6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Astridfrance1

advies RAM uitbreiden iMac (21,5-inch, eind 2009)

Hallo allemaal,

zou iemand mij kunnen helpen met advies/weblink om mijn geheugen te verhogen van mijn Imac?
    Ik wil wel gelijk iets goed bestellen zodat ik het ook zonder problemen kan installeren.
    de gegevens van mijn Imac zijn:

iMac (21,5-inch, eind 2009)
    processor:3,06 GHz Intel Core 2
    Duo4 GB 1067 MHz DDR3 (maar met plaats voor nog 2x2GB)

en kan ik meer dan 2×2 erbij plaatsen ?dus 2×4 of zo?
    Ja sorry hoor misschien vraag ik iets stoms maar is ook voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen.
    Bedankt alvast voor jullie advies.
    Astrid

Bijdrager
    Moltie

Als het goed is betreft dit een iMac model 10.1 (te zien onder ‘over deze mac’ –> ‘systeemoverzicht’ –> ‘modelaanduiding’.)

Deze iMac kan maximaal ge-upgrade worden naar 16GB, er zijn 4 slots beschikbaar voor 4x4GB.

Bijdrager
    TheBigZ
    Sleutelbeheerder
    Night

Wil je niet teveel geld uitgeven, kan je ook upgraden naar 10GB door slechts 1 setje van 2x4GB in de vrije slots te plaatsen en de 2x1GB gewoon laten zitten.

Bijdrager
    Beech

Ik heb ook zo’n iMac en jaren geleden er 2×4 GB bijgezet, dus nu 12 GB, maar heb zojuist een late 2015 27″ iMac gekocht omdat mijn Sony video’s te complex werden voor een duocore. Dus mijn vraag is: waarom wil je er geheugen bijplaatsen ?

Sleutelbeheerder
    Night

Tsja…. ik zou ook liever investeren in een iets meer up-to-date CPU en in ieder geval een SSD. Dat zal aanmerkelijk meer snelheidswinst opleveren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.