6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SpeedingOlive2

Advies iPod tweede generatie ('Classic')

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik een klassieke iPod gekocht, het betreft een iPod van de tweede generatie met 10GB aan intern geheugen. Nu vond ik dit een hele leuke aankoop, maar ik begin te denken wat ik het beste er mee kan doen. Op Ebay en consorten zie ik dit model namelijk voor zeer hoge bedragen te koop staan, echter weet ik niet of het model inderdaad zo zeldzaam is. En verder vraag ik me af of dit model in de toekomst een collector’s item gaat worden.:)

Om het beeld wat duidelijker te maken zal ik hier enkele foto’s neerzetten:

Persoonlijk vind ik de iPod er nog erg goed uit zien, hij heeft heel weinig krasjes en beschadigingen. Ook is de originele doos met het hoesje er nog bij. Wel ontbreekt de originele Firewire 6 pin kabel. Ik heb hem echter wel kort getest en hij lijkt het nog prima te doen.Het is een Nederlandse Mac versie.

O ja, dit is geen verkooptopic. Ik wil de iPod nog zeker niet verkopen, op het moment vind ik het leuk om hem in mijn bezit te hebben. Ik kon echter niet veel recente informatie over dit model vinden, en al zeker niet over de eventuele reële waarde.:)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Collectors items, als echte classic wordt het zeer zeker niet daar zijn er gewoon te veel voor verkocht, het is gewoon een consumentenproduct geweest dus je hebt het hier niet over een action figure waar er maar 5.000 van gemaakt zijn en die je nog in de seal hebt zitten.

Natuurlijk zullen er altijd fans zijn die zo’n ding willen hebben om het hebben en omdat ze het spannend vinden om heel veel (oude) meuk van Apple te bezitten om het dan in hun slaapkamer in een IKEA kastje mooi uit te stallen. Kortom wat de gek er voor geeft zal altijd blijven bestaan en ja, als de jouwe dan beter uitziet dan die van de buurman heb je zeker een voordeel maar verwacht niet dat het Rijksmuseum bij je aanbelt.

Over het algemeen gaan mensen die producten kopen van Apple sowieso heel zuinig om met hun spulletjes omdat de aankoopwaarde ook veel hoger is. Zeker bij producten voor 2005, toen 70% van de Nederlands niet eens wist wie of wat Apple was.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou ja, de eerste generatie in doos is een hele hoop waard (paar honderd?) maar de tweede generatie is een ander verhaal. Ik heb er eentje waarvan de batterij vervangen moet worden zonder doos voor 20 euro gekocht, bij gebrek aan een eerste generatie is het leuk om te hebben.

Bijdrager
    nebilem

Het lijkt wel of je ipod een keer is open gemaakt. De rand ziet er slordig uit op de fotos.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb btw ook een ipod classic met 80gb en heb het een keertje voor 30e op marktplaats gezet maar geen gegadigden.

Bijdrager
    SvS

Wat je ermee kan doen, onderweg OFFLINE muziek luisteren zonder reclame.
    Heerlijk geen appjes en niemand die jou kan volgen.
    Gebruik je toch liever je iPhone, dan dit weer verkopen of bewaren. Bedankt voor de foto’s leuk om weer naar ‘mijn’ iPod te kijken (die ik toen na 2 jaar verkocht, vlak na introductie van USB / 30pin iPod) Ik was toen verwonderd over de mooie verpakking! Apple deed onder Jobs toen ook hun best om aandacht aan verpakking te geven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.