One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Advies voor keuze desktop Mac

Advies voor keuze desktop Mac

Profielfoto van imathijs

imathijs op 06 december 2017 #

Hoi allen,

Thuis werk ik met een Macbook Pro (2013), aangesloten op twee externe monitoren. De Macbook heb ik destijds aangeschaft omdat ik veel aan het reizen was. Nu ligt het ding constant aan de stroom, volgens mij is dit niet heel goed voor de batterij? Ik zit er aan te denken om de Macbook weg te doen, en een desktop Mac er voor terug te nemen.

Ik gebruik de gehele dag applicaties als Premiere Pro, Illustrator, InDesign, Photoshop, Sketch etc. Maar nu vraag ik me af wat een goede krachtige Mac is voor mijn dagelijkse gebruik. Ik wil graag mijn externe beeldschermen behouden. Is een Mac Mini vol geüpgrade voldoende? Ik kijk stiekem naar de Mac Pro, maar deze is een beetje out of date.

Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt!

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 06 december 2017 #

Nog steeds niet alle opties aangeklikt bij de Mac mini.: € 2.537,00

Slik….:mrgreen:

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 06 december 2017 #

Bedenk wel dat de huidige Mac Mini van 2014 is, terwijl de veel krachtigere Mac Pro “slechts” een jaar ouder.

Als budget niet echt een ding is, zou ik gewoon wachten op de iMac Pro die deze maand uitkomt.

Profielfoto van bassbug

bassbug op 06 december 2017 #

Een redelijk potentie Mac Mini op marktplaats ophalen?
Kan je zeker jaren vooruit voor niet te veel geld. Zeker als je je Macbook Pro verkoopt zal je voor een kleine meerprijs klaar zijn.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 06 december 2017 #

Gaat niet gebeuren, er is geen mini te vinden met potentie op Marktplaats want als die er wel was dan zou de NS er een extra spoorweg naar toe aanleggen.

Het zal dan een iMac worden, waarschijnlijk een instap 27″ met SSD zal prima zijn. Of je moet gaan wachten tot maart/juni 2018.

Profielfoto van computer space

computer space op 06 december 2017 #

Oude MacPro (zilveren container) is nog altijd beste deal als desktop. En je kunt er eventueel een 980GTX in zetten voor niet al te veel, en dan ben je ook qua GPU king of the castle.

Profielfoto van imathijs

imathijs op 06 december 2017 #

Bedankt voor de reacties. Een iMac zou de ideale keuze zijn op dit moment, maar ik heb twee goede monitoren staan. Dus het gaat om standalone Mac.  Vind het lastig keuze maken, tussen een goede Mac Mini of een Mac Pro. Is er een status bekend wanneer deze twee weer vernieuwd gaan worden?

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 06 december 2017 #

“Apple has announced a completely redesigned Mac Pro – although this won’t appear until 2018 at the earliest.”

De Mac mini (met een mini m aan het begin dus) is niets van bekend.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 06 december 2017 #

Ik denk niet dat je van een nieuwe Mac Pro iets hoeft te verwachten voor maand 7 of 8 in 2018. Apple gaat echt geen ‘uber speciale exclusieve spacegrijze’ iMac Pro lanceren om 4 maanden later met een Mac Pro te komen. Dat zou hetzelfde zijn als dat ze over twee weken met een nieuwe iPhone 11 komen.

Qua Mac mini kun je wel wat verwachten binnen nu en 3 a 4 maanden. Zou mij niets verbazen als ze in maart met een nieuwe mini komen maar dat zal het geen desktop machine zijn waar je ook serieuze werk op kunt verrichten. Dan wordt het veel meer een desktop versie van de MacBook Retina of instap MacBook Pro (max). Daar tussenin zal de nieuwe Mac mini gaan balanceren. Het gaat nooit een machine worden die je kunt ombouwen of gebruiken als Mac Pro mini.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 06 december 2017 #

imathijs op 06 december 2017

Wat adviseren jullie?

Doe zoals KarelWillem….
https://www.onemorething.nl/community/topic/hackintosh-2015-bouw-je-eigen-mac/

Profielfoto van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan op 06 december 2017 #

Een Hackintosh bouwen zie ik persoonlijk niet zitten.
Ik zou als ik jou was eerst eens grondig deze site uitpluizen voor degenen die het toch willen proberen:
https://hackintosh.com/

Over dit topic

Gestart op 06 december 2017 door imathijs

Laatste reactie door Mac Hammer Fan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?