9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Noest

Advies snelheid internetverbinding

Beste OMT’ers,

Ik ben aan het kijken naar een internetverbinding voor thuis. Tot op heden doe ik alles mobiel, maar dat loopt nu wel een beetje tegen zijn grenzen aan.

Ik download geen films en game niet. Soms kijk ik wel iets op youtube.

Verder zal ik vooral gebruik maken van een VpN-verbinding met mijn werk en daar office-gerelateerde bestanden gebruiken.

Ook zal ik mailen en af en toe een update uitvoeren.

Volstaat een verbinding van 20 Mb/s? Of is dat echt niet meer van deze tijd en veel te langzaam?

Ik zie momenteel een aanbieding bij tele2

https://www.tele2.nl/thuis/internet/

Eerste 8 maanden 10€ per maand voor 20 Mb/s, daarna 23€. Is dat wat? Of is het slechts duurkoop uiteindelijk?

Hebben jullie andere tips?

Alle hulp is welkom:)

Bijdrager
    fixar

Kijk bij het bepalen van je keuze niet alleen naar de beloofde downloadsnelheid (hierboven dus 20 Mbps) maar óók naar de UPloadsnelheid die er geboden wordt. Zeker wanneer je via VPN een verbinding wilt opzetten naar de zaak is het prettig als het verkeer beide kanten op een beetje vlot verloopt. Zelf zou ik liever die 4Mbps hebben voor de upload dan de toch wel karige 1 Mbps bij dat voordeligste abonnement.

Is het trouwens de bedoeling om alleen voor een internetverbinding te gaan of wil je (later) ook andere diensten (telefonie/tv) afnemen van dezelfde of een andere provider?

Check ook even of de door jou gewenste snelheid op jouw adres ook leverbaar is… Als je erg afgelegen woont of heel ver van de telefooncentrale dan kan een (A)DSL lijn nog wel eens wat minder snelheid leveren.

Bijdrager
    GrannySmith

Voor de toepassingen die je noemt is 8 Mb al voldoende, heb ik hier en ik doe precies wat jij noemt. Maar, zoals @fixar zegt; let op uploadsnelheid. Wil je backups “in the cloud” ga dan voor de hoogsthaalbare upload.

En kies een beetje toekomstvast abonnement; wie weet wat je morgen allemaal wilt.

Bijdrager
    Noest

Dank voor je reactie.

Wat je zegt over de uploadsnelheid is goed om te weten, dank voor je tip:)

Ik ben niet van plan om andere diensten af te gaan nemen, het gaat mij puur en alleen om internet, grotendeels zakelijk, met wellicht heel af en toe iets van een filmpje en de gebruikelijke updates van programma’s en OSX, alhoewel ik die laatste ook gewoon op mijn werk zou kunnen doen.

Dus eigenlijk gaat het vooral om het soepel werken van VPN. Ik ga nog eens rondkijken, maar ik vind het allemaal nogal behoorlijk aan de prijs eerlijk gezegd:(

Het kan geleverd worden op mijn adres, Amsterdam Centrum.

Bijdrager
    computer space

Ga gewoon van triple-play voor weet ik veel hoeveel hectoeuro/maand, naar single-play glas: 60/60 is er al voor 36€. Die TV/telefoon komt via data wel weer binnen.

Bijdrager
    Noest

@computer space Helemaal volgen doe ik je niet met triple- en singleplay. Maar ik geloof je graag:)

Waar is dat abonnement van 36€?

Toch vind ik dat nog steeds best veel centen:(

Bijdrager
    Noest

Er bestaat ook de mogelijkheid bij tele2 om voor 2€ je snelheid op te hogen naar tot 40Mb/s. Maar nergens was een upload-snelheid te vinden.

Ik gaan stoeien met hun virtuele assistent, en uiteindelijk maar gevraagd of ik met een medewerker doorverbonden mocht worden. Dat mocht:)

Toen kwam het antwoord wat sneller;) de snelheid is tot 6Mb/s. Dus dat zou in het geheel niet zo’n slechte optie zijn. Heb het tot nu toe iig nergens goedkoper gevonden.

Of verkijk ik me nu op mijn gebruik? En heb ik eigenlijk meer nodig?

Bijdrager
    makasa

als je veel met VPN werkt is de snelheid al helemaal voldoende. VPN is over het algemeen ook beperkt met betrekking tot de snelheid.
    Bij mij is dat bijvoorbeeld 2 Mb/s. Kijk eens welke snelheid je VPN maximaal heeft.

Bijdrager
    Noest

Dank je @makasa. Onze VPN zit idd ook rond de 3 Mb/s. Dus dan is het 10€ + 2€ abonnement voldoende.

Ik kan er ook niet echt een buil aan vallen:)

Ga het maar eens bestellen en kijken hoe het gaat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.