11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    @fterclub Zino

advies opstelling

hallo…

loop al paar jaar met de gedachte om zelf muziek te gaan maken via de pc.
    een keer bij een vriend gezien hoe hij met FL muziek deed maken en heb dit eigenlijk altijd in me gedachte gehouden. (zal FL niet noemen meer trouwens)

kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen waar je moet beginnen ??
    heb er de ballen verstand van zie alleen een hoop moeilijke woorden wat ik doe google n en er zo achter komen wat t betekent

heb gisteren via internet de imac besteld 17″ en dan de goedkoopste uitvoering met 1024 mb geheugen. is de geluidskaart voldoende voor deze toepassing?

kan redelijk goedkoper aan de behringer bcf2000 & bcr2000 komen. (of zijn andere controllers beter ? rond dezelfde prijs?)
    wat voor hardware heb ik nog meer nodig/zou handig zijn?? wil dr zowiezo gelijk hardware bij hebben omdat ik eerst via dj app muziek heb gemaakt maar alles verkocht.(behalve me denon set 2/dn-s3500 dn-x1500) ben knoppen gewend en wil dit zo houden!

zat zelf voor software te denken aan reason, logic, ableton live. (je lees deze samenstelling vaak hier)
    heb reason 3.0 en ableton al gekocht (illegale rip) (logic toevallig iemand :sealed: :sealed: sorry) bevalt t me en is t mijn smaak dan koop ik t zeker in de winkel, om up to date te blijven.

wat raden jullie deze starter aan ? voordat ik straks weer spullen koop in een impulsieve bui en achteraf blijkt dat ik er niks aan heb…..

me muziek styl is: techno, jumpstyle,tunnel trance, tribal techno

weet dat t wel ff duurt om alles onder de knie te krijgen maar als je ergens mee begin kan je t beter gelijk goed doen vind ik. dus ik onderschat niks voor de mensen met opmerkingen.

kan iemand mij misschien helpen en uitleg geven?

mvg wesley

Bijdrager
    vogel

Behringer zou ik mijden als de pest. Waarom? Omdat, naar mijn en andere ervaringen, duidelijk is wat de prijs drukt. Het is gewoon geen duurzaam spul, maar als iemand anders een andere ervaring heeft, dan hoor ik die graag. Voor mij in geen geval Behringer.
    Verder moet je je afvragen hoe je je geluid gaat invoeren. Via een masterkeyboard (soort piano zonder eigen geluiden)? Via een microfoon? Via allerlei samples?
    Als je niet van alles tegelijk met meerdere ingangen gaat opnemen, dan voldoet de iMac zelf prima, maar de ingebakken “kaart” is niet meer dan redelijk.
    Voorlopig kan je er al tegen met Ableton Live en Reason, zeker voor trance. Ga daar eens mee aan de slag en kijk dan verder.

Bijdrager
    @fterclub Zino

ik ben van plan om dit hele gebeuren te gebruiken om als extra toevoeging bij me mix of er een hele mix mee te maken.
    ik werk alleen met samples/loops heb ongeveer 70.000 uur muziek van discotheken en een radiostation gekregen op mp3 dvd’s /hardeschijven dus genoeg data om te knippe en te plakken!!
    kan dit ook vanaf harde schijven?? dus de schijf openen en importeren naar reason of able?

weet iemand een degelijke goedkope vervanger voor de behringer shit want ben hier zelf ook niet zo happig op.
    dit is veel makkelijker als je aan t mixen ben, ipv met je muis knopje zoeken en vaak is t niet de juiste precieze afstelling wat je wilde doen dan denkik ?
    hier heb ik dan geen tijd voor…

bedankt voor de 1e reactie want hoor t liever van mensen uit de praktijk dan verkopers praatjes

mvg

Bijdrager
    rogerpaolo

ik ben zelf ook niet zon behringer fan, maar die 2 controllers lijken me best ok. er gaat geen audio doorheen, ze sturen slechts midi uit, en zo spannend is dat niet. Ik ben zelf ook aan het overwegen om die behringer bcr 2000 te kopen. ik gebruik een yamaha 01x als DAW controller, maar het lijkt me wel prettig om mn plugs met een apart kastje te bedienen

als je nou kijkt naar een dure broer van de controllers, de mackie control: die stond bij mij op school (op de SAE) en ik vond het maar een crappy apparaat voor wat voor geld je ervoor moet neerleggen.. erg dure muis zeg ik dan.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Als muziek maken voor jou betekent : knippen, plakken en remixen, dan lijkt mij Ableton heel geschikt.
    Reason vergt toch al meer midi, programmeer en apparatenkennis, maar levert wel heel goede samples en sounds mee.
    Logic is het meest compleet van alle paketten, maar ook het meest gecompliceerd. In feite moet je in Logic alles zelf maken en configureren, want je begint echt met een blanco werkveld. Super-programma als je veel werkt met midi, software-instruments en audio(recording&editing).

Trouwens, niet echt handig dat je twee dezelfde draadjes hebt geopend…:?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Als muziek maken voor jou betekent : knippen, plakken en remixen, dan lijkt mij Ableton heel geschikt.
    Reason vergt toch al meer midi, programmeer en apparatenkennis, maar levert wel heel goede samples en sounds mee.
    Logic is het meest compleet van alle paketten, maar ook het meest gecompliceerd. In feite moet je in Logic alles zelf maken en configureren, want je begint echt met een blanco werkveld. Super-programma als je veel werkt met midi, software-instruments en audio(recording&editing).

Trouwens, niet echt handig dat je je vraag stelt in 2 verschillende draadjes…:?

Bijdrager
    @fterclub Zino

ja dat is inderdaad een dure muis! maarja als t sneller gaat en je heb meer “feeling” met afstellen

in principe kan je dan blind afstellen want je voel de markering aan de knop en draai m tot gewenste stand. toch???

met een muis is vaak dat de draaiknop niet geleidelijk of niet precies draait en als je dan net een sampler/loop in je mix wil knallen sta je aardig voor schut als t harder zachter harder gaat….

ik vind de behringer er eigenlijk ook niet slecht uitzien. alleen ja de draaiknoppen en faders zit veel speling in! ben van t weekend wezen kijken en ga dr nog eens goed over nadenken of ik niet door ga sparen voor meer kwaliteit.

iemand nog een oplossing voor me geluidskaart dit geluid zou matig zijn. wat is beter??
    het is de bedoeling dat de geluidskaart op mijn denon dnx1500 komt via tulp op gewoon een lijningang.

Bijdrager
    @fterclub Zino

ja ik weet t niet handig…
    ik kan ook ZELF muziek maken tenminste “zelf” uit de databank van me roland mc-909
    en welke dj maakt zelf muziek? op de paar na dan, zelfs tiesto heeft af en toe ritme’s strijkerloops die verdomd veel op bestaande samplers/loops lijken!
    maar dat is misschien een stap verder voor mij om via hardware eigen sound temaken….

maar nu wil ik zo gaan werken
    ik pik daar een bass van daar een voice uit een nummer en daar weer dat van enz en voeg alles bij elkaar alles gelijk laten lopen en afstemmen op elkaar scratcen, effecten enzz

of ik gebruik het erbij als ik bezig ben met me 2 denon dn-s3500 cd spelers en mengpaneel

dat is toch volgensmij de definitie van dj?? tenminste deze tijd! voor mijn tijd hadden ze mengpaneel 2 doodgewone cd spelers en een cassette desc en toen noemden ze dr eigen al dj

Bijdrager
    Hanky Dussen

Okee, Ableton Live dus ! 8)

Bijdrager
    vogel

Helemaal mee eens. Live is voor jou! Nu nog een vervanger voor Behringer. Zijn dit MIDI controllers? Dan zit ik al snel aan M-Audio te denken. Is ook niet zo duur, maar zit wel lekker in mekaar.
    Klik…

Bijdrager
    @fterclub Zino

oke bedankt man:D
    ziet er inderdaad beter uit als behringer! en prijs valt ook mee thnkx

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.