8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Drukker

Advies voor meer greep op onze mail

Wie kan mij adviseren hoe en wat te doen om meer controle over onze mail te krijgen.
    Huidige situatie (pop)mail komt binnen op 4 verschillende macs van een ‘oude’ PPC(10.5) tot een Mac pro (Maverick).
    De mail sorteren per Mac d.m.v. regels dat is geen probleem. Nu geven we een mail zonodig een vlag(markering) dit werkt prettig, een mailtje met een markering URGENT blijft goed onder de aandacht, perfect zou zijn als deze status ook op de andere macs zou worden overgenomen en gewijzigd.
    Ikzelf kom tot de 4 volgende oplossingen:
    -Apple Server installeren op onze Mac Pro?
    -Een Mac mini server plaatsen?
    -Een Synology NAS server installeren met een mailserver?
    -Kerio software?

Hopelijk is het een beetje duidelijk, alvast bedank voor het meedenken.

Bijdrager
    fred44nl

kun je bij de huidige mail-server/provider geen gebruik maken van IMAP, in plaats van POP3 ??

Bijdrager
    TKroon

Mocht je huidige mailprovider geen IMAP ondersteunen raad ik je persoonlijk aan om over te stappen naar een Outlook/Live-account. Deze ondersteunt wel IMAP en ben je niet meer gebonden aan je internetproviders email (mocht je in de toekomst ooit overstappen). Je kunt de autoforward aanzetten bij je huidige mail in de webmail. Ik zou er geen server voor in gaan richten, puur voor je email. De aanschaf/stroom-kosten wegen echt niet op tegen de voordelen.

Bijdrager
    qazwsxedc

Het lijkt me een zakelijke omgeving? Dan zou ik lekker overstappen op Office365. Kosten vallen enorm mee en je bent van alle ellende van eigen mailservers en POP3 of IMAP af. Je hebt direct een goede web interface, kunt met smartphones en tablets bij je mail en een betere bescherming tegen spam en andere ellende heb ik nog niet gehad.
    :)

Bijdrager
    Domtoren

Of hosted exchange. Dan kun je vaak voor zo’n 5 euro per account per maand je exchange beheren. Zo nodig kun je er Outlook licenties bij huren.

Moderator
    Raymon Mens

Mijn idee zou ook hosted exchange of Google Apps zijn. Beetje raar om Microsoft en Google aan te raden, maar Apple heeft geen hosted iCloud for business.

Ik zou niet zelf een mailserver op gaan zetten, dat is nogal een gedoetje.

Bijdrager
    Bodevinaat

Hosted Exchange is de oplossing hier. Mail wordt gesynchroniseerd over alle clients. Heb je een mailtje op mac 1 gelezen, dan verschijnt het ook als gelezen op alle andere macs/devices. Idem dito met markeringen, regels, notities, agenda’s en contactpersonen. Ideaal.

Bijdrager
    iep

Voor bedrijven zijn oplossingen van Amerikaanse bedrijven af te raden omdat daar nogal wat juridische risico’s aan vast kunnen zitten. De services van Apple, Google en Microsoft moet je op dit vlak dan ook vermijden. Zelf een mailserver opzetten kan ook maar vergt wel het nodige aan beheer. Dat is een heel stuk duurder dan ergens een hosted Exchange account afsluiten. Mocht je echter de mogelijkheid hebben om bij je huidige provider de boel van POP3 naar IMAP over te zetten dan is dat aan te raden. Dan kun je het huidige werkproces blijven gebruiken maar zal de mailbox op alle machines hetzelfde zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.