25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

Advies videocamera

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.
    Het gaat om een Handycam niet om een gigantisch ding.
    Ik wil het liefst een Full/Ready HD, 3CCD’s, Beeldstabilisatie, Nightmode, Externe Microfoon (Liefst XLR mag mini-jack), en hij moet een USB uit hebben dus geen Firewire!
    Via kieskeurig komt ik dan uit (het beste model) op deze: http://www.kieskeurig.nl/videocamera/panasonic/hdc-hs300/309828/

Op één of andere manier staat mij iets tegen Panasonic het liefst heb ik een Sony of een Canon maar die komen hier niet uit, heeft iemand nog advies of tips?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    St. Mobbs

Als je een videocamera met 3CCD’s zoekt zul je (nu nog) altijd op een Panasonic uitkomen. Naar mijn weten zijn die de enige die dit aanbieden.

Bijdrager
    Fester

Ik heb de indruk dat je al aardig weet wat je wilt.
    Maar, wat heb je in vredesnaam tegen een Panasonic met een 3 ccd chip en de prima ouderwetse DV Tape.
    Ik bezit er een, mijn schoonzoon heeft een Sony 11 E of zo iets, ziet er prima uit, maar het eindresultaat ?????Ik weet niet meer, waar, ik kwam laatst een vergelijkings site tegen over camera’s, en daar komen de tape camera’s nog altijd prima weg.

Bijdrager
    Pieterr

Ziet er prima uit die Panasonic:
    http://www.camcorderinfo.com/content/Panasonic-HDC-HS300-First-Impressions-Camcorder-Review-36059.htm
    En ook niet onbelangrijk:

Editing
    This year, Panasonic is emphasizing its new support for the Apple MacIntosh operating system, including compatibility with iMovie. Panasonic joins Samsung and Sanyo as the only major manufacturers promoting Apple support for their camcorder line.

Bijdrager
    ipodtouch

Hoe zijn de lensen van Panasonic, volgens mij is dit een Carl Zeis lens, is die een beetje goed?

Ik heb niks tegen filmen op DV-Tapes ik heb er nu nog boven één liggen maar mijn Macbook heeft geen FireWire en ik moet dus uitwijken naar USB en ik ben nog geen camcorder tegen gekomen met USB en DV-Tape.

Bijdrager
    Pieterr

Ik ben nu de manual aan het downloaden…

Bijdrager
    ipodtouch

Ik ook, het is trouwens een Leica lens.
    Ik heb trouwens wat Engelse reviews gelezen en hij wordt heel erg goed beoordeeld.
    Ik wil met deze camera veel interviews doen dus een Microfoon ingang is heel erg belangrijk, kan ik er nog meerdere microfoons op aansluiten? Misschien doormiddel van een splitter?

Bijdrager
    Fester

De mijne ( Panasonic ) dus wel, Firewire want ik zweer nog altijd bij iMovie HD 06, en USB voor 09.
    Wat mij opvalt is dat die nieuwe Pansonic een Cmos sensor heeft, dat wordt ik dan weer niet blij van.
    ( Behoorlijk onscherp beeld bij het ” pannen “, en hoe gaat dat met importeren op de Mac, moet je de bestanden dan weer omzetten ? )

Bijdrager
    Pieterr
    ”ipodtouch”

Ik heb niks tegen filmen op DV-Tapes ik heb er nu nog boven één liggen maar mijn Macbook heeft geen FireWire en ik moet dus uitwijken naar USB en ik ben nog geen camcorder tegen gekomen met USB en DV-Tape.

Dit is geen DV-Tape camcorder. De Panasonic HDC-HS300 slaat data op op een SD-kaart en op een 120GB harde schijf. De compressie methode is AVCHD. De overdracht naat je Mac gaat via USB.

Bijdrager
    ipodtouch

Dat is mooi!
    Kan je zelf bepalen op welk medium je opneemt, dus als ik bijvoorbeeld…… in ’n vliegtuig/helicopter boven de Grand Canyon zit dat ik dan op een SD-Kaart opneem en als ik een interview doe en de camera op een statief staat dat ik dan op de hardeschijf opneem?
    Kan iMovie ’06 en Final Cut Express HD AVCHD lezen?

Bijdrager
    acb

U wenst full-hd?

Dan wil ik u deze camera’s aanraden:

(Let op! Werkt op Windows!)

Helaas beschikken de bovenstaande camera’s niet over “Nightmode”

Bijdrager
    Fester

Het escaleerd weer, wij zijn hobby-isten met een beperkt budget.
    Ik ben wel overtuigd van de nieuwe Panasonic, zeker in de nabije toekomst.
    Veel wijsheid met je keuze, en heel veel editing plezier.

Bijdrager
    Pieterr
    ”ipodtouch”

Kan iMovie ’06 en Final Cut Express HD AVCHD lezen?

Uit de manual p.132:

iMovie’08 7.1.2 of hoger wordt ondersteund. Voor informatie over iMovie’08 neemt u contact op met Apple.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb sinds kort de Canon HF10. Heb er iets mee gespeeld (wat filmen en foto’s nemen) en ligt prima in de hand. Software die erbij wordt geleverd schijnt niet veel bijzonders te zijn, maar met iMovie moet je toch wel uit de brand kunnen. Verder ben ik er nog niet mee gekomen wegens tijdgebrek.

Bijdrager
    Dick de Roos

In de manual wordt maar zeer sporadisch iets gezegd over de Mac.

>HD Writer AE 1.0 is niet beschikbaar voor Macintosh.
    > iMovie’08 7.1.2 of hoger wordt ondersteund. Voor informatie over iMovie’08 neemt u contact op met
    Apple Inc..
    Besturingsomgeving voor de lees-/schrijffunctie van de kaart (massaopslag)

En dat laatste gaat dan over het laden van foto’s neem ik aan.
    Hoe de video wordt geladen wordt hier niet duidelijk.
    Ik vraag me dus af: Kan je de harde schijf van dit toestel met de Mac benaderen?
    En hoe zit het met programma’s als Final Cut XX? Kan je dat ook gebruiken bij deze camera?
    Heeft iemand ervaring met dit soort camera’s en het gebruik van Final Cut XX?

Bijdrager
    Pieterr

De voorloper van deze camcorder (Panasonic HDC-HS100) staat op de supported lijst van iMovie ’08 en iMovie ’09. Dus het overhalen van video materiaal lijkt me geen probleem (als je deze iMovie versies gebruikt). Wat betreft Final Cut Express:

Final Cut Express supports AVCHD-based tapeless camcorders that use a USB 2.0 cables to record to Flash Memory, Hard Drive (HDD), and DVD media.

Requires Final Cut Express 4.0.1 or later

Bijdrager
    karf

Veel HD camera’s werken tegenwoordig met CMOS.

Bijdrager
    ventus2ct
    ”ipodtouch”

Hallo,
    Ik ben op zoek naar een nieuwe videocamera.
    Het gaat om een Handycam niet om een gigantisch ding.
    Ik wil het liefst een Full/Ready HD, 3CCD’s, Beeldstabilisatie, Nightmode, Externe Microfoon (Liefst XLR mag mini-jack), en hij moet een USB uit hebben dus geen Firewire!

Ik heb zelf ongeveer vier maanden geleden een Panasonic HDC-SD100 gekocht.
    Aangezien voor mij een laag gewicht en kleine afmetingen belangrijk zijn, was dit zo’n beetje de beste keuze.
    Met een 16 Gb SD kaart kan ik ruim twee uur filmen in de hoogste kwaliteit.

Handige extra opties zijn de grotere accu (2500 mAh), een groothoek adapter en een externe microfoon.
    Als je een groothoek adapter van een ander merk koopt dan de standaard panasonic 0,7x , dan is het handig om deze eerst goed te testen op de camera.
    Als externe microfoon gebruik ik de Sennheiser MKE 400

Op vimeo kan je wat video’s vinden die zijn opgenomen met een HDC-SD100

Succes met je keuze

Bijdrager
    Applebanaan
    ”S.

Als je een videocamera met 3CCD’s zoekt zul je (nu nog) altijd op een Panasonic uitkomen. Naar mijn weten zijn die de enige die dit aanbieden.

Idd

De panasonic nv-gs serie zijn allemaal 3ccd en met joun wensen.

Ik zou voor de panasonic nv-gs 230 gaan :wink:

Bijdrager
    bjorngra

3CCD zegt ook niet alles. Ik heb een site gezien waarbij een Sony er als beste uit kwam in minder licht situaties. Daar zat geloof ik ook een Panasonic bij. Eens kijken of ik de site nog kan vinden.

Ook heb ik ergens iets gelezen dat met de Panasonic slecht samenwerkt met de Mac. Of dat nu nog zo is weet ik niet, misschien een oudere post geweest.

Bijdrager
    Pieterr
    ”bjorngra”

Ook heb ik ergens iets gelezen dat met de Panasonic slecht samenwerkt met de Mac.

Steve Jobs gebruikte een Panasonic camcorder bij de presentatie van iMovie ’08, dus het zou wel erg sneu zijn (als het waar was).

Bijdrager
    bjorngra

Correctie: Het ging om JVC camera’s die hebben schijnbaar .TOD bestanden.
    http://www.kieskeurig.nl/videocamera/jvc/gz-hd7/reviews/264668/

Dit zijn pas mooie beelden, maar wel van een JVC:
    http://vimeo.com/user506080

Pieterrr, ik weet van mijn collega dat je veel verstand hebt van camera’s. Heb jij een bepaald merk/type waar je van zegt deze zou ik momenteel kopen. Ik zoek iets van max. € 800,-

Bijdrager
    Pieterr
    ”bjorngra”

Heb jij een bepaald merk/type waar je van zegt deze zou ik momenteel kopen. Ik zoek iets van max. € 800,-

In die prijsrange zou ik voor een Canon HV30 of HV40 (komt uit in April) gaan (prijzen HV30). Maar kijk vooral ook eens rond op http://www.camcorderinfo.com/

Bijdrager
    Pieterr

Onlangs verschenen op MacWorld: HD camcorders: Buyer’s guide.

Bijdrager
    Xiapano

Ik weet niet of het hier mag..

Maar ik heb ook advies nodig..

Ik ben op zoek naar een Full HD filmcamera met een harddisk van 40gb of meer voor het filmen van tripjes, dus ik ga hem niet zo vaak gebruiken… Wie o wie kan me helpen?

Bedankt

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.