30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Moderator
    Mac Daddy

Advies nieuwe telefoon. Twijfels tussen 2.

Yo mensjes,

Ik doe nu inmiddels volgens mij al meer dan 2 jaar met mijn telefoon, maar hij begint nu toch wat moeilijker te werken. Gisteren heb ik hem best hard laten vallen en nu vertrouw ik het nog minder.

Ik wil dus graag een nieuwe. Nu wil ik een simlockvrije kopen en dan een Ben abonnement erbij nemen. Ik heb er op dit moment 2 op het oog. De Sony Ericsson K800i en de K770i.
    Op dit moment is de K800i redelijk goedkoop via internet te verkrijgen. Zo rond de 150 euro.

Maar welke van de 2 moet in nou nemen? Ik wil hem voornamelijk gebruiken als telefoon uiteraard, maar ook als vervanging van mijn oude digitale compact camera. Die heeft ook maar 3.2 megapixel, dus zullen de foto’s niet veel slechter zijn.
    Nu weet ik dat de K800i een flitser heeft. Dat is een voordeel. Ik ben alleen een beetje bang, omdat het een oud model is, dat hij al snel achterhaald zal zijn en ik over een half jaar alweer kijk naar een nieuwe. Normaal ben ik helemaal niet van het snel switchen naar de nieuwste modellen. Ik doe meestal met een mobiel 2 jaar, maar er zijn toch twijfels. Ook ben ik een beetje bang voor het joystickje van de K800i. Hoe stevig zijn die dingen?
    Aan de andere kant heeft de K770i geen flitser en ik las her en der dat de camera niet zo goed is van die telefoon. Ze hebben beiden een 3.2 megapixel camera, dus in getalletjes zouden ze gelijk moeten zijn.

Ik vraag aan jullie advies hierover. Als jullie andere telefoons weten die een goede camera vervanger zijn en niet duurder dan 200 euro zijn, dan mag dat ook voorgesteld worden. Zolang het maar geen Nokia is.
    Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gegroet, Mac Daddy! 8)

Bijdrager
    Byron

Hmm, eigenlijk zou ik helemaal geen telefoon als vervanger nemen van een digitale camera. De lensen in de telefoons zijn zo klein en de ccd’s van zulke goedkope kwaliteit, dat je nauwelijks fatsoenlijke foto’s kan maken met deze toestellen. Als je echt je digitale camera wilt vervangen zou ik zeggen dat je beter even op internet kan zoeken naar telefoons met fatsoenlijke camera’s.

Bijdrager
    Calpa
    ”Byron”

Hmm, eigenlijk zou ik helemaal geen telefoon als vervanger nemen van een digitale camera. De lensen in de telefoons zijn zo klein en de ccd’s van zulke goedkope kwaliteit, dat je nauwelijks fatsoenlijke foto’s kan maken met deze toestellen. Als je echt je digitale camera wilt vervangen zou ik zeggen dat je beter even op internet kan zoeken naar telefoons met fatsoenlijke camera’s.

In de K800i zit een 3,2 megapixel Sony Cybershot camera; daar kun je echt wel redelijke foto’s mee maken. Wellicht niet voor de profi fotograaf, maar voor huis-tuin-keuken gebruik schiet het prima plaatjes.

Bijdrager
    n8n

Zolang de zon schijnt misschien, en de lens vervormt enorm in de hoeken, dus een rechte horizon kan je vergeten. Afgezien daarvan heeft de K800 een van de betere camera’s op een mobiel verkrijgbaar, en er zit een Xenon-flits in. De menustructuur is verder heel duidelijk, en de afwerking van de interface is een stuk hoger dan die van Nokia, Samsumg of LG. De joystick heeft heel soms een hapering maar ik heb de K800 ook alweer anderhalf jaar, en was toen al tweedehands. Verder is hij een paar meter ver tegen beton gevlogen, en heeft iemand (in een dronken bui) getracht het scherm kapot te slaan met een openbare-telefoonhoorn:P

Al met al een stevig ding, slaat lekker veel smsjes op (200 tot 1000) en werkt intuïtief. Heb verder geen ervaring met de K770 maar ik zou even kijken of de resolutie van eht scherm bij dat model ook 320 x 240 is, lager dan dit is toch een beetje oldskool en blokkerig.

Bijdrager
    Genius

3,1 megapixel betekent niet meteen dat het een goede camera is! Noob-redenatie…

Geen enkele telefoon kan een fotocamera vervangen op dit moment. Er worden te kleine ccd’s ingefrot. Daar kunnen ze zoveel megapixels over uitsmeren als ze willen, de kwaliteit zal er nooit op vooruit gaan. Liever minder megapixels en grotere beeldsensoren, geeft veel betere fotokwaliteit.

Zou dus geen phone kopen als vervanger van je fotocamera…

Bijdrager
    n8n

Oordeel anders zelf, hier een aantal K800 foto’s

Overdag met volle zon
    [URL=http://img72.imageshack.us/my.php?image=dsc00604ua3.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Schemer met beweging
    [URL=http://img262.imageshack.us/my.php?image=dsc01027bi3.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Macro, tl-licht
    [URL=http://img55.imageshack.us/my.php?image=dsc01245wk7.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Avond met landscape modus (camera heel stil houden)
    [URL=http://img55.imageshack.us/my.php?image=dsc01305xn9.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

edit:
    Nog een met flits gevonden, iets meer dan een meter schat ik in het holst van de nacht.
    [URL=http://img82.imageshack.us/my.php?image=dsc00753io0.jpg][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Bijdrager
    Genius

Vind dat je foto’s bevestigen wat ik ervan denk. Misschien ben ik wel iets te luxe gewend, maar vind de kwaliteit niet bepaald yeah…

Bijdrager
    n8n

Ik zeg ook niet dat het kwalitatief goede foto’s zijn, ik geef Mac Daddy een mogelijkheid zelf te beoordelen of dit goed genoeg is voor hem, veel beter zal het niet worden met een gsm. Zie je mij ergens zeggen dat de foto’s ‘yeah’ zijn :?

Moderator
    Mac Daddy

Ik wil de camera in de foon ook vervangen voor een compact camera. Niet voor een camera waarmee ik hoogstaande foto’s kan maken. Ik heb een analoge spiegelreflex waarmee ik fotografeer. Dit is enkel om kiekjes te maken. En ooit komt er nog een digitale spiegelreflex om echt te fotograferen.

Ik weet ook dat de sensoren kleiner zijn en dat de megapixels niet tellen.

N8N: Bedankt voor de voorbeeld foto’s. Hoe doet dat ding het bij het uitgaan en je wilt wat bekenden op de foto? Lukt dat een beetje met die flitser? Je hoeft geen voorbeeldfoto’s van dronken mensen te geven hoor.:wink:

Bijdrager
    Calpa
    ”Genius”

3,1 megapixel betekent niet meteen dat het een goede camera is! Noob-redenatie…

Wat?

Dit is pas een noob reactie, beetje jammer.

Er werd gezegd dat het gaat om een Sony Cybershot 3.2 megapixel camera.. niet echt een argument om ‘meer pixels’, maar simpelweg stellen dat er een degelijke camera van een relatief degelijk merk in zit.

Bijdrager
    Rub3n

die “knuppeltjes” in de sony ericsson zijn perfect. Alleen bij mij ging het rubbertje er na een half jaar uit. Maar dan nog was die prima te gebruiken.

Ik had een Sony Ericsson w800i

Bijdrager
    n8n
    ”Mac

N8N: Bedankt voor de voorbeeld foto’s. Hoe doet dat ding het bij het uitgaan en je wilt wat bekenden op de foto? Lukt dat een beetje met die flitser? Je hoeft geen voorbeeldfoto’s van dronken mensen te geven hoor.:wink:

Die dronken mensen waren het flitserprobleem ook een beetje haha, het gaat goed tot op 1 meter ongeveer en als ze nuchter genoeg zijn om een beetje stil te kunnen zitten lukt het aardig. Helaas natuurlijk grover korrel in zwart-zwarte delen maar daar ontkom je niet aan met 3.200.000 sensoren op nog geen halve vierkante cm.

Hier op Flickr allemaal foto’s met en K800 tijdens uitgaan.

Bijdrager
    JDVM
    ”Rub3n”

die “knuppeltjes” in de sony ericsson zijn perfect. Alleen bij mij ging het rubbertje er na een half jaar uit. Maar dan nog was die prima te gebruiken.

Ik had een Sony Ericsson w800i

Ik ken genoeg mensen waarvan zo’n joystickje na een jaar niet meer werkt doordat er een beetje zand of stof tussen komt.

Moderator
    Mac Daddy

Nou. Volgens mij ben ik er wel uit. Het wordt dan toch de K800i.
    De prijs is gunstig en de foto’s die het ding maakt zijn ook goed genoeg.
    En om vuil in het joystickje te voorkomen doe ik er wel een mooi hoesje omheen.

Nu maar es een beetje sparen om dat geld bij elkaar te krijgen.

Bedankt voor de info!

Bijdrager
    JDVM
    ”Mac

mooi hoesje

:sealed:
    Zonde van je mooie nieuwe telefoon.

Moderator
    Mac Daddy

Tja, je ken niet alles hebben. En euh… Als ik hem wil bedienen, moet het hoesje er toch af.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou zelf de K770i nemen. Ik kon ook kiezen tussen de K770i en de K800i. Ik heb gekozen voor de K770i, de K800i vond ik meer “alleen een goeie camera”, verder niks. De K770i had dan een mindere camera, maar 3,2 mpix en een Cyber-shot lens vond ik alsnog erg goed, en ik vind hem ook mooier dan de K800i. Ik betaalde er €130 voor, erg veel duurder zal hij SIMlockvrij niet kosten.

Succes met je keuze!
    Tim

Moderator
    Poezenbeest

Er was ooit een tijd dat mensen zomaar topics dumpten in het forumdeel Algemeen, terwijl die daar helemaal niet thuishoorden….

Dit onderwerp hoort ook niet thuis in de Lounge, dus gaan we verder onder Gadgets & Lifestyle…

Moderator
    Mac Daddy

Ooh sorry. Helemaal vergeten dat dat forumdeel er ook nog was.

Geblokkeerd
    Anoniem

Trouwens, K770i geen flitser!? Kijk eens aan:wink: :

Bijdrager
    Yannes

Jij lijkt verdacht veel op Mathijs.

Moderator
    Mac Daddy

Volgens de specificaties op de Sony Ericsson site heeft ie geen flitser maar een video light. Als die ook een echte flitser heeft, dan heb ik toch weer twijfels.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is een standaard lampje dat brandt bij de fotocamera-modus, maar hij geeft wel een boost als je hem helemaal indrukt, als je de foto wilt maken, dus je kunt het zien als een soort flits. Standaard lampje bij video-modus klopt.

Bijdrager
    Nick Nack

Zo’n led lampje komt nog geen paar meter ver. Als je durft te zeggen dat een fel brandend led lampje een flitser is, moet je nodig naar de oogarts.

De K800i heeft een echte flitser, ding blijf je scheel van kijken voor een minuut. En kan tot ver. Natuurlijk is hij in het pikkedonker slechter, maar dat heeft er niks mee te maken met wat voor telefoon je hebt, het ligt eraan DAT het een telefoon is.

En de K800i is een briljante telefoon. Ik heb tientallen telefoons gehad, en de K800i is de enige die het heeft overleefd bij mij.

Daarnaast heeft hij UMTS, snel internet dus. En heb ik er destijds mijn Gmail op ingesteld dat hij die elk kwartier moest ontvangen, net als bij de iPhone. Dus mail verzenden en ontvangen via UMTS.

En daarnaast is het een van de enige “moderne” telefoons die niet traag of slecht worden na verloop van tijd.

Moderator
    Mac Daddy

Ja. Zie je wel. Mensen weten blijkbaar niet meer wat een flitser is.

Ik ben er helemaal uit. De K800i it is. Zeker na Nick Nack z’n lovende woorden.
    Bedankt voor alle info en nu is er weer een twijfel bij mij weg.

Bijdrager
    Nick Nack

Daar komt nog eens bij, dat ik met al mijn laten vallen en lompigheid gemiddeld 3 tot 6 maanden met een telefoon doe. Vanaf mijn 16 a 17e.

De K800i heb ik 1,5 jaar gehad en is daarna naar mijn vriendin gegaan omdat ik een iPhone had gekocht. Zijn heeft hem nu ook al een jaar en is zelfs een keer meegewassen. Na hem een paar dagen weggelegd te hebben om te drogen deed hij het weer. Nu nog steeds.

Daarnaast kan een K800i nog steeds exact hetzelfde als alle moderne telefoons.

En zeg nou eerlijk? Een 3,2MP redelijke foto, of een 5MP redelijke foto. What’s the difference.

Moderator
    Mac Daddy

Ooh ja. Nog een vraagje. Bijm GSM track is hij nu 154 euro. Is dit een vertrouwelijk webwinkel. Zijn er meer mensen met ervaring?

Bijdrager
    Nick Nack

Hier nog 2 foto’s genomen met een K800i in daglicht zonder flits in volle resolutie: (Van mijn eerste auto)

http://img201.imageshack.us/img201/5538/dsc00215qj2.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/3075/dsc00214qm9.jpg

Bijdrager
    Nick Nack

Het enige nadeel van de K800i is dat hij geen lampje voor het filmen heeft. Dat vond ik het enige minpunt aan de telefoon.

Maar alle pluspunten laten dat ene gebrek in het niets vallen.

*EDIT*

Ik heb trouwens nog 2 mensen die altijd last hadden van kapotte/slechte telefoons deze telefoon aangeraden, en kunnen ook niet zonder K800i.

Bij mij staat de iPhone op 1, de K800i op 2, en de oude Ericsson T28 op de 3e plaats. En geloof me, ik heb bijna alle telefoons in bezit gehad.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb ooit die allereerste Ericsson met klepje gehad. Was mijn eerste telefoon en ook 2ehands. Daarna overgestapt op Motorola, maar nu merk ik toch dat Motorola een beetje achterloopt. Qua software en qua camera’s.

En video neem je ook niet op met een telefoon, tenminste ik heb zelden de neiging.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.