16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Artfark

Advies verkopen MacBook

Hallo, ik wil een MacBook verkopen, maar via Marktplaats is een drama (louche figuren die de MacBook naar buitenland willen laten versturen en belachelijk lage biedingen). Zijn er betrouwbare bedrijven die MacBooks kopen tegen een redelijk normale prijs (voor wederverkoop)? Ik zie er enkele online maar geen idee of deze betrouwbaar zijn.

Bijdrager
    Kwadraatje

Ik heb wat dat betreft goede ervaringen met Your MacStore:

https://www.yourmacstore.nl/apple-inruilen

Bijdrager
    fred44nl

als je goed oplet, kan het best wel via Marktplaats.

maak dan gebruik van “Gelijk oversteken”

en laat je niet foppen als de zogenaamde koper een smsje gaat sturen, dat er betaald is.

communiceer alleen via de mogelijkheden van Marktplaats zelf en ga niet over op sms of email.

Bijdrager
    KarelWillem

…als je goed oplet, kan het best wel via Marktplaats. Maak dan gebruik van “Gelijk oversteken”…

Yeah right. Als koper ben je daar wel aardig mee gedekt ja. Als verkoper daarentegen kan je behoorlijk de lul zijn als de andere partij beweert niets ontvangen te hebben, of klaagt over een niet werkend product e.d. Je kan dan keihard fluiten naar je geld.

Alleen al uit principe moet je daar dus NOOIT gebruik van maken.

Verkoop via Marktplaats gaat prima. Maar je gaat een MacBook nooit en te nimmer opsturen natuurlijk. Lekker afhalen, en contant betalen (of desnoods via een tikkie o.i.d.).

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Hyrax

Heb zelf mijn MacBook ook via MP verkocht, aardig bedrag nog voor gevangen, maar je moet er wel moeite voor doen. Ook vaak opmerkingen als “Ja maar als ik een MacBook nieuw koop en op de zaak zet dan kan ik de BTW aftrekken en dan ook nog eens van de omzet aftrekken” –> Koop m dan lekker nieuw

Bijdrager
    EagerB0bNerd

je kan ook kijken naar andere websites om te verkopen. Macfreak heeft een vraag/aanbod forum, Tweakers ook.

Dan heb je gelijk een ander publiek te pakken.

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 juli 2020 om 12:07</p>

…als je goed oplet, kan het best wel via Marktplaats. Maak dan gebruik van “Gelijk oversteken”…

Yeah right. Als koper ben je daar wel aardig mee gedekt ja. Als verkoper daarentegen kan je behoorlijk de lul zijn als de andere partij beweert niets ontvangen te hebben, of klaagt over een niet werkend product e.d. Je kan dan keihard fluiten naar je geld.

Alleen al uit principe moet je daar dus NOOIT gebruik van maken.

Verkoop via Marktplaats gaat prima. Maar je gaat een MacBook nooit en te nimmer opsturen natuurlijk. Lekker afhalen, en contant betalen (of desnoods via een tikkie o.i.d.).

Bedankt voor adviezen. “Gelijk oversteken” heb ik al eens voor andere verkoop gedaan en biedt geen enkele bescherming. Op halen en contant betalen of ter plekke overmaken zodat ik het zie verschijnen is enige dat ik wil. Helaas zijn de biedingen nog (te) laag en werd ik bestookt in de chat door oplichters in het ‘Engels’. Dus kijk wel of er nog een goed bod komt. Denk dat ik wat meer geduld moet hebben.

Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 22 juli 2020 om 12:45</p>
    je kan ook kijken naar andere websites om te verkopen. Macfreak heeft een vraag/aanbod forum, Tweakers ook.

Dan heb je gelijk een ander publiek te pakken.

Bedankt. Ga ik eens naar kijken.

Bijdrager
    KarelWillem

Artfark op 22 juli 2020 om 14:45

Bedankt voor adviezen. “Gelijk oversteken” heb ik al eens voor andere verkoop gedaan en biedt geen enkele bescherming. … … Helaas zijn de biedingen nog (te) laag en werd ik bestookt in de chat door oplichters in het ‘Engels’…

Ik bepaal voor 95% van mijn advertenties zelf de prijs, en sla het hele ‘bieden’-traject over.

Scheelt je een hoop gedoe.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Artfark

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 juli 2020 om 15:04</p>

Artfark op 22 juli 2020 om 14:45

Bedankt voor adviezen. “Gelijk oversteken” heb ik al eens voor andere verkoop gedaan en biedt geen enkele bescherming. … … Helaas zijn de biedingen nog (te) laag en werd ik bestookt in de chat door oplichters in het ‘Engels’…

Ik bepaal voor 95% van mijn advertenties zelf de prijs, en sla het hele ‘bieden’-traject over.

Scheelt je een hoop gedoe.

Ja lijkt dat ik dat moet doen voorkomt veel onzin vragen (zoals 75 euro bod waar ik 500 verwacht).

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt het inderdaad zelf in best de hand.

Ik zet er altijd duidelijk bij dat de prijs vast staat en niet onderhandelbaar is, én ik niet opstuur, maar thuis te bekijken, en na goedbevonden contant betalen en meenemen.

Op niet serieuze mailtjes reageer ik niet.

Bijdrager
    Artfark

Na vaste prijs op MP gezet te hebben en enkele serieuze gegadigden is hij nu verkocht. Dus duidelijke vaste prijs lijkt goed te werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet mensen niet teveel laten nadenken. .;)

De meeste worden gewoon graag aan de hand genomen, en vinden het fijn als er duidelijkheid is.

Bijdrager
    SvS

Ja sommige mensen en nadenken … dat gaat niet altijd samen haha, maar gefeliciteerd met de verkoop 👍🏼

Bijdrager
    computer space

+1 voor Tweakers. Of Ebay-kleinanzeigen. Zeker als je beetje in oosten woont prima optie. Genoeg Duitsers die geen onmogelijke Duitse typeplank hoeven.

Bijdrager
    Loyd

Als je vraagt of ze het overmaken staat het tegenwoordig gelijk op je rekening ongeacht welke bank. Dus daar kan men je niet meer mee belazeren.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door Loyd.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.