29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

advies iPhone 5 hoes

Ik ben op zoek naar een hoesje voor de iPhone 5 die ik er makkelijk af kan halen en weer om doen zonder dat het gaat ‘lubberen’. Ik gebruik de iPhone namelijk ook in mijn carcradle en die kan alleen zonder beschermhoes in de houder. Heb vele hoesjes geprobeerd maar gaan allemaal snel ‘lubberen’ zodat de iPhone makkelijk uit de beschermhoes kan vallen. Zoek wel een elegante oplossing.

Mijn voorkeur gaat uit naar flipcase o.i.d.

Graag wat tips?

Bijdrager
    Koning Frank

bumper case gebruiken?

Bijdrager
    avanti

Liever geen bumper case. Ik wil graag de voorkant ook beschermen

Bijdrager
    hitcher

Piel frama flipcase. http://www.pdashop.nl/review/395545/226658? Nog eenvoudiger uit te halen is de SENA flipcase.

Bijdrager
    applefreak020

Ik gebruik deze http://www.case-mate.com/iPhone-5-Olo-Cases/Case-Mate-iPhone-5-Barely-There-Cases.asp
    Maar bij de mobiel turk heb je er een voor 15 euro

Bijdrager
    avanti

Wie heeft ervaring met de Mophie Juice Pack Helium batterijhouder voor iPhone 5?

Bijdrager
    Koning Frank
    aaron500 op 23 juni 2013

Ik gebruik deze http://www.case-mate.com/iPhone-5-Olo-Cases/Case-Mate-iPhone-5-Barely-There-Cases.asp
    Maar bij de mobiel turk heb je er een voor 15 euro

op ebay voor 50 cent.

Bijdrager
    applefreak020

Dat kan ook!
    Maar meestel (ik tenminste) wil altijd eerst even kijken en voelen enzo.
    Is altijd wel handig.

Bijdrager
    avanti

Ik ben erg nieuwsgierig naar gebruikers van de Mophie Juice Pack Helium batterijhouder voor iPhone 5. Hoe is de degelijkheid, en kun je iedere keer gemakkelijk de iPhone uit z’n battery-case halen zonder dat er er speling komt tussen het kleine sluitstuk en het grote deel van de case? Ik vind dit wel belangrijk omdat ik in de auto vaak de case er af moet halen voor mijn carcradle. Die extra batterypack is voor mij ook handig omdat ik vaak extra zuinig moet zijn gebruik omdat ik anders aan het einde van de dag zonder batterij zit. Ik gebruik ‘m regelmatig in het veld waar opladen niet mogelijk is. Vandaar deze optionele keus voor mij.

Bijdrager
    Horloge

ik heb een Mophie Juice Pack Helium batterij case voor de iphone 5 en hij bevalt prima .ligt goed in de hand.
    de Mophie Juice Pack case voor iphone 4 zat de oplaad ingang aan het lange gedeelte van de case , bij deze zit hij aan een kort stukje van de case
    Echt makkelijk gaat het niet , maar dat vind ik gewoon anders floept hij er iedere keer uit.
    Hij is erg degelijk en handig in gebruik. Hoop alleen dat hij het het hele jaar doet , de case voor de iphone 4 heb ik 2x moeten vervangen omdat hij kapot ging.
    Kreeg ik trouwens gratis vanwege garantie.
    Onlangs via de groupdeal een goedkope case besteld , maar die was snel kapot ( de eerste de oplaad uitgang kapot, de tweede laade na 2x niet meer op)
    IK vind de Morphie juice Pack Helium wel prijzig maar functioneerd daarentegen goed.

Bijdrager
    avanti

Horloge: interessant. Ik vind ‘m er erg mooi uit zien. Mooier zelfs dan z’n duurdere broertjes. Ik zie wel een paar keer op YouTube filmpjes dat hij niet altijd goed aansluit aan de bovenzijde waardoor er iets ruimte blijft zitten tussen de iPhone en de case. Je kon er zelfs tussendoor kijken. Dat zou dan ook resulteren dat doordat er wat speling in zou zitten de case wel- en niet zou laden doordat ie geen goed contact zou hebben. Heb jij daar ook wel es last van?
    Verder nadeel vind ik dat ie geen lightning aansluiting heeft maar een micro usb waardoor ie niet via de kabel kan syncen. Verder prachtig ding. Ik zag dat er van iBlason wel eentje is met lightning aansluiting maar weet niet wat de kwaliteit daarvan is.

Bijdrager
    MacAanZee

Het gebruik van een hoesje is puur persoonlijk. Qua type en qua stijl. Sommigen willen hun hele iPhone continue beschermd hebben. Anderen gebruiken hun iPhone liever “puur” en niet dikker door een hoesje en gebruiken liever een hoesje waar je iPhone in zit als je hem niet gebruikt.
    Ik hoor tot de laatste categorie. Ik heb nu al ruim anderhalf jaar een hoesje van het bekende Zwitserse merk “Freitag” dat hoesjes (en ook covers voor iPad en MacBooks etc) maakt van gerecyclede dekzeilen van vrachtwagens en andere materialen, waardoor elk hoesje weer anders is. Het is ijzersterk, na ruim anderhalf jaar intensief gebruik en vele tientallen malen per dag in en uit halen nog steeds prima in orde. En goed beschermd tegen vallen mits mijn iPhone erin zit natuurlijk. Je moet houden van de stijl, dat wel. De iPhone gaat er rzendsnel in en uit.

Bijdrager
    avanti

Inderdaad, het is zeer persoonlijk. Ik heb ook een tijdje een sleeve gebruikt. Zolang ie daarin zit, prima. Het staat mooi en is goed beschermd. Maar als ik ‘m moet gebruiken is ie natuurlijk zeer kwetsbaar. Ik gebruik ‘m ook in mijn werk en soms met vieze vingers. Dan is zo’n sleeve niet ideaal. Ik heb nu een flipcase van het merk Ozaki. Ziet er goed uit, werkt prima en is makkelijk te verwisselen. Dat laatste begint dus parten te spelen. Doordat ik ‘m vaak er uit moet halen omdat ik ‘m moet gebruiken in mijn carhouder wordt ie ruimer. Als ik ‘m op de kop hou, valt ie er zo uit. Dus wachten dat dat een keer gaat gebeuren. Dus voorkomen beter dan genezen. Ik vind zo’n Mophie Juice handig om 2 redenen: 1: het is een hard case die makkelijk is te ontkoppelen en 2: je hebt ook nog een keer extra batterij, ideaal (lijkt me).

Bijdrager
    Horloge

@avanti heeft wel een lightning aansluiting anders is hij niet geschikt voor de iphone 5
    er zit idd wat speling bovenin maar geeft geen problemen met het opladen
    http://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1295&bih=806&oq=Mophie+Juice+Pack+Helium+batterij+case+&gs_l=img.12…3645.3645.0.5069.1.1.0.0.0.0.51.51.1.1.0.eqrwrth..0.0.0..1.2.17.img.ny9P0xlULrQ&q=Mophie%20Juice%20Pack%20Helium%20batterij%20case#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Lar2wBr3o49jEM%3A%3BMyX0wO1USYtiOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mytrendyphone.nl%252Fimages%252FMophie-Juice-Pack-Helium-Battery-Case-for-iPhone-5-Metallic-Black-05042013-2-p.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mytrendyphone.nl%252Fshop%252Fiphone-5-mophie-104060p.html%3B600%3B600

Bijdrager
    avanti

Die lightning aansluiting bedoel ik mee dat er aan de onderkant van de case een micro USB aansluiting zit en geen lightning aansluiting. Natuurlijk, de case sluit wel aan met de lightning aansluiting in de case die in de iPhone gaat. Maar je kan ‘m dus niet met de case er om heen syncen. Alleen via wireless.

Bijdrager
    avanti

En is de achterkant gewoon hard plastic? Of is dat ook afgewerkt met een soft touch rubber-achtig iets?

Bijdrager
    Horloge

@avanti oke sorry je hebt gelljk is micro usb .
    materiaal is van soort hard plastic maar ziet er niet zo uit.
    lees anders deze reviews even .
    http://www.pdashop.nl/review/230496/mophie-juice-pack-helium-apple-iphone-5-black.html

Bijdrager
    thijsvanzwam

een sok…

Bijdrager
    avanti

Horloge: in filmpjes wordt gezegd dat de Helium wel synct met kabel, als je de Mophie wel aan heb staan. Is dat zo? Gebeurd dat bij jou ook?

Bijdrager
    Horloge

hoe bedoel je
    Als ik de Morphie juice pack op de iphone heb zitten en steek de kabel in de macbook pro wordd de iphone niet herkent

Bijdrager
    avanti

Die melding krijg je iedere keer?

Bijdrager
    Horloge

Hij herkent hem nu wel , sorry dus met kabel wordt er dus gesynct

Bijdrager
    avanti

Hmmm nou dat is mooi. Dus hij synct dus wel met micro usb kabel?

Bijdrager
    Horloge

ja, mophie juice battery case om de iphone 5 micro usb kabel erin andere kant in de Macbook pro en hij wordt herkend en je kunt syncen

Bijdrager
    avanti

Dat is geweldig! Ik zit er toch ook aan te denken om zo’n Helium aan te schaffen. Als je regelmatig de iPhone er uit haalt (voor in de carhouder), zal ie dan wel goed vast blijven klikken in de case, denk je?

Bijdrager
    Horloge

denk het wel , omdat het toch enige moeite kost om het los te krijgen.
    Het is jammer dat hij niet met case en al in de houder kan.

Bijdrager
    avanti

Inderdaad, dat was natuurlijk wel het allermooiste. Alle cases hebben allemaal voor- maar zeker ook nadelen helaas

Bijdrager
    Horloge

ik vergeet nog te zeggen er zit nog iets bij wat ik niet thuis kan brengen waar het voor is een soort plug misschien is dat voor in je auto
    Pass-through audio jack kabel
    http://www.solarpowersupply.nl/battery-cases/mophie-juice-pack-helium-black?gclid=CJaDgojSgbgCFSXItAodQkMAgA

hier is hij 75 euro

Bijdrager
    DJMischaa
    aaron500 op 23 juni 2013

Dat kan ook!
    Maar meestel (ik tenminste) wil altijd eerst even kijken en voelen enzo.
    Is altijd wel handig.

Ik ben heel benieuwd wat jij doet als je iemand meeneemt van het uitgaan.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.