9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Played23

advies nodig itunes

Nu ik al mijn muziek en films in itunes heb wil ik graag het volgende.
    Door thuisindeling kan films en muziek afspelen op mijn apple tv en ipad maar moet altijd itunes open staan op de mac.
    Kan dit niet anders dat de mac niet meer aan moet staan.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Ir.Bob

Er zijn verschillende oplossingen voor, maar er zal altijd ‘iets’ aan moeten staan. Je kunt bijvoorbeeld een NAS (netwerkschijf) kopen waarop de muziek staat, maar dan moet die altijd aan staan. Of je kunt gebruik maken van iTunes Match, maar dan moet je altijd internetverbinding hebben.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Of iCloud.

Bijdrager
    Ir.Bob

@iKweethetbeter: Een functie die in de officiële benaming inderdaad iTunes Match heet en hierboven al even werd aangestipt.

Bijdrager
    Stirf

En hoe krijg je je muziek in de cloud? Juist door Match en dat is wat de ingenieur ook zegt. Overbodige reactie dus.

Edit: de ingenieur was me al voor.

Bijdrager
    Played23

In icloud zou een oplossing zijn las ook iets over een time capsule
    werkt via je netwerk heeft iemand hier ervaring mee.
    Lijkt me mooie oplossing

Bijdrager
    Stirf

Je complete iTunes library naar je TM kopiëren en vervolgens iTunes opstarten met ALT ingedrukt en je bibliotheek selecteren. Let er wel op dat het opstarten van je TM schijf een aantal seconden duurt, dus je verliest snelheid bij het openen van iTunes en daarbij komt ook nog de latency van je netwerk. Ook bij deze oplossing moet Itunes dus aan staan.

Bijdrager
    Wanamaca

iTunes Match is geen optie voor films,

ik heb een externe hardeschijf aan mijn time capsule hangen met al mijn films, maar voor muziek laat ik men mac gewoon aanstaan. Dan zou je dus iTunes Match voor de muziek kunnen gebruiken, maar als niet wil betalen zou ik niet weten hoe je het anders makkelijk zou kunnen regelen.

Bijdrager
    macpro

Ik heb een Mac mini voor dit doel aangeschaft. Die staat ergens in een hoekje met flink wat schijfruimte via een Drobo. iTunes bevat ook hier alle muziek en films en stuurt dat door het hele huis.
    Dit geeft naar mijn mening meer flexibiliteit dan een NAS en het stroomverbruik van een mini is ook iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.