fetch, enig idee hoe dit kan bij WordPress?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.