8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bladerunner

Advies visitekaartjes

Hallo,

Ik wil nieuwe visitekaartjes gaan bestellen, aangezien ik zelf niet grafisch aangelegd ben zou ik graag jullie mening willen lezen.

Moet ik nu mat, glanzend of toch voor deelglans gaan…

Zelf twijfel ik aan mat of deelglans (voor alleen de tekst?) maar gezien de aard van de werkzaamheden weet ik niet of deelglans wel de juiste keuze is. Misschien is jullie advies wel juist glanzend, daarom mijn vraag in dit forum.

Bijdrager
    KarelWillem

Moet ik nu mat, glanzend of toch voor deelglans gaan…

Je moet alvast helemaal niets.

Mijn eerste keus zou volledig mat zijn.

Maar wie ben ik?:)

Bijdrager
    fatboysmart

Als je een luxe uitstraling wilt, dan Mat laten lamineren… kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    Leander

Gezien de aard van het onderwerp lijkt mij volledig mat hier een goede keuze.
    ‘Glanzend’ is niet zo gepast bij ‘oorlogsslachtoffers’; het geeft een verkeerde lading.

Moderator
    Mac Daddy

Ik zou ook voor mat kiezen. Zeker met die grijze toon vind ik het goed passen.
    Misschien de ,in 3 talen, oorlogsslachtoffers nog in relief voor contrast. Dat zou ook met een glans kunnen natuurlijk, maar ik vind dat niet passen.

Moderator
    Night

Dan ben ik nummer 5 die in dit geval ook voor matlaminaat zou kiezen. Teveel toeters en bellen, zoals reliëf en/of SpotUV-lak, vind ik bij dit onderwerp niet passend

Bijdrager
    bladerunner

Vriendelijk bedankt voor alle reacties, gaat dus matlaminaat worden !

Bijdrager
    Pivni Pes
    fatboysmart op 03 mei 2014

Als je een luxe uitstraling wilt, dan Mat laten lamineren… kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Valt toch wel mee, ergens rond de 40 euro ex.btw voor 250 stuks 300 grams FC aan 2 zijde.

Maar goed glans, dispersie lak, matte folie, naturel, MC enzovoort zijn natuurlijk allemaal persoonlijke keuzes.
    In sommige gevallen zou ik voor UV gaan, zelf hou ik wel van naturel gerecycled papier en MC is 3x niks in mijn beleving.
    Het is moeilijk om advies te geven in zulk soort zaken, er zijn vele soorten papier en veredeling of grammen, voor de een is 300gram dun en voor de ander is 350gram mega dik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.