5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Powerpuppy

advies over nieuwe harde schijven

Ik heb een dual G5 met twee 160 gb harde schijven, deze zijn m.i. de traagste factor in de machine,
    wat zijn de snelste schijven met minimaal 250 GB die ik het beste kan gaan inbouwen ? De schijven worden te klein en eigenlijk wil ik de tweede als back-up gaan gebruiken want mijn itunes ne mijn iphoto bestanden wil ik niet kwijt.

Bijdrager
    zAo

Ik neem aan dat je nu al 2x een 7200rpm 8MB disk hebt?
    Snellere schijven zijn er wel (10000 rpm), maar groter dan 72GB zijn die er niet meen ik. Ik ben dan ook bang dat je aan RAID moet gaan denken.

Bijdrager
    computer space

Serial ata schijven, eventueel met 10000 toeren. Wanneer je ze RAID 0 schakelt (schrijft op beide schijven de helft van een bestand weg) wordt het nog bijna 2x zo snel. Wel gevaarlijk bij crashes, omdat meteen beide schijven onbruikbaar zijn.

Inactief
    Anoniem
    ”zAo”

Snellere schijven zijn er wel (10000 rpm), maar groter dan 72GB zijn die er niet meen ik.

Western Digital Raptor X 150 GB 10.000 RPM is er wel degelijk!:wink:

Bijdrager
    a la Mac
    ”diotav”
    ”zAo”

Snellere schijven zijn er wel (10000 rpm), maar groter dan 72GB zijn die er niet meen ik.

Western Digital Raptor X 150 GB 10.000 RPM is er wel degelijk!:wink:

Leuk om te horen maar zoals aangegeven wilt de naaier niet lager gaan dan 250 GB.

Wat ik mij afvraag is: wie gewoon iTunes en iPhoto gebruikt heeft toch geen nood aan meer dan 320 GB (of 500 GB, zie zijn onderschrift), duale G5, 4 GB geheugen… Ja, een Mac Pro zou nog sneller zijn maar ik vrees dat U nu veel zal moeten neertellen om een écht snellere computer te hebben…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.