9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten_m4

Advies Mac mini media center

Ik heb een mini als media center. Al mijn muziek en films staan op een synology nas. Mijn foto’s op een mbp. iTunes op mijn mbp maakt gebruik van de muziek op mijn nas. Gewoon door mijn library op de nas te zetten.

Wat is nu handig om te doen?ik heb plexiglas ge├»nstalleerd, maar de muziek en foto’s kent het systeem niet. Ik heb de directory goed gezet. Daarnaast werkt het geluid nog niet goed voor mkv bestanden, maar dit zal wel aan een plu in liggen.

Ik kan via remote muziek afspelen, maar geen afspeellijsten maken of aangeven welk nummer ik na het huidige nr wil afspelen.

Daarnaast zou ik ook graag mijn foto’s op mijn tv willen kunnen bekijken, maar ik heb begrepen dat het delen van een iphoto bibliotheek op een netwerkschijf niet super goed werkt. Dit zou ik nog wel handmatig willen doen. Maar wat is handig voor mijn films en muziek?

Avast bedankt.

Bijdrager
    Sascha

Voor muziek van iTunes en films en tv-series in Plex te krijgen kan je eens een kijkje nemen op mijn website: http://macminimediacenter.tk

Met foto’s delen via een NAS heb ik geen ervaring.

Edit:

Wat ik wel weet is dat gedeelde foto’s in je netwerk via iPhoto / Aperture in Plex komen te staan als je ook de Plex Media Server aan hebt staan en iPhoto / Aperture open hebt staan op de Mac waarvan je de foto’s wilt bekijken op je mediacenter.

Op mijn iMac heb ik Aperture open staan en draait Plex Media Server. Op mijn Mac mini mediacenter krijg ik dit in Plex:

Bijdrager
    maarten_m4

Bedankt voor je reactie en je website. Ik heb het itunes deel nog niet geprobeerd, ga ik vanavond doen. Ik heb nu op itunes alleen maar de shared muziek staan. Dit kan je in itunes alleen afspelen. Het is niet mogelijk deze nummers te gebruiken voor itunes dj.

Is er in plex een mogelijkheid om ‘on the go’ afspeellijsten te maken?

Bijdrager
    mtb
    Sascha op 18 september 2011

Voor muziek van iTunes en films en tv-series in Plex te krijgen kan je eens een kijkje nemen op mijn website: http://macminimediacenter.tk

Met foto\’s delen via een NAS heb ik geen ervaring.

Edit:

Wat ik wel weet is dat gedeelde foto\’s in je netwerk via iPhoto / Aperture in Plex komen te staan als je ook de Plex Media Server aan hebt staan en iPhoto / Aperture open hebt staan op de Mac waarvan je de foto\’s wilt bekijken op je mediacenter.

Op mijn iMac heb ik Aperture open staan en draait Plex Media Server. Op mijn Mac mini mediacenter krijg ik dit in Plex:

Mooie website en duidelijk uitgelegd, waarom heb je gekozen voor 12 externe hd’s met usb aansluiting?

Bijdrager
    Sascha

Omdat het interne geheugen van de mini veel te klein is, en externe HD’s goedkoop zijn. Overigens heb ik nu nog ‘maar’ acht 2TB-schijven aan m’n mini hangen… Daarenboven heb ik wel een backup van alles op een andere set schijven hoor.

Bijdrager
    mtb

Was benieuwd waarom je zoveel schijven gebruikt, plex bibliotheek kan waarschijnlijk wel verdeeld worden over meerdere schijven iets wat itunes niet accepteerd

Moderator
    unSOUND
    mtb op 20 september 2011

plex bibliotheek kan waarschijnlijk wel verdeeld worden over meerdere schijven, iets wat itunes niet accepteerd

Onzin. De inhoud van de library kun je desgewenst ook over meerde schijven verdelen. Dat het niet slim is, is een ander verhaal.

Bijdrager
    mtb

Oke hoe dan ook het is niet handig om dat te doen

Moderator
    unSOUND

Binnen iTunes merk je er nikis van in ieder geval, maar het maken van een backup is lastiger, en je kunt niet zomaar de hele lobrary op een externe schijf knallen en op elke willekeurige machine weer openen… Wat voor mij de voornaamste reden is om ten eerste met iTunes te werken, en ten tweede om alles door iTunes te laten beheren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.