30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    noxius

Advies over aanschaf PC laptop?!

Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project.

Helaas mag ik geen mac aanschaffen, dus wordt het een pc en dan wel een laptop. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb wat voor een laptop goed is… zou iemand mij kunnen adviseren?

Ik heb al bij http://www.mycom.nl gekeken, maar zie nogal grote verschillen…

overigens is het max. bedrag 1415,- euro…

dank!

Bijdrager
    Shark-o

Het mag geen Mac zijn? Hoezo dat? Wat voor motivatie heeft jouw baas daarvoor en waar bemoeit hij zich mee?

Een Mac is toch ook gewoon een Personal Computer en als jij nou graag (prive!!!) op een mac werkt, waarom zou jouw baas daar dan bezwaar tegen kunnen hebben?

Rare gang van zaken hoor. Voor de belastingdienst maakt het echt niet uit wat je bestelt, ik heb zelf ooit eens in het kader van PC-prive een printer, cd-brander en extra geheugen aangeschaft.

Bijdrager
    GodzillaPresley

Jammer dat je mac mag aanschaffen, maar ik hoor goede verhalen over de Sony Vaio serie.

”Shark-o”

Het mag geen Mac zijn? etc.

Sommige bedrijven regelen een pc-prive project met bepaalde leveranciers. En niet iedere leverancier heeft Apple spullen in de catalogus staan.

Bijdrager
    Esquare
    ”noxius”

Gezien de toekomstige bezuinigingen adviseerde mijn baas mij om komende week nog snel gebruik te maken van het PC-Prive project.

Dan heb ik nieuws voor je (zojuist op het radionieuws gehoord): de pc-privé regeling is vandaag met onmiddellijke ingang afgeschaft. Men wil voorkomen dat heel Nederland nog ff een pc aanschaft.

:lol:

[Edit: het staat nu ook op Teletekst]

Pc-privéregeling per direct gestopt

DEN HAAG De pc-privéregeling is vandaag
    met onmiddellijke ingang afgeschaft.
    Minister Zalm heeft dat na afloop van
    de ministerraad bekendgemaakt.

Het kabinet wil de opbrengst van 280
    miljoen euro gebruiken om de koopkracht
    van de minima te repareren.

Werknemers konden via de regeling,die
    werd ingevoerd om het pc-gebruik te
    bevorderen,fiscaal gunstig een computer
    aanschaffen.

Het kabinet maakt per direct een einde
    aan de regeling om te voorkomen dat
    werknemers nu alsnog massaal een pc
    gaan aanschaffen.

Bijdrager
    japser909

gwoon naar mycom gaan die zijn el cheapo… ga voor de toshiba… 3 ghz….. en verder…heeft het te maken met M$ licenties ?
    dan snap ik het nml…. :( 8)

Bijdrager
    Deskman

De beperkingen zijn wel van je baas afkomstig, niet van een PC-privé regeling.

Bij een PC-privé project betaal je uiteindelijk toch ook nog zelf mee, dus het is een beetje rare eis. Ik zou ze toch nog eens proberen uit te leggen dat een PC niet zoveel zin heeft. Net zoiets als een auto van de zaak als je geen rijbewijs hebt.

Bijdrager
    japser909
    ”Deskman”

Bij een PC-privé project betaal je uiteindelijk toch ook nog zelf mee, dus het is een beetje rare eis. Ik zou ze toch nog eens proberen uit te leggen dat een PC niet zoveel zin heeft. Net zoiets als een auto van de zaak als je geen rijbewijs hebt.

wat zeur je nou ?
    auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc… ? :x wat een lariekoek…

Bijdrager
    markclausing

je mag/mocht toch gewoon bij elke leverancier een pc bestellen ongeacht je werkgever? want het is een regeling die op zich door de overheid wordt aangeboden. (of zeg ik iets heel raars?) Want je mag wel weer elke pc laptop kopen die je wilt van 1 van de 300 verschillende pc merken? ?

het heeft misschien meer te maken met het netwerk op je werk. Dat die helpdesk alleen windows snapt.

verder zou ik kijken op http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72
    daar staan gebruikerservaringen van de bekendste laptops. steek er wat tijd in en je hebt voor minder geld een betere laptop, die beter bij je wensen/budget aansluit.

Bijdrager
    teddibeer
    ”Deskman”

hahaha… klopt!

Bijdrager
    Esquare
    ”markclausing”

je mag/mocht toch gewoon bij elke leverancier een pc bestellen ongeacht je werkgever? want het is een regeling die op zich door de overheid wordt aangeboden.

Inderdaad: vorig jaar is mijn Powerbook nog op die manier gesubsidieerd. Maar het maakt nu allemaal niks meer uit, want de regeling bestaat niet meer.

Bijdrager
    teddibeer

trouwens wat doet dit onderwerp hier eigenlijk … om je rot aan te ergeren

Bijdrager
    Deskman
    ”japser909″

wat zeur je nou ?
    auto zonder rijbewijs is gelijk aan het aanschaffen van een pc… ? :x wat een lariekoek…

Get a life…

Bijdrager
    sarasin
    ”GodzillaPresley”

Jammer dat je mac mag aanschaffen, maar ik hoor goede verhalen over de Sony Vaio serie.

heb zelf ook een sony vaio en ben er zeer tevreden over. qua design & gebruik .. maar ja windows Xp het is en blijft onderhoudsgevoelig…

Bijdrager
    japser909
    ”Deskman”
    ”japser909″

wat zeur je nou ?

Get a life…

wow…. stoere jongen met leuk speelgoed maar geen hersens… :innocent:

Bijdrager
    teddibeer
    ”Deskman”
    ”japser909″

wat zeur je nou ?

Get a life…

:)

Bijdrager
    GodzillaPresley

Goh, ik denk dat noxius erg veel aan jullie bijdragen heeft.:roll:

Bijdrager
    wjgmspeedy

Snelle actie van het kabinet. Ik dacht dat alles in Nederland door een eindeloze ambtelijke molen moest. Zo zie je maar, als de ministers iets willen kan het gisteren nog geregeld worden. :evil:

Bijdrager
    teddibeer
    ”noxius”

Helaas mag ik geen mac aanschaffen, dus wordt het een pc en dan wel een laptop. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb wat voor een laptop goed is… zou iemand mij kunnen adviseren?

dank!

U zou ook uw baas ipv een pcprive een mac kunnen vragen, want pcprive is eigenlijk een soort van salarisverhoging (denkt je baas) waar de werknemer (jij dus) blij mee bent (en voor mee betaalt) Advies: Baas mac kopen (btw aftrekken) mac thuiszetten (jij blij) (baas blij)

Bijdrager
    markclausing

ja, koop gewoon een mac. daar wordt je zelf veel gelukkiger van en dan heeft het topic hier ook nog zin;)

en anders raken we weer een forumbezoeker kwijt aan een van de vele windows-problemen-en-klachten-forums.

Bijdrager
    sarasin
    ”teddibeer”
    ”noxius”

dank!

bestel een apple bij een apple dealer en zeg dat ie de mac in 2 aparte Nota’s moet afhandelen. Hiermee bedoel ik stel dat je een mac van 2000 E koopt dan splitst hij de dat bedarg in 1415 E en in e585 . De 1e nota aan je werkgever de tweede betaal je zelf zo heb je een mooie mac en kunb je de 585 belastingvrij kopen:D

Bijdrager
    teddibeer
    ”johnny_cash”
    ”teddibeer”
    ”noxius”

dank!

bestel een apple bij een apple dealer en zeg dat ie de mac in 2 aparte Nota’s moet afhandelen. Hiermee bedoel ik stel dat je een mac van 2000 E koopt dan splitst hij de dat bedarg in 1415 E en in e585 . De 1e nota aan je werkgever de tweede betaal je zelf zo heb je een mooie mac en kunb je de 585 belastingvrij kopen:D

Hoe lekker doet de belastingdienst het trouwens met de mac-gebruiker???

Bijdrager
    teddibeer
    ”noxius”

dank!

je kunt beter investeren ipv bezuinigen (da’s het verschil)

Bijdrager
    Esquare

Vergis ik me, of slaan de reacties zo langzamerhand nergens meer op?

:innocent:

Bijdrager
    Pleeborstel

Als je een PC moet hebben dan raad ik je aan bij Dell te kijken. Voor 1415 euro heb je daar meer laptop dan bij Mycom. Neem dan wel een Centrino want die Pentium 4 uitvoeringen zorgen ervoor dat je accu na een uur leeg is terwijl zo’n desktopprocessor niet sneller is dan een Centrino. De Centrino-laptops van HP zijn trouwens ook wel mooi. Bij Dixons zag ik er eentje voor 1300 euro. Liever heb ik dat je een Mac koopt maar als het perse een PC moet zijn denk ik dat je bij Dell het meeste waar voor je geld krijgt.

Bijdrager
    teddibeer
    ”Esquare”

Vergis ik me, of slaan de reacties zo langzamerhand nergens meer op?

:innocent:

dat is aan u; principekwestie

Bijdrager
    markclausing

het wordt inderdaad steeds zinlozer, aangezien de pc-prive regeling niet meer bestaat… :innocent:
    dus niets houdt je nu tegen om een mooie ibook/powerbook te gaan kopen.:D

Bijdrager
    teddibeer
    ”markclausing”

het wordt inderdaad steeds zinlozer, aangezien de pc-prive regeling niet meer bestaat… :innocent:
    dus niets houdt je nu tegen om een mooie ibook/powerbook te gaan kopen.:D

dat is wat ik bedoel; ga voor het mooiste

Bijdrager
    Freek.
    ”Esquare”

Vergis ik me, of slaan de reacties zo langzamerhand nergens meer op? :innocent:

Inderdaad, want zoals gezegd is het PC-privé project vanaf vandaag 17.00uur afgeschaft. En dat was de basis van de vraag van noxius.

Bijdrager
    Deskman

Precies… 20 minuten te laat.

Fijn, zo’n regering waar je van op aan kunt.

Bijdrager
    teddibeer
    ”FreekMac”
    ”Esquare”

Vergis ik me, of slaan de reacties zo langzamerhand nergens meer op? :innocent:

Inderdaad, want zoals gezegd is het PC-privé project vanaf vandaag 17.00uur afgeschaft. En dat was de basis van de vraag van noxius.

gooi je haar los en doe iets geks…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.