30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)
  • Q:
    Bijdrager
    wietje

Advies voor kopen van een MacBook Pro

Dag allemaal,
    ik ben van plan om over te stappen naar Apple Producten heb nu al een iPod toch laatste generatie en ben er zeeeeer tevreden over !
    nu is het zo dat ik graag een MacBook Pro zou willen kopen een 17″ inch met alles erop en eraan.

Bij mijn MacBook Pro zou ik graag ook de volgende dingen kopen:
    *Apple Magic mouse (is dit een goede muis?)
    *Time capsule (is dit aan te raden?)
    *iWork 9″ (is dit nog de moeite om het te kopen of beter wachten en tot wanneer dan?)
    *Apple Care plan( is dit de moeite voor 350 euro?)

Nu is het zo dat ik opzoek ben naar een goede Apple reseller (België) met goede prijzen.
    Ook ben ik opzoek naar GOEDE promoties die nu lopen of die gaan komen.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt !
    Mvg,
    Wietje

Bijdrager
    robinbudel

Bij mijn MacBook Pro zou ik graag ook de volgende dingen kopen:
    *Apple Magic mouse (is dit een goede muis?)
    *Time capsule (is dit aan te raden?)
    *iWork 9″ (is dit nog de moeite om het te kopen of beter wachten en tot wanneer dan?)
    *Apple Care plan( is dit de moeite voor 350 euro?)
    Nu is het zo dat ik opzoek ben naar een goede Apple reseller (België) met goede prijzen.

De magic mouse is een goede muis . of u er prettig mee werkt is een kwestie van voorkeur.
    Op de macbook zelf zit een prima trackpad. ik raad aan om eerst te proberen daar mee te werken.

De time capsule is zeker aan te raden het is een goede draadloze router die ook automatisch back-ups kan maken.

voor iwork is het de vraag waar je nu mee werkt en of u het dringend nodig heeft.
    Als u het nu niet nodig heeft kunt u best wachten. Er is namelijk ook microsoft office voor mac.
    dat is wel versie 2011.

qua prijzen is het overal ongeveer hetzelfde dus het maakt niet veel uit naar welke apr je gaat.

Robin

Bijdrager
    Karlson

Magic Mouse vind ik zelf een erg fijne muis:)
    De Time Capsule, vind ik zelf ook erg handig.
    Ik heb de 1TB versie, en gebruik hem als router, Time Machine back-up schijf en gewone harde schijf.
    Allemaal draadloos, erg handig overal in en om het huis!:lol:
    iWork is ook een erg fijn programma, is eens wat anders dan Office, qua lay-out en thema’s enzo.
    Wel is het zo, dat iWork bepaalde functionaliteiten niet heeft, die Office wel heeft. O.a. het gebruik van Macro’s in excel (wat ik regelmatig gebruik) vandaar dat ik de voorkeur geef aan Office.

Apple Care, is aan te raden wanneer je denkt veel naar Apple te bellen om tips/advies/probleemoplossing.
    Of wanneer je je garantie gewoon wil verlengen, doe je het alleen om het laatste, dan kan je Apple Care ook volgend jaar kopen. Je kan Apple Care namelijk in het eerste jaar na aanschaf nog kopen en registreren.
    Scheelt weer wat geld, maar aangezien je een MBP 17″ koopt, denk ik dat geld geen probleem is :razz:.

Wanneer je je MBP veel mee wil nemen, naar school oid. Dan zou je Apple Care kunnen aanschaffen, misschien is een verzekering ook een optie. Aangezien Apple Care bepaalde schades niet dekt die, Bijv. een ander heeft aangedaan, of waterschade o.i.d. Bij de Mediamarkt kan je zo’n verzekering aanschaffen, dat zal vast ook wel ergens anders kunnen.

Ik woon zelf in Nederland, dus ik kan je geen advies geven over een Apple Reseller in België.

Bijdrager
    kosters.mathijs
    wietje op 31 maart 2011

*Apple Magic mouse (is dit een goede muis?) Ik vind dit een fijne muis om mee te werken, hij is laser gestuurd, dus hij is zeer precies. Verder vind ik de multitouch gestures ook erg prettig werken. (bv. het volgende/vorige in Safari)
    *iWork 9″ (is dit nog de moeite om het te kopen of beter wachten en tot wanneer dan?) Ik heb ook pas geleden voor dit dilemma gestaan, maar ik ben van mening iWork 09′ een zeer fijne office suite is en ook al komt er een nieuwe versie uit, daar wordt je eigen versie niet minder van…. Wel een tip: koop iWork via de appstore en niet op CD, in de appstore betaal je 15,99 per app wat voor alle drie de apps uitkomt op zo’n 48 euro… scheelt toch weer wat geld…

Bijdrager
    wietje
    robinbudel op 31 maart 2011

voor iwork is het de vraag waar je nu mee werkt en of u het dringend nodig heeft.
    Als u het nu niet nodig heeft kunt u best wachten. Er is namelijk ook microsoft office voor mac.
    dat is wel versie 2011.
    Robin

ja maar die is stukken duurder en voor het gene wat ik gebruik is dat niet nodig is iWork meer dan voldoende en ik gebruik nu natuurlijk een office 2010 (heb een windows laptop)

Bijdrager
    wietje

omaai bedankt !

hoop nog op een paar goede reacties (zoals die van jullie) zodat ik dan uiteindelijk een goede beslissing kan nemen.

kosters.mathijs: bedankt voor de tip over iWorks 9″ maar wat als je computer crasht dan ben je toch ook iWorks kwijt ! nee?

Bijdrager
    kosters.mathijs
    wietje op 31 maart 2011

kosters.mathijs: bedankt voor de tip over iWorks 9″ maar wat als je computer crasht dan ben je toch ook iWorks kwijt ! nee?

Nee hoor, je kunt hem gewoon gratis weer opnieuw downloaden…

Bijdrager
    Brambo1978

Ik zou zeker goed overwegen of je wel de 17 inch wil, is echt groot namelijk, zeker als je wat mobieler wil zijn.

Bijdrager
    CedricH

Magic Mouse is een prima muis, zeker doen! Werkt veel fijner dan alle andere muizen waar ik ook al mee gewerkt heb.

Als je twijfelt tussen iWork en Office moet je je de vraag stellen of je veel uitwisselt met andere Windows gebruikers:
    • Ja: Office kopen
    • Nee: iWork

Ik heb de beide paketen staan. Office is duurder maar ik vind het zijn geld meer dan waard!

Bijdrager
    wietje
    CedricH op 31 maart 2011

Magic Mouse is een prima muis, zeker doen! Werkt veel fijner dan alle andere muizen waar ik ook al mee gewerkt heb.

Als je twijfelt tussen iWork en Office moet je je de vraag stellen of je veel uitwisselt met andere Windows gebruikers:

• Ja: Office kopen

• Nee: iWork

Ik heb de beide paketen staan. Office is duurder maar ik vind het zijn geld meer dan waard!

ja ik zou wel moeten kunnen uitwisselen met Windows (ga namelijke de enigste van de familie zijn met een Mac). Maar is iWork ni grafische beter en mooier?

Bijdrager
    Chorro

Ik heb zowel iWork als Office:mac 2011 hier op m’n Macbook Pro. Voor presentaties vind ik Keynote vele malen fijner dan Powerpoint, voor tekstverwerking vind ik Pages ook vele malen beter dan Word maar voor berekeningen e.d. vind ik Excel fijner dan Numbers. Dat komt mede omdat ik Numbers een beetje ongeorganiseerd vind.

Wel merk ik een extreem verschil in snelheid, Office:mac is vrij traag (zowel met opstarten als tijdens het bewerken of maken van bestanden) terwijl iWork een heel stuk sneller is.

Wel is het zo dat iWork een enorme schat heeft aan hele mooie lay-outs voor bestanden, dit is ook uitwisselbaar met een Windows maar het is dan niet altijd zeker dat ook de lay-out precies zo blijft als jij hebt verzonnen. In dat soort situaties maak ik er altijd een PDF van (mijn Curriculum Vitae is daar goed voorbeeld van), overigens is dat bij Mac heel makkelijk te maken zonder extra software nodig te hebben.

Dan de verdere vragen:

Magic Mouse: Ik zeg ja, ik heb de muis nu iets langer dan een jaar in gebruik en ik gebruik hem ook als enige muis. Bevalt prima, al is hij soms wel wat klein (maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn handen niet klein zijn). De multitouch gestures zijn erg handig en de muis is heel precies.

Time Capsule: Ik zeg nee, het is een vrij duur apparaat en als ik de reviews lees gaan ze allemaal na (ik dacht) ongeveer 18 maanden stuk. Nu heb ik het niet zo op reviews geschreven door de ‘gewone burger’, maar dit is ook al meerdere keren in de media geweest en het blijkt een nogal serieus probleem te zijn. Daarbuiten kun je voor TimeMachine ook gewoon iedere andere externe HDD gebruiken.

Apple Care: Ook hier zeg ik nee, het kost een godsvermogen terwijl je veelal er een gewone service voor terug krijgt. Ik heb mijn Macbook Pro laten verzekeren tegen onheil, als je een verzekering zoekt met goede en betrouwbare voorwaarden dan heb je hier meer aan. Dit kostte mij eenmalige 130 euro waarna ik voor 3 jaar ben verzekerd tegen in principe alles wat met m’n MBP kan gebeuren, wel zit er bij mij een eigen risico aan vast van 120 euro maar daarvoor krijg ik (als hij total loss is) het volledige aankoopbedrag vergoed om een nieuwe MBP te halen.

Bijdrager
    Japsuh
    Brambo1978 op 31 maart 2011

Ik zou zeker goed overwegen of je wel de 17 inch wil, is echt groot namelijk, zeker als je wat mobieler wil zijn.

Ik heb een 17″, en zo lomp is hij echt niet! Zeker niet als je hem vergelijkt met andere 17″ laptops. De resolutie is echt top (het hele apparaat is sowieso top)!

Bijdrager
    Stirf

Pffft…weer een topic over je toekomstige aankoop.
    Als je in december je openingspost had uitgebreid, dan had je niet de andere topics hoeven openen. Het grote voordeel daarvan is dat je alle informatie op 1 plek hebt staan.

Edit: Wietje ik zie dat je dit topic hebt geopend op advies van Hansi1234, dus wie ben ik dan nog. Mijn laatste zin (advies?) blijft dan wel gelden.

Moderator
    Strifer

een MBP 17″ is stukken minder lomp dan vrijwel elke andere van een ander merk. Ik had een 17″ en nu een 15″. Ik heb nooit spijt gehad van de 17″ inch destijds. Qua ruimte op het scherm vind ik het ook fijner dan de 15″ die ik nu heb.

muis:
    ik vind hem zelf prettig werken. ik werk er niet dagelijks mee, omdat ik natuurlijk een MBP heb en daarop een trackpad.

time capsule:
    geweldig apparaat. ik vind het heerlijk werken en mijn verbinding is sinds ik het apparaat heb nog geen enkele keer weggevallen. altijd constante verbinding met sterk signaal en supersnel verbonden als ik mijn MBP wakker maak.

iWork:
    ik heb zelf Office for Mac en ook iWork. Best of both worlds! Er gaan tijden geruchten over een update voor iWork, maar er is tot op heden nog geen update. Persoonlijk zou ik geen iWork zonder Office willen, maar zou ik best iWork kunnen missen als ik alleen Office had. Office is gewoon handig voor uitwisseling met Windows en bepaalde dingen kunnen ermee die met iWork niet kunnen. iWork zelf is zeer handig voor bepaalde dingen.

Apple Care Protection Plan:
    ik heb het zelf niet, omdat ik het te duur vind. een nieuwe computer is natuurlijk duurder, maar mijn Macs zijn altijd lang meegegaan. als ik meer geld te besteden zou hebben zou ik het sneller doen. overigens koop ik mijn Macs daar waar ik twee jaar garantie krijg ipv de karige een jaar van Apple zelf.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Vraag bij je APR naar twee jaar garantie. Dat bespaart je een hoop onzin als er wat kapot gaat.

Moderator
    unSOUND

Apple Magic mouse
    Dit hangt een beetje van je handen af. Ik heb zelf erg grote / grove handen, en vind de Magic mouse niet lekker. Ik heb dus een andere muis van Logitech genomen ( LX8 )

Time capsule
    Er zijn nogal wat problemen in het verleden geweest met de Time Capsules, met name omdat hij van binnen erg warm werd door de interne schijf. Ikzelf heb mede daarom geen Time Capsule gekocht, maar een Airport Extreme, waar ik een USB schijf aan gehangen heb.

iWork 9
    iWork bestaat inmiddels al een tijdje, dus als je graag de meest recente versie draait zou ik even wachten met de aanschaf, en desnoods de trial draaien van iWork ’09 en hopen dat vlak erna iWork ’11 uit komt.

Apple Care
    Dit is persoonlijk. Apple Care is vooral een soort rechtsbijstand, als je goed met papierwerk en dergelijke bent kom je er vaak ook wel, ikzelf ben daar slecht in, en heb er weinig tijd voor, en heb dus wel Apple Care genomen, dat scheelt mij het touwtrekken wat je anders vaak moet doen. Zeker bij draagbare apparatuur en apparaten met een scherm ( mijn 30 inch Cinema Display bijvoorbeeld ) vind ik het de moeite waard, maar bij apparaten die minder gevoelig zijn ( de Mac mini bijvoorbeeld ) heb ik het niet gedaan.

Bijdrager
    wietje

omaai allemaal bedankt !

Ik ga zeker een apple care nemen en een magic mouse en een time capsule voor iWork weet ik het echt niet!

Bijdrager
    wietje

Zeg wat is eigenlijk het voordeel om uw aankopen via een Apple reseller(België) te kopen in plaats via de Apple store online waar je -5% krijgt als je een aankoop doet via bedrijf?
    Hoelang duurt het om tot het bij u thuis is geleverd via de Apple online store?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Via een APR krijg je soms betere service (let op het woordje soms).

Leveringen via de Apple store variëren. Meestal zijn ze behoorlijk snel. Kijk eens wat er bij het product staat bij levertijden?

Moderator
    unSOUND

Voordeel van de online store is dat je het altijd terug kunt sturen zonder opgaaf van reden. Dus als je een scherm krijgt met een (half) dode pixel, of een klein krasje ziet wat je irriteert, dan kun je hem gewoon terug sturen… Bij een APR moet je maar hopen dat je kunt omruilen. Dus zaken met een TFT scherm koop ik bijvoorbeeld liever online, tenzij de APR toestaat dat ik hem eerst bekijk.

Bijdrager
    SunKeeper

Als ik je mag tippen: –> http://www.ifactors.nl/

10% korting op MacBook Pro, Magic Mouse, Time Capsule sowieso, eigenlijk alles behalve iPad en iPhone.

Niet precies uitgerekend, maar toch snel een paar honderd euro korting. Ik weet alleen niet of je dichtbij de grens woont, anders is het een flink stuk met de auto.

Edit: gevonden, het is 100 km rijden met de auto, daar doe je dan een uur een een kwartier over, enkele reis.:wink:

Edit2: Maar let wel op dat dit alleen op zaterdag 2 april van 8:00 – 17:00 geldt! Niet op andere dagen, het is een eenmalige actie vanwege de fusie.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    unSOUND op 01 april 2011

Voordeel van de online store is dat je het altijd terug kunt sturen zonder opgaaf van reden. Dus als je een scherm krijgt met een (half) dode pixel, of een klein krasje ziet wat je irriteert, dan kun je hem gewoon terug sturen… Bij een APR moet je maar hopen dat je kunt omruilen. Dus zaken met een TFT scherm koop ik bijvoorbeeld liever online, tenzij de APR toestaat dat ik hem eerst bekijk.

Bestaat er niet zoiets als een “zeven dagen recht op omruilen” bij APR’s en andere winkeliers?

Moderator
    unSOUND

Meestal staat er in de voorwaarden dat de verpakking niet geopend mag zijn. En om te testen of je dode / luie pixels hebt moet je hem toch echt open maken en opstarten…

Bijdrager
    wietje

Heb beslist ga hem bij Switch Antwerpen kopen en ga het volgende kopen:

– MacBook Pro 17”inch met volgende dingen als optie:
    • 2,3-GHz quad-core Intel Core i7
    • 8GB 1333MHz DDR3 SDRAM – 2x4GB

– AppleCare Protection Plan voor MacBook Pro

– SwitchCare+

– Apple Magic Mouse

– Time Capsule van 1 TB

– iWork ‘11 (als hij uitkomt)

Ga hem pas midden juni kopen dan gaat mac OSX Lion ook al uit zijn.

Allemaal bedankt voor de info !!!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Misschien even melden dat Switch, mits je je lid van Switch maakt op de website, sowieso twee jaar garantie geeft op al hun producten. Misschien kan Applecare er dan af? Je betaalt dan voor één jaar wel veel geld voor die extra garantie.

Bijdrager
    wietje

Ja ik weet het maar omdat we dat via een bedrijf kopen krijgen we dat niet.

Bijdrager
    wietje

Heb beslist ga hem bij Switch Antwerpen kopen en ga het volgende kopen:

– MacBook Pro 17”inch met volgende dingen als optie:
    • 2,3-GHz quad-core Intel Core i7
    • 8GB 1333MHz DDR3 SDRAM – 2x4GB
    • 256GB SSD (is dit de moeite ???)

– AppleCare Protection Plan voor MacBook Pro

– SwitchCare+

– Apple Magic Mouse

– Time Capsule van 1 TB

– iWork ‘11 (als hij uitkomt)

Ga hem pas midden juni kopen dan gaat mac OSX Lion ook al uit zijn.

Bijdrager
    hansiedejong

Dat weten we nu wel! Zijn we eindelijk af van je irritante vragen als ‘Wanneer komt iWork / de nieuwe MBP’s / MobileMe enz uit?’. Just get a Mac. You’ll enjoy it.

Bijdrager
    Afroman
    SunKeeper op 01 april 2011

Als ik je mag tippen: –> http://www.ifactors.nl/

10% korting op MacBook Pro, Magic Mouse, Time Capsule sowieso, eigenlijk alles behalve iPad en iPhone.

Niet precies uitgerekend, maar toch snel een paar honderd euro korting. Ik weet alleen niet of je dichtbij de grens woont, anders is het een flink stuk met de auto.

Edit: gevonden, het is 100 km rijden met de auto, daar doe je dan een uur een een kwartier over, enkele reis.:wink:

Edit2: Maar let wel op dat dit alleen op zaterdag 2 april van 8:00 – 17:00 geldt! Niet op andere dagen, het is een eenmalige actie vanwege de fusie.
    iFactors wil je niet eens in dood gevonden willen worden. Wat een slechte keten is dat.
    -Service is slecht (verkopers zijn fanboys en geen verkopers)
    -Voorraad is altijd bar slecht
    -Er staan altijd oude producten in de showrom
    -Geen technische dienst
    -Er wordt heel moeilijk gedaan over de reparatie van je Apple, ook al ben je binnen de garantieperiode.

Nee, de beste die ik ken zijn MailaMac, LJS(supersupersuper-APR) en gewoonweg de online Applestore

En daarnaast, je gaat toch niet zover reizen voor een product? Come on..

Bijdrager
    wietje

Ik wil eigenlijk dit weten:
    • 256GB SSD ( is dit de moeite???)

Ik ga deze vooral gebruiken voor multimedia (CS5, iWorks, Bestanden voor multimedia), zou er geen films en games op zetten.
    Zou dat voldoende en de moeite zijn om 500euro extra te betalen of niet?
    Welke soort SSD’s gebruikt Apple?

Help!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 67)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.