13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    quirinus

Advies mbt 2dehands Ibook…

Hallo!
    Ben van plan om een tweedehands ibook te kopen. Heb altijd alleen maar pc’s gehad en heb dus weinig ervaring met typische mac/apple problemen…Heeft iemand misschien wat tips zoals waar ik op moet letten….:?
    David

Bijdrager
    macpro

Twee vragen:
    – Wat wil je er mee gaan doen?
    – Wat is ongeveer je budget?

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon kopen, er mee gaan werken en dan ons lastig vallen met de zaken die je tegenkomt!

Let even op de kwaliteit van de batterij als je een tweedehands iBook koopt.
    Een dikke drie uur moet je zeker halen met een tweedehands batterij.
    Ga niet voor minder (controleer dit onder het batterijsymbool rechts boven in het scherm).

Bijdrager
    Elstar
    ”Elstar”

Volgens mij ben je nu klaar voor de ’switch’, niet dan?

Zie je wel?:P

Bijdrager
    passenger

Pas wel op, je kunt er blij van worden!

En waar is mijn freakin’ avatar gebleven?

Bijdrager
    vogel

Kijk uit met de G3 iBooks! Een aantal G3’s heeft problemen met het moederbord, of een of ander los contact ofzo. Het scherm gaat dan rare strepen vertonen en wordt uiteindelijk onleesbaar. De G4 is sowieso stukken sneller en heeft een veel fijner toetsenbord.
    Let op de batterij en de kwaliteit van het scherm.

Bijdrager
    quirinus

Hey!
    Bedankt allemaal! Ik wil em voor m’n studie gaan gebruiken powerpoint (ken geen mac naam hiervoor) presentaties, interenetten, tekst en muziek. Ben bij machouse in R’dam en A’dam en ben enorm enthousiast! Ik denk aan ongeveer €1000,- max. Moet ik met zo’n bedrag iets redelijks kunnen krijgen?
    David

Bijdrager
    iNick

De Mac-naam voor Powerpoint is Powerpoint, net als de Macnaam voor Word, Word is, Excel, Excel etc. Ook voor presentaties (Keynote, uitwisselbaar met powerpoint), internetten (explorer, safari etc) en muziek (iTunes, Garageband, Logic etc etc) kan je je uitleven op een Maccie.

Voor 1000,- kan je zeker een tweedehands iBookje aanschaffen, ook met een G4 processor. Kijk voor de gein op http://www.tweedehandsmac.nl

Bijdrager
    archivaris

Bij daanveilingen (google) vind je diverse iBook G4 voor heel weinig euri.
    Niet het nieuwste, maar voldoende voor een voorzichtige overstap.

Bijdrager
    macpro

Met € 1000,- kom je ook al akelig dicht in de buurt van een nieuwe iBook G4.
    Zeker als je de mogelijkheid hebt om iets met BTW te regelen.
    Hou dat altijd in je achterhoofd als je een 2e hands exemplaar hebt gevonden.

Bijdrager
    Ewout

Houd rekening dat een batterij zowiezo maar c.a. 2 jaar meegaat, hij is niet meteen stuk daarna maar de werktijd gaat dan toch wel vlot naar beneden. Het LB probleem van de iBook is gewoon ‘Extended Warranty’.

Bijdrager
    vogel

Spaar nog heel even verder een koop een nieuwe 12″ iBook G4.

Bijdrager
    quirinus
    ”macpro”

Met € 1000,- kom je ook al akelig dicht in de buurt van een nieuwe iBook G4.
    Zeker als je de mogelijkheid hebt om iets met BTW te regelen.
    Hou dat altijd in je achterhoofd als je een 2e hands exemplaar hebt gevonden.

Je bedoelt een of andere aftrek regeling…? Zit misschien wat in, misschien bestaat zoiets voor m’n studie….:wink:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.