11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    kikilech

Advies: van iMac naar MacBook Pro

Momenteel werk ik op een iMac 27″ (MK482N/A), i5 3.3Ghz, 32GB RAM. Af en toe After Effects, soms FCP en regelmatig Photoshop. 80% van de tijd de gewone business apps.

Echter, ik zou graag mobieler willen zijn en een MacBook willen gebruiken met een extern scherm.

Kan iemand uit ervaring adviseren wat een goede setup zou zijn? Welke MacBook zou een goed alternatief kunnen zijn? Of ga ik er op snelheid op achteruit gezien de 32GB RAM in de iMac als ik moet renderen? Verder zal ik dan ook iets met opslag en poorten moeten doen.

Hoor graag of er iemand is die ook deze transitie heeft ervaren.

Bijdrager
    MadSven

Uit ervaring weet ik dat een desktop het in jouw business gaat winnen van een Notebook.

Als je toch perse mobiel wil zijn kies dan voor de MBP 2017… en anders nog even wachten tot 2019 las ik op de voorpagina;-)

Bijdrager
    sunapple

32GB is de enige echte achteruitgang, verder ga je wel gewoon over op nieuwere processors en in de 15″ MBP naar quad-core i7. Qua benchmarks is een 15″ sneller wat betreft multi-core en vergelijkbaar op single-core. In combinatie met de SSD denk ik dat je wel een toename in snelheid zult merken.

Een 13″ zou ik in ieder geval niet aanraden.

Is het zo dat je al de genoemde taken mobiel wil doen, of zou je ook iMac + MacBook willen overwegen? Dan wordt het een ander verhaal.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Het toetsenbord van de nieuwe Macbook Pro staat bekend om problemen.  (zie andere draadjes)

Bijdrager
    kikilech

<p class=”cite”>sunapple op 16 januari 2018 om 17:54</p>
    32GB is de enige echte achteruitgang, verder ga je wel gewoon over op nieuwere processors en in de 15″ MBP naar quad-core i7. Qua benchmarks is een 15″ sneller wat betreft multi-core en vergelijkbaar op single-core. In combinatie met de SSD denk ik dat je wel een toename in snelheid zult merken.

Een 13″ zou ik in ieder geval niet aanraden.

Is het zo dat je al de genoemde taken mobiel wil doen, of zou je ook iMac + MacBook willen overwegen? Dan wordt het een ander verhaal.

Thanks Madsven, Sunapple en Mac Hammer Fan. Ik wil niet echt wachten tot 2019 dus dat is geen optie. Ik wil mobieler zijn en begrijp dat de 15″ MBP een mooie optie zou zijn. Raden jullie mij dan ook een specifieke configuratie aan? RAM is geen oplossing voor maar wat is een slimme oplossing voor storage die ik ook in mijn tas kan stoppen en waar ik op kan editen?

Bijdrager
    imathijs

Ik ben enkele geleden overgestapt van een iMac naar een 13″ Macbook Pro aangesloten op twee externe beeldschermen. Nooit spijt van gehad, draait als een zonnetje. Daarbij gebruik ik o.a. Adobe CC (PS, AI, ID, MU), Sketch, af en toe FCP etc. Zorg wel dat je voldoende SSD neemt, uitbreiden kan namelijk niet. Ik weet niet precies hoe het werkt met de nieuwe USB C, maar daarmee kun je tegenwoordig volgens mij een prima dock aansluiten met alles wat je nodig hebt.

Bijdrager
    imathijs

<p class=”cite”>imathijs op 17 januari 2018 om 09:11</p>
    Ik ben enkele geleden overgestapt van een iMac naar een 13″

Enkele jaren:-)

Kan de bewerk knop niet vinden……

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>imathijs op 17 januari 2018 om 09:14</p>

<p class=”cite”>imathijs op 17 januari 2018 om 09:11</p>
    Ik ben enkele geleden overgestapt van een iMac naar een 13″

Enkele jaren:-)

Kan de bewerk knop niet vinden……

Je bent niet de enige. Maar blijkbaar zijn er die het wel kunnen.

Bijdrager
    sunapple

<p class=”cite”>kikilech op 17 januari 2018 om 09:09Raden jullie mij dan ook een specifieke configuratie aan? RAM is geen oplossing voor maar wat is een slimme oplossing voor storage die ik ook in mijn tas kan stoppen en waar ik op kan editen?</p>

Met editen vanaf een externe schijf heb ik geen ervaring, maar liefst zou je natuurlijk voldoende interne opslag hebben voor alles waar je op dat moment mee bezig bent. Dan moet je even kritisch naar je huidige data kijken en natuurlijk de prijzen van de SSD’s…

Persoonlijk wil ik niet lager dan 512GB opslag vanwege een Bootcamp partitie en een grote hoeveelheid foto’s. Heck, ik heb 256GB op mijn iPhone!

Moderator
    Night

[Offtopic]

Als het goed is staat de ‘Bewerken’ button onder je bericht, net onder het blauwe woordje ‘Citeer’.

[/Offtopic]

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Night op 17 januari 2018 om 23:20</p>
    [Offtopic]

Als het goed is staat de ‘Bewerken’ button onder je bericht, net onder het blauwe woordje ‘Citeer’.

[/Offtopic]

Bij mij helaas niet in Firefox onder Sierra.

EDIT: Althans niet bij de vorige berichten. Nu wel bij mijn nieuwe. Tof

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.