6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    stefster

advies m-audio gebruikers gevraagd!!!

ik heb onlangs nog een vraag geplaatst over een m-audio quattro conflict met een dual 867 g4. inmiddelsis dit door m-audio bevestigd dat dit conflicten geeft samen met de radium keystation. zij geven mij nu de keuze een andere geluidskaart van m-audio te kiezen. mij vraag aan jullie wie heeft er goede ervaringen met geluidskaarten van m-audio, bijvoorbeeld de delta 44, 66 of 1010. wie heeft er advies over firewire of juist pci!!!!!
    jullie reacties zijn zeer bruikbaar!:D

Bijdrager
    MacAttack

Mijn ervaring is niet met m-audio maar met digi design. En ik raad je echt aan om voor firewire te kiezen ipv pci. Om deze reden : wij moeten nu een digi 002 aanschaffen omdat de pci kaart van de digi 001 niet op een G5 werkt. De digi 002 werkt gelukkig wel met firewire. Dat bespaart ons toch de aanschaf van de digi003 als de G6 uitkomt. Met PCI kaarten moet je rekening houden ze compatible zijn met de hardware van morgen, firewire zie ik nog niet zo snel verdwijnen.

Bijdrager
    vogel

Twee M-audio producten die met elkaar ruzie hebben? Dat baart me zorgen. Ik heb zelf de FW410 en die bevalt heelt goed, maar die is volgens mij wel wat duurder (zo’n 500 euro wat voor firewire goedkoop is).
    Ik moet ook wel, want ik heb alleen een G4 iBook en dus geen PCI.

Bijdrager
    Sad

Ik had hier laatst een m-audio USB midi interface dat noten “vergat” door te geven. Interface omgewisseld in de winkel, zelfde resultaat. Dit duidt op slechte drivers en mijn vertrouwen in M-audio is dan ook niet erg hoog meer.

Bijdrager
    vogel

Het lijkt erop, als ik alle posts lees over M-audio, dat je de USB meuk maar beter kunt laten liggen. Als je een USB interface wil, ga dan voor een EMI of een Mbox.
    Toch vind ik dat van die drivers raar. Nota bene Apple zelf is met ze in zee gegaan met die Keystations, hmmm…

Bijdrager
    stefster

het zijn niet zozeer de drivers denk ik maar twee usb apparaten die samen niet jofel gaan. het heeft ook wat met de dual te maken. in ieder geval bevestigden ze mijn probleem. nu ben ik verder gaan informeren en kom meer mensen tegen die veel problomen hebben met usb audio kaarten. er zit ook een midi interface in die quattro wat ook niet echt bevordelijksi om dat samen met audio door een usb lijntje te laten gaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.