2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    kikilech

Advies: migratie Assistent of toch Clean Install bij nieuwe iMac?

Ik krijg binnenkort een nieuwe iMac en zit met deze vraag:

Ik weet dat het de voorkeur heeft om een fresh en clean install te doen zodat alle garbage die ik over de jaren heen heb verzameld niet overgaat op de nieuwe iMac. Dat gezegd hebbende is het ook een hele hassle om alles weer opnieuw te installeren, alle preferences, alle email/internet accounts weer opnieuw te configureren.

Wat raden julliie mij aan: migratie assistent of toch fris installeren en mijn tijd verdoen….?

Hoor het graag

Bijdrager
    Shmoo

Je gebruikt toch iCloud?

Inloggen met iCloud en de meeste instellingen staan al meteen goed ingesteld. Natuurlijk moet je daarna nog even een voor een in Systeemvoorkeuren alle items aflopen om de opties te controleren maar dat vind ik zelf altijd wel spannend en leuk om te doen.

Daarna is het de Mac App Store openen en bij aankopen op al je apps drukken die je wilt downloaden. OF een aantal 3rd party apps van het internet halen maar de meeste in 2016 werken ook met cloud-integraties zodat je de apps op alle devices hetzelfde werken. Kortom veel instellingen heb je niet meer te personaliseren.

Als je daarnaast nog eens aanleert om vanuit een dienst als iCloud Drive, Dropbox of een andere dienst te werken dan hoe je alleen maar deze clouddienst te installeren en al je bestanden zijn na een tijdje downloaden weer terug op je computer.

Ik ben altijd een voorstander geweest van clean installs al is het maar alleen voor het gevoel dat je dan een nieuwe basis hebt. Het probleem met het terugzetten van een backup of kloon is altijd dat stel je gaat beginnen en er iets iets verkeerd of iets functioneert niet zoals jij het wilt dan is er altijd iets in je hoofd dat zegt. Zou dat niet zijn geweest met een clean install en komt dit mogelijk door het terugzetten van die oude data.

De ene persoon is fan van backups terugzetten en klonen van HD’s en een ander is fan van clean installs. Je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.