7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    deeeny

Aankoop-advies iMac nodig

hallo lezers,

ik ben van plan een IMac te kopen en wel de volgende
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-imac-21-mk142n-a-cto-1421155.html

het gaat hierbij om een iMac 21 inch

Processor: Intel Core i5
    Processorsnelheid: 1,6 GHz
    Processorsnelheid met turbo: 2,7 GHz
    Aantal processorkernen: 2
    RAM type:DDR3
    Werkgeheugen:8 GB 1867 MHz
    Grafische kaart: HD Graphics 6000
    Totale opslagruimte: 1 TB Fusion Drive 5400 rpm , SATA 6 Gbps
    Solid State Drive (SSD): ja

ik wil deze IMac gebruiken voor dagelijkse dingen zoals internet.
    daarnaast gebruik ik Photoshop voor het ontwerpen van posters en visitekaartjes e.d.
    en ik wil mijn GoPro hero 4 silver filmpjes monteren. (voornamelijk vakantie en sport filmpjes)

nu is mijn vraag: Is deze iMac daar geschikt voor?

ik wil jullie alvast bedanken voor jullie tijd.

Bijdrager
    TheBigZ
    deeeny op 28 juni 2016

en ik wil mijn GoPro hero 4 silver filmpjes monteren (voornamelijk vakantie en sport filmpjes).
    nu is mijn vraag: Is deze iMac daar geschikt voor?

Ja dat kan. Al is een quad-core iMac te prefereren boven de dual-core die jij hebt uitgezocht.

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-imac-21-mk442n-a-1412955.html

De smurfen-ssd (24GB) in jouw Fusion model is wel een voordeeltje tov de standaard 1TB HD.

Bijdrager
    deeeny

Super bedankt voor je reactie.

Wat ik zo kan zien is de quad core versie die je aanraad qua ghz sneller en zit er een betere video kaart in!
    Verder geen ssd of fusion drive.
    Zal deze dan echt veel sneller zijn!?

Bedankt maar weer

Bijdrager
    Melle

Voor gewoon gebruik zal de goedkopere mac zelf sneller aanvoelen en werken door de mini SSD… Vooral bij opstarten Mac en programma’s.

Voor het echte video edities werk zal de quadcore makkelijk dubbel zo snel zijn.

Ik zou geen van beide kopen…

Oude Mac mini of wachten tot update Mac mini – mooi scherm eraan en gaan!

Je kan dezer dagen zeker een thunderbolt display voor 500 euro vinden denk ik en Mac mini van 500 euro en voor 1000 euro heb je een snellere, mooiere en grotere Mac qua scherm + uitbreidbaarheid voor RAM en harde schijf….

Bijdrager
    SunKeeper

Bijna goed, je moet van de huidige mini direct RAM kiezen (en betalen), want dat is vastgesoldeerd.

De harde schijf en SSD kun je wel achteraf mee rommelen.

Bijdrager
    fixar

De door jou genoemde “instap” iMac met de dual-core i5 1.6Ghz is eigenlijk een MacBook Air in een iMac behuizing (qua performance). Alleen dan zonder het voordeel van een volledige SSD en qua Fusiondrive behoorlijk onderbemeten met slechts 24GB flash-opslag.

Ikzelf, zou niet meer investeren in een computer (ANY) waar slechts een HDD in zit of zo’n zeer beperkte Fusion Drive,

Als je langer, meer plezier wilt hebben van je aanschaf dan loont het de moeite om iets door te sparen en te kiezen voor een quad-core model met een SSD…

http://www.apple.com/nl-edu/shop/buy-mac/imac?product=MK442N/A&step=config

Via de educatie shop (er woont vast wel iemand in jouw huis die wel eens naar school gaat) kom je dan voor een 256GB SSD model op € 1662… Een boel geld, maar daarmee heb je héél wat meer computer (en er langer lol van) dan bij die “instap” imac

O ja, je krijgt er ook nog een kekke bluetooth wireless Beats koptelefoon bij cadeau….

Bijdrager
    Hermanko

Als de financiën je een iMac 21.5 -1.6 toelaten;
    doe er wel Fusion-drive bij.
    Het bij is voor huis tuin en keuken gebruik voldoende,
    maak je niet te druk om al de veel duurdere die in de richting van,
    professioneel video gebruik zijn aan te raden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.