23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    rApple

Advies nodig! Welke speakers kopen?

Beste mensen,
    voor onze eerste iMac in oktober wil ik graag goeie speakers hebben. Ik keek eerst naar de Harman/Kardon Soundsticks maar die valt bij mij af. Ik vind het design mooi, maar vind hem niet passen bij de nieuwe iMacs. De Bose Companion® 3 past er wel meer bij, met die kleuren.

Ik kies dus waarschijnlijk de Bose Companion® 3. Hebben jullie nog tips over andere goede luidsprekers? Ik kijk niet naar prijs, maar mijn budget is maar 300 euro. Als de Bose dus iets beter geluid heeft dan de Harman/Kardon, en die 100 euro goedkoper is. Dan neem ik nog degene met het betere geluid, dus de Bose.

EDIT:
    Ik heb gekozen!
    Ik neem de Roland Edirol MA-15DBK , ongeveer 180 euro voor een set. (2.0)

Is hetzelfde als de Edirol MA-15D maar dan in het zwart!

Bijdrager
    Geitekaas

Doe jezelf een groot plezier en kies een set monitorspeakers. Ga naar een muziekhandel en kies, zeker als je 300 euro wilt uitgeven iets dat goed geluid produceert. Een paar Fostex bijvoorbeeld kost al de helft en klinkt vele malen beter.
    Bijdeweg: Een monitorspeaker heeft een eigen voeding en versterker. Je kunt ze zo duur maken als je wilt. Ze worden gebruikt in opnamestudio’s.

Veel plezier en succes.

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, zo’n monitor speaker zou ook mijn voorkeur hebben. En dan heb je ook een gewone 2.0 setje, en niet zo’n 2.1 setje (dus met een aparte woofer). Maar smaken verschillen nu eenmaal.

Bijdrager
    JJmac

rApple

Kijk hier eens naar.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?mco=94656495&nplm=TC539

Edit;
    Apple geeft de site niet weer, kies audio&speakers en kijk bij Edirol er staan er twee.
    Zeer goede studio luidsprekers.

Bijdrager
    Geitekaas

http://www.fostexinternational.com/docs/music_products/pm_series_mkII.shtml

Om er maar eentje te noemen. Maar er zijn er vele hoor.

Bijdrager
    KarelWillem

Zal ongetwijfeld prima klinken.

Ik geloof echter dat het design belangrijk was (zie eerst bericht).

En om nu te zeggen dat twee van die zwarte blokken op je bureau naast je mooie iMac ideaal is?

Bijdrager
    rApple

Beste mensen, bedankt voor de tips.

Ik zou er graag meer willen ontvangen. Welke speakers bevelen jullie mij aan? Merk + Type

Ze moeten wel een beetje bij de iMac passen. Die Edirol vind ik een beetje te lomp daarvoor.

Bijdrager
    Geitekaas

Tja.. Ik vind het design van die zwatre ‘blokken’ juist mooi. Ze zijn mooi glanzend. Ik heb ze naast mijn 24″ iMac staan en het ziet er best goed uit!

Geblokkeerd
    Anoniem

@rApple,
    misschien wat ruw, maar misschien kun je zelfs op de online DJ-stores kijken, New-Line bijvoorbeeld, staan wat goede voor elk budget (vind ik dan)

Bijdrager
    rApple
    ”Geitekaas”

Tja.. Ik vind het design van die zwatre ‘blokken’ juist mooi. Ze zijn mooi glanzend. Ik heb ze naast mijn 24″ iMac staan en het ziet er best goed uit!

Heb je het over de Fostex of Edirol, de Fostex passen idd goed bij de nieuwe iMac, vanwege de zwarte glans.

Bijdrager
    sundance

Google eens op Bose. Je krijgt dan aardig wat ervaringen van anderen. Bose heeft typisch uitgesproken voorstanders en tegenstanders. Audiofielen (wat ik niet ben) verketteren de Bose producten. Teveel marketing, te weinig geluidskwaliteit. De Bose-systemen die ik tot nu toe gehoord heb in winkels en bij een enkele kennis vond ik persoonlijk goed klinken. Maar nogmaals, ik ben geen audiofiel.

Ik heb de Klipsch Promedia 2.1 set. Geweldig geluid. Dit setje heeft altijd geweldige recensies gehad. Er is niet makkelijk aan te komen, maar zo nu en dan zie je ze op Marktplaats voor prijzen rond de 150 euro. Er is ook een 2.0 setje, dus zonder subwoofer die erg goed schijnt te zijn (zelf niet beluisterd). http://www.audioimport.nl/promedia/promedia%20HFDPAG.html
    Maar ook merken als JBL, Altec Lansing maken goed spul.
    Voor prijzen zie http://tweakers.net/pricewatch

Succes met het kiezen!

Sundance

Bijdrager
    Geitekaas
    ”rApple”
    ”Geitekaas”

Heb je het over de Fostex of Edirol, de Fostex passen idd goed bij de nieuwe iMac, vanwege de zwarte glans.

Inderdaad, de Fostex:-)

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik heb zelf de Logitech z2300

Wat een fantastisch geluid. THX gecertificeerd.
    150 euro

Bijdrager
    Indomarco

Ook al passen de H/K Soundsticks niet. In de koopjeskelder van Correct Rotterdam staan ze voor 99 euro. Scheelt weer 100 euro in vergelijking met de Applestore.

Bijdrager
    fatboysmart

Deze misschien… Ook RVS. Altec Lansing FX6021 voor 249 euro in de apple store.

Bijdrager
    rApple

Ik zoek goeie 2.0 monitorspeakers

In welke winkel is de Fostex te vinden? Bij Zwolle aub

Bijdrager
    mvdenberg

Kijk eens bij feedback. Zit o.a. in Apeldoorn. Hebben ze ook mooie monitor speakers. Volgens mij geen vostex.
    http://www.feedback.nl/?id=52&q=monitor

Bijdrager
    discgolf

Zelf bose mediamate 2.0 tweedehands gekocht. Onopvallend blauw/grijs metalic, zeer compact en een fantastisch geluid zowel zacht als hard. Je kunt er nog twee boxen aan koppelen en er is nog een koptelefoon aansluiting aan de voorkant. Iets makkelijker dan achterop de I-mac. En je kunt het geluid naar je eigen smaak aanpassen met de equalizer van I-tunes. Voor mij zit er standaard te veel bas in voor mijn werkkamer en dat kan je filteren. Ik heb ze wel eens meegenomen naar een feest samen met mijn I-book. Je kunt het volume lekker opendraaien, het blijft een goed geluid.

Bijdrager
    rApple
    ”discgolf”

Zelf bose mediamate 2.0 tweedehands gekocht.

Wat een verouderd design:P

Sorry!, maar kzag het op Google afbeeldingen.

Bijdrager
    strigoi

Even gebruik maken van dit topic:

Ik wil binnenkort mijn JBL Creature II 2.1 set gaan vervangen voor een betere set. Bedrag dat ik er maximaal aan wil uitgeven is 250-300 Euro. De speakers worden gebruikt voor het luisteren van muziek (Elektronisch tot Rock), af en toe een game en regelmatig film kijken. Het setje wordt gewoon aangesloten op een Macbook Pro en ik wil geen set waar een versterker voor nodig is. Na nalezen van een aantal topics komen deze speakers over het algemeen positief naar voren:

Harman Kardon Soundsticks II
    Altec Lansing FX 6021
    Bose Companion 3

Nog meer suggesties? Ik ben zelf een audio leek. Hoe zit het trouwens met kabels van deze speakers? Is er nog een verschil tussen optische kabels en meegeleverde kabel? Zijn optische kabels sowieso een no-go bij deze sets?

Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan? Ik heb de Harman Kardon / Bose Companion 3 al een keer in de winkel gehoord (helaas los van elkaar dus heb ze niet met elkaar kunnen vergelijken). Harman Kardon en Bose geven beide een goed geluid. Bovendien ben ik ook erg benieuwd naar de Altec Lansing.

Bijdrager
    mark-a-mac

Kijk eens bij http://www.audioengineusa.com/. Heeft ook op dit forum meerdere gelukkige gebruikers.

Bijdrager
    k5052

Jaa, inderdaad de audioengine A2/A5 zijn wel redelijk speakers gezien de reviews etc.
    Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de audioengine a2 en een setje micropods SE (actieve +passieve).

Inactief
    Anoniem

Mijn collega heeft laatst deze gekocht en even laten horen op kantoor.

Werkelijk een waanzinnig sprankelend geluid voor deze speakers.

http://www.mp3shop.nl/product/33392/logitech-z-10-interactive-speaker-system.html

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.